Kirjoittaja Aihe: Paskaa Joulua  (Luettu 22715 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steal

• ystäväkansaa
Vs: Paskaa Joulua
« Vastaus #45 : 18.12.11 - klo:18:41 »
juu, olenhan minäkin  :023:

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #46 : 18.12.11 - klo:18:43 »
Äsken meni senat sakasin, kokeillaas uusiksi.
Jos korkein oikeus siunaa sossun kusettamisen tietyltä taholta, niin eikös se ole maan tapa ?
Ei ole kyse jostain kylän porukasta vaan Suomessa vallala olevasta systeemistä ja käytännöstä.
En halua olla ministeri tai korkeimmanoikeuden presidentti joka on presidentin nimittämä palkintovirka, haluan elättää itseni omalla työlläni.
 Haluan sanoo uudestaan sen asian minkä olen muulloinkin sanonut, olen ollut töissä 62 eri valtiossa ja nähnyt muutakin kuin hiekkarantoja.Kurjuutta ja rikkautta joten luulen nähneeni ja tietäväni mistä puhun.
Tai sitten ole niin tyhmä jotten tajua mitään, RASISTI KUN OLEN.

Näinhän näitä yleensä perustellaan: "kyllä minä oon kuule poika kiertänyt maailmaa ja nähnyt..." ... joopajoo, mutta kuten sanoin; -annetaan asian olla jos jotain uutta ei ilmene. Ei se auta vaikka olisi kuinka kiertänyt. Sitten uskon kun näytätä muutaman, joko itse tekemäsi tai perusteellisesti tutkimasi virallisen yliopistossa hyväksytyn tutkimuksen tai jonkin asianosaisen laitoksen ammattilaisilla teettämiä tutkimuksia joissa asian todetaan noin olevan. Shellillä kiertävien huhujen varaan en paljon painoa laita enkä "maailmaa nähneiden konkareiden" varaan liioin. Uskon puolueettomasti tutkittua tietoa, tuokaa sellaista pöytään.

Mutta riittäisikö tämä tästä?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #47 : 18.12.11 - klo:18:47 »

-ja noihin mainitsemiisi vähemmistöihin; -onko tarkoituksesi jotenkin ivata heitä vähättelemällä heidän vähemmistötaustastaan johtuvia vaikeuksia?

On niitä vaikeuksia enemmistöilläkin eikä vain vähemmistöillä. Meilläkin kävi mustalaisia kerjuulla ja valittivat, että on niin köyhää. Äiti koetti hyysätä heitä, vaikka itselläkin oli puutetta. Myöhemmin selvisi, että olivat niin rikkaita etteivät paskalle taivu. Tämä on tietysti yksittäistapaus enkä ole tehnyt tästä väitöskirjaa.

Mitähän ihmeen vaikeuksia on sitten ahvenanmaalaisilla? Saaressa asuvat, mutta pitäähän sitä jossain asua. Pitäisikö ei-ahvenanmaalaisten kerätä kolehti, että heillä olisi paremmat oltavat.

Tarkoitin ihan vain sitä, että ei vähemmistöön kuuluminen tarkoita sitä, että heillä kaikilla menee kauhean huonosti ja että heitä pitää hyysätä aivan ylenpalttisesti.

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 18.12.11 - klo:18:54 »
Juu, joo, mutta usko pois maailmalla tapahtuu ja näkee paljon sellaista mitä ei Suomessa noteerata.
Esimerkiksi kun  Zimbabvwessa alettiin tappaan valkoisia aikanaan.
Eräällä kaivoksella ammuttiin Kanadalainen poramestari viereeni, arvaa oliko vaikee mennä leskelle sanoon tapahtumaa ja miksi juuri hän koska minä olisin ollut reilusti isoin maali, mutta se taas on asia erikseen, siellä jäi myös sormi vetopyörän väliin ja tuli kaput.

Sitten pieni hupi, kun Grölannissa Mustanenkelin kaivoksella näytin yhelle aussille kovassa melussa sormillani jotta tuo kymmenmillinen avain, niin se räähkä tuli kohta viereeni ja sanoi " ei ole 9,5 mm avaimia, mitäpä siihen sanois    ;  )     :icon_rolleyes: :icon_rolleyes:
Mutta nyt meen viemään koirulin juokseen.

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #49 : 18.12.11 - klo:18:57 »
-Mustalaiset - osaavat kyllä varsin hyvin pitää puolensa

kaikesta päätellen pikemminkin eivät osaa, jos katsoo heidän yhteiskunnallista sijoittumistansa, työelämässä menestymistä tms. Kyllä yhä vieläkin on vaikeaa ylipäätään työllistyä mustalaisena tässä maassa. Tästä tuli hiljakkoin hyvä dokumenttikin.

Lainaus
-Maahanmuuttajat - heistä on jo täällä aika paljon ollut puhetta, joten en ota kantaa

Heistä on jo puhuttu tässä tarpeeksi, en ota kantaa.

Lainaus
-Seksuaalivähemmistöt - mitäpä heistä, samaa päivää elävät kuin me muutkin

Aivan! Mutta aivan erityisesti heidän ihmisarvoaan sorretaan vielä nykyisinkin etenkin kristittyjen toimesta. Ympäri maailmaa.

Lainaus
-Suomenruotsalaiset - ymmärtääkseni pärjäävät keskimääräistä paremmin

Ja tämä taas lienee sieltä kulmakunnan Shelliltä kuultua "totuutta"?  Suomenruotsalaiset eivät tietääkseni pärjää sen huonommin tai paremmin sosiaalisesti kuin suomenkielisetkään. Heidän vähemmistöongelmansa liittyvät ennenkaikkea asenteisiin. Olen kasvanut keskellä ruotsinkielisiä alueita ja asunut kaksikieliselläkin alueella pitkään. Minulla on keskivertoa enemmän, -ollakseni suomenkielinen, suhteita suomenruotsalaisiin ihmisiin, niitä minulla on ollut lapsuudesta asti. Hurrittelu on arkipäivää kaksikielisessä kunnassa. Lapsia kiusataan koulussa, kiusataan ruotsinkielen puhumisen takia ja etenkin kylvetään asenteita joiden mukaan on väärin ja rikollista puhua suomessa äidinkielenään ruotsia.

Lainaus
-Saamelaiset - heitä on paljon sorrettu, mutta paljon on heidänkin osansa parantunut

ja silläkö kaikki kuitataan? Kaikki hyvin valtakunnassa? Mitään ei tarvitse enää tehdä?

Lainaus
-Ahvenanmaalaiset - en osaisi heitäkään pitää mitenkään vähempiosaisina

Ahvenanmaalaiset joutuvat jatkuvien umpimielisen asenneilmastosta johtuvien hyökkäysten kohteeksi, milloin heidät pitäisi ajaa ruotsiin tms. On jopa poliitikkoja kuten nämä Persfinnit, jotka haluaisivat myydä koko Ahvenanmaan pois Suomesta koska heidän ahdasmieliseen kalloonsa ei voi mahtua että Suomessa on aina puhuttu kuitakin kieliä kuin pelkkää suomea.  Ahvenanmaan erityisoikeudet ovat täysin perusteltuja heidän historiallisen asemansa ja sijaintinsa takia.

Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 18.12.11 - klo:19:29 »
Noo jatketaampa sitten,kehoituksesta käy, on aamuun vielä aikaa.
 -osa mustilaisista ei halua ees sopeutua koska se on vastoin kulttuuria.kannattaa myös muistaa verivelka vanhemman asuminen ylempänä, sukuriidat jne...
- maahanmuutosta puhuisin vaikka viikon, nyt on puhuttu vain pakolaisuudesta ja tavasta miten sitä suomalaiset hoitaa ,ilman integroimisen järkeä.
-seksuaalivähemmistöillä kai menee ihan hyvin, lespous, homous, eläimiinsekaantuminen on hyväksytty, vain pedofilia on vielä kielletty, mutta toivossa on hyvä elää jotta sekin vääryys korjattas  ; )
- Ruotsinkielisyys on hyvin suojattu ja kaikki viralliset paperit pitää saada myös Ruotsinkielisinä ( maksaa monta milliä ), entäs sitten kun Venäjänkielisiä on kohta enemmän kuin Ruotsinkielisiä pitääkö sama alemmuus ottaa heitäkin kohtaan ? Mites kohdella Pietarsaaren kiusattuja Suomenkielisiä lapsia ?

-Saamelaiset on saaneet edullista valtionlainaa talojensa rakentamiseen ( joka ei ole lapissa käynyt, niin käykää ja kysykää miten tuli lainoitus taloille ) tosin lappalaiseen tapaan voivat jättää lantalaisille vastaamatta.
- Ahvenanmaalaiset on täysin erityisasemassa nehän on tyttöjä, vailla armeijjan harmaata. lisäksi hyvää perunateollisuutta, varustamoja sekä saavat jatkuvaa valtionapua mannersuomesta, hätäkös heillä.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 18.12.11 - klo:19:40 »
Stealtilla kyllä on paljon syytä olla vihainen, mutta eiköhän me olla körtit armonalla?

Jumalan armosta ollaan ja eletään ja hänen sallimattaan ei ees hiukset tipu päästä.
Miksiköhän on sallinut tippua niin monta minulta?

öö,,, niinku et jumpulle ois oikein vihotella??????????????

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 18.12.11 - klo:19:47 »
Onkos sultakin haivenet harventunna ?    :icon_wink:
Minä ajan nykyään paljaaksi, näkyy leikkausarvetkin häjjysti ja oudot katselee ja kyselee ihmeissään.
l

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #53 : 18.12.11 - klo:21:11 »

kaikesta päätellen pikemminkin eivät osaa, jos katsoo heidän yhteiskunnallista sijoittumistansa, työelämässä menestymistä tms. Kyllä yhä vieläkin on vaikeaa ylipäätään työllistyä mustalaisena tässä maassa. Tästä tuli hiljakkoin hyvä dokumenttikin.

Olisikohan tässä osittain kysymys samasta asiasta, kun itse mainitset aina finninaamoista, joita olisit lähettämässä kuuhun. Jos vanhemmat eivät tue lastensa koulunkäyntiä ja puutu heidän lintsaamiseensa koulusta, niin siinä on jo aika huonot lähtökohdat työllistymiselle. Tyttäreni luokalla oli yksi romani, josta opettaja laittoi aina merkinnän, kun hän OLI KOULUSSA.

Aivan! Mutta aivan erityisesti heidän ihmisarvoaan sorretaan vielä nykyisinkin etenkin kristittyjen toimesta. Ympäri maailmaa. 

En ole koskaan pilkannut seksuaalisia vähemmistöjä, mutta tälläkin foorumilla olen saanut aika paljon sapiskaa heitä koskevista mielipiteistäni. Täällä on ainakin yksi nimeltä mainitsematon foorumilainen käyttänyt heistä oikeasti loukkaavaa kieltä. Odottelin, tuleeko siitä kukaan räkyttämään. Ei tullut hänkään, joka tavallisesti on aivan hiljaa, mutta ilmestyy kuin tyhjästä, kun heistä on puhetta.

Ja tämä taas lienee sieltä kulmakunnan Shelliltä kuultua "totuutta"?  Suomenruotsalaiset eivät tietääkseni pärjää sen huonommin tai paremmin sosiaalisesti kuin suomenkielisetkään. Heidän vähemmistöongelmansa liittyvät ennenkaikkea asenteisiin. Olen kasvanut keskellä ruotsinkielisiä alueita ja asunut kaksikieliselläkin alueella pitkään. Minulla on keskivertoa enemmän, -ollakseni suomenkielinen, suhteita suomenruotsalaisiin ihmisiin, niitä minulla on ollut lapsuudesta asti. Hurrittelu on arkipäivää kaksikielisessä kunnassa. Lapsia kiusataan koulussa, kiusataan ruotsinkielen puhumisen takia ja etenkin kylvetään asenteita joiden mukaan on väärin ja rikollista puhua suomessa äidinkielenään ruotsia.

ja silläkö kaikki kuitataan? Kaikki hyvin valtakunnassa? Mitään ei tarvitse enää tehdä?

Ahvenanmaalaiset joutuvat jatkuvien umpimielisen asenneilmastosta johtuvien hyökkäysten kohteeksi, milloin heidät pitäisi ajaa ruotsiin tms. On jopa poliitikkoja kuten nämä Persfinnit, jotka haluaisivat myydä koko Ahvenanmaan pois Suomesta koska heidän ahdasmieliseen kalloonsa ei voi mahtua että Suomessa on aina puhuttu kuitakin kieliä kuin pelkkää suomea.  Ahvenanmaan erityisoikeudet ovat täysin perusteltuja heidän historiallisen asemansa ja sijaintinsa takia.

Muiden kokemukset ovat Shelliltä kuultua, mutta sinun kokemukset väitöskirjaan verrattavaa professorillista totuutta.

Niinpä niin "Ahvenanmaan erityisoikeudet", kun niitä kerran on, niin mitä säälittävää heidän vähemmistössään on. Aina on niitä, jotka kettuilevat ruotsin kielisiä ja ovat vaatimassa pois pakkoruotsia.  Heillä on huono kielipää ja se on heidän häpeänsä. Jag kan tala svenska mycket bra och jag tycker, att dom får tala svenska som modersmål.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 18.12.11 - klo:21:24 »
Tuota noin, voisko joku kertoa miksi Ruotsinkielisiin opiskelupaikkoihin pääsee helpommin.
Siis kun osaa ruotsia, niin pääsee helpommin opintoihin ja läpäisee myös helpompia tenttejä.
Kokemus perustuu teknilliseen,  :kahvi:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #55 : 19.12.11 - klo:10:18 »
Moni asia noista on paikoitellen totta, mutta ei ne täällä parane. Joissakin kannanotoissa oltiin jo lähellä vihapuhetta, joten rauhoitutaan :017: :kahvi:
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 19.12.11 - klo:11:53 »
Tuota noin, voisko joku kertoa miksi Ruotsinkielisiin opiskelupaikkoihin pääsee helpommin.
Siis kun osaa ruotsia, niin pääsee helpommin opintoihin ja läpäisee myös helpompia tenttejä.

Mikä estää opiskelemasta pakkoruotsia niin ahkerasti, että sitten pääsee johonkin läroverketiin?

Poissa Syterskalet

• aralla tunnolla
« Vastaus #57 : 19.12.11 - klo:21:27 »
Mikä estää opiskelemasta pakkoruotsia niin ahkerasti, että sitten pääsee johonkin läroverketiin?
Muistelen, että äidinkielen voi muuttaa yhdellä klikkauksella, joten helposti pääsee etuoikeutettuna pitämäänsä luokkaan.
Itsekin usein luen husista lounasruokalassa ja isoisän isä oli kirkon kirjoissa ruotsinkielisellä nimellä, joten klikkaus kyllä houkuttaa.
Perikunnan talon kattoremontissa pidennetään räystäitä. Alankin kutsua sitä kartanoksi!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 20.12.11 - klo:00:53 »

Voinhan yrittää.  Tavoitteena on saada esimerkiksi lääkäreitä myös ummikkoruotsinkielisille.  Erityisen tärkeäksi juttu on nähty tietty psykiatriassa, ja vielä tärkeämmäksi psykoterapiassa.  Minulla oli jollain ortopedian kurssilla pikkuinen leikkauspotilas, jota muutenkin pelotti. Koetin jututtaa ruåttiksi, josta en nyt niin vakuutu ymmärsikö tenava minua vai hiljenikö kummallisia äännähdyksiä kuullessaan muuten vaan. 

Pojan äiti selitti minulle på svanska kuinka kiitollinen hän on siitä että joku edes yrittää, paitti ny tietty leikkaavaa leguria,  --- yksi harvoja, kuin kimmeltäviä - tosihyvämieli - kokemuksia niistä opinnoista - ja kertoi heidän saapuvan rannikkoseudulta jossa lapsi ei siihen ikään ole ennättänyt edes kuulla muuta kuin ruotsia. Nyt sitten kun tuli äkisti muutakin vakavaa pelättävää, tuntuu kuulemma ihanalta kummastakin saada kuulla äidinkieltään.  Kandillahan oli joskus aikaa käydä vaikka miten usein morjestamassa "omia potilaita". 

Yhtään vähemmällä ne ruotsinkielisessä kiintiössä sisään päädseet ei tenteissä selvinneet, ne kun olivat samat jokaiselle, enkä minä muista niiden muita merkillisemmin pärjänneenkään.  Ryhmäopetus niillä oli ruotsiksi, jotta taatusti ymmärtäisivät mitä piti opetella ja miksi.  Ei mitään riskejä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa steal

• ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 21.12.11 - klo:10:15 »
Syterskalet, tuossa kartano rakennuksessa on se hyvä puoli jotta voit sanoa kyläileville jotta " mennääs kahville tuonne itäsiipeen "    ;  ) :icon_wink: