Kirjoittaja Aihe: Mikä kaduttaa ettei tullut tehtyä/tuli tehtyä eikä siitä pääse irti  (Luettu 6152 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
En johdattele sen enmpää, vaan luotan siihen, että meillä on asioita, jotka vain ottavat jatkuvasti niin sanotusti päähän. Jos olisin ollut fiksumpi,  niin olisin tehnyt toisin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Tuo oli hyvä...
Mielessäni on usein se "Kysy sentään ensin Herran mieltä" (2.Aik.18:4). Aikana jolloin tuon nyt olisin viimeksi maailmassa tehnyt, toimin tavalla, joka on erittäin moitittavaa, ja siitä syystä siitä on vaikea päästä irti. Se on muuta kuin erehtyä kun ei tiedä...   eihän sellainen ole syntiä...    montakin asiaa tekisi toisin nyt kun on vanhempi ja viisaampi mutten osaa sitä syntinä pitää, jos toimii olemassaolevan tiedon puitteissa jotenkin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Lakiston 13. väylällä olen usein yrittänyt aika kaukaa viheriölle, vaikka väylä on tosi kapea ja välilyönti olisikin yleensä ollut järkevin.
Vastaavasti Luukin 7. väylällä, joka on lyhyt par nelonen, olen turhaan avannut driverilla slaissaten metsään.

Kyllä golf on opettanut minua kestämään vastoinkäymisiä! Niin ja olen oppinut tuntemaan äänestä uuden lintulajin, bogitikan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33914
Kypsymättömyyttäni en osannut olla kyllin rakastava, hellä, hoivaava äiti omille lapsilleni. Olin niin nuori ja omaa elämätöntä elämää oli paljon.
Sain enemmän (mielestäni) taiteiljaporukoissa kuin kotona. Velvollisuuteni hoidin ja olin ahkerakin, mutta se sydämestä lähtevä puuttui.

Se alkoi löytyä ymmärrettyäni Jumalan rakkauden minua kohtaan. Enkeliksi en ole tullut, mutta lapsenlapset ja etenkin tämä neljäs polvi on saanut
jotain sellaista mistä omat jäivät ilman.
Mitään yhtä suloista kuin pieni lapsi joka kaipaa syliä ja hellyyttä, en ole tavannut. No, Basso kyllä oli suloinen.

SE etten ole ollut aina lähimmäinen sen parhaassa merkityksessä kaduttaa ja toivon että Jeesus hoitaahaavoittamani ihmiset.

Tässä tätä rippiä.

Kiitos aloittajalle, vaikka kunnon körttiläisyyteen ei kuulune asioidensa paljastelu. Yksin Jumalalle riittää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
En päivääkään vaihtaisi pois.

Jokainen asia ja tapahtuma on mennyt, ja tulee menemään, niin kuin Jumala on tarkoittanut meneväksi.

Olen kiitollinen kaikesta.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Kaduttaa, että tuli muutettua Lankilaan...aivan ihana paikka, enkä millään haluaisi pois....mutta alkaa ahdistaa, kun pari jätkää on ottanut asiakseen mun holhoamisen. Jos en olis Lankilaan muuttanut ja ollut niin yltiösosiaalinen, niin ei tarvis taistella nyt kahden sekopään kanssa joista molemmat ovat vielä ihan tolkuttoman ihastuneita miuhun ja kummallekin olen sanonut että kiitos, mutta ei kiitos. Hyöt eivät voi käsittää, etten ole heistä kiinnostunut ja kuulemma jos kiinnostun jostakusta muusta jätkästä, niin se on merkki siitä etten ole kunnossa. Voi elämän kevät! Kuulemma se olis fine jos alkaisin heilastella naisen kanssa...sen he voivat sulattaa, mutta toista miestä ei....jep jep...kohta pistän kulissiliiton pystyyn tai jotain! Minen jaksa enää! Ja kun suoraan puhuminen, raivoaminen ja uhkailukaan ei noihin vatipäihin tehoa ni alan olla aseeton.... Ja kun eipä niitä voi vielä häirinnästäkään syyttää, kun ovat sen verran maltillisia lähestymisissään. Huokaus...

Lähimmäisenrakkaudesta vallankäyttöön on itse asiassa kummallisen lyhyt matka...vallankäytön voi naamioida välittämiseksi...

Ja tietenkin se, että miuta kiukuttaa se, että nää kaks torveloa ei anna miun olla, on merkki myös miun henkisestä epätasapainosta...hehän ihan vaan hyvää tarkoittaen ovat miusta niin valtavan huolissaan... :icon_rolleyes:

myyrä

  • Vieras

Lähimmäisenrakkaudesta vallankäyttöön on itse asiassa kummallisen lyhyt matka...vallankäytön voi naamioida välittämiseksi...




Varmaan totta. Monesti on tullut mietittyä, että ns. lähimmäisenrakkaus ja "ystävyyskin" voi olla läheisriippuvuutta. Pitää olla aina joku, jossa riiputaan kiinni.


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Ehkä suunniteltu väärintekeminen minusta on niin paha juttu,  että saa kulua pari vuosikymmentä ja minusta se vaan on väärin!  .  Tekeehän sitä tietty lapsellisuuttaan muutakin mitä katuu.  Siitä mitä olen saanut vaihtaisin pois jotakin mitä itse tein...   muuten hyvä...     enkä oikein ymmärrä miten minulla voi olla kaikki nyt niin hyvin, kuin omat kolttosetkin olisi kääntyneet hyvin päin.  

 Ei minua kaduta eikä jurnuta joku "miksi juuri minä"  tai  "miksen ostanut sitä asuntoa"-tyyliset jutut vaan ihan todella miksi minä menin ja tein väärin!  Ja siitä on todella kauan!  Mutta ne ei olleet pieniä asioita vaan ihme sotkuja...   On joskus niin vaikeaa ymmärtää, kummalla puolen viipotan  oikean ja väärän rajaa, ja jollakin tavoin silti ymmärtää ja valitsee väärin...   etenkin kun minä en kysyny...   pysähtyny ajattelemaan...   :022:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Muistan kyllä, että olen katunut jotain tekemistäni ja jotain toista tekemättä jättämistäni. Mahdollisesti olen katunut useampaakin tekemistä/tekemättä jättämistä. En nyt vain saa millään päähäni, mitä olen katunut niin raskaasti, joten ilmeisesti olen päässyt noista irti.

Voihan olla, että jossa vaiheessa muistan nämä möhläykseni, kun sattuu jotain, joka liippaa läheltä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Siina 20+ tuli lahdettya suhteisiin liiankin helposti ja sai sydamen
ruvelle, toisaalta ei jaanyt yksin. Teini-ikaisena olin yli-kiltti, enka kapinoinut.
Se antoi aihetta kiusaamiseen..
Sitten on tehnyt asioita loppuunpalamiseen asti draivilla ja kuormittanut itseaan liikaa
oman kunnianhimon ansiosta. Liian montaa ei kannata yrittaa miellyttaa, koska
meilla on lupa olla erilaisia. Onkohan sitten tullut roikuttua liiankin egokeskeisissa ihmisissa nuorena ja petyttya?
Elämä on kemiaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6380
Enkeliksi en ole tullut, mutta lapsenlapset ja etenkin tämä neljäs polvi on saanut jotain sellaista mistä omat jäivät ilman.

Babushkasysteemi lastenhoidossahan on tuolla idempänä ollut käytössä, ja luulen että se voisi olla ihan hyvä. Ehkä enemmän mummoltani sainkin kuin vanhemmilta, ja sitten myös isän siskolta joka minua kotiapulaisen ominaisuudessa hoiti kun olin ihan pikkunatiainen vasta.

Mutta se mikä kaduttaa on lukuiset pääaineen vaihdokset opiskeluaikana, olisi ollut parempi keskittyä vain yhteen (matematiikka?) ja valmistua ajallaan, ennen suurta lamaa. Ja se etten pystynyt selvittelemään muutamia hiertäviä asioita seurustelusuhteissa ja annoin kärpäsen kasvaa härkäseksi.

Nyt voisin miettiä, mitä sellaista tänään tai lähiaikoina olen tekemässä, mitä myöhemmin kadun. Kai se lähinnä ihmissuhdepuoleen liittyy, toistan samoja vanhoja virheitä. Voisiko ihmisiä (ml. minä itse) nähdä jotenkin toisena kuin aikaisemmin, olla sijoittamatta heitä joihinkin valmiisiin raameihin, tajuta että kumminkin on nähnyt vain osan heidän potentiaalistaan? Ja tajuta ettei heidänkään tarvitse nähdä minua siten kuin joku muu on aikaisemmin nähnyt. Jotain tämmöistä ajatusta oli yhdessä kesällä kuulemassani saarnassa, jossa selitettiin kohtaa jossa ihmiset puhuivat Jeesuksesta että eikös toi ole se puusepän poika, ja etteihän nyt naapurinpojassa voi mitään ihmeellistä olla. Ja jotain samaa koin kun menin lukioon ihan eri kouluun kuin yläasteajan luokkakaverini, se vastaanotto oli niin lämmin ja ennakkoluuloton että jouduin ihan pois tolaltani.

Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi
Kiitos aloittajalle, vaikka kunnon körttiläisyyteen ei kuulune asioidensa paljastelu.

Ihan mielelläni kuulisin paljastelua  :-\ Voisi valaista sitä, mikä se uskon sisältö on, etenkin minulle vaikeaa synti ja anteeksianto -teemaa. Mutta eihän sitä yleensä kuule kuin ex-alkkiksilta ja murhamiehiltä herätyskristillisissä piireissä, jolloin sitä on vaikeampi omaan elämään rinnastaa.
« Viimeksi muokattu: 19.02.12 - klo:10:54 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1572
Kiitos elämästä, Äiti.
Pari riviä tein kirjaimia tänään.
Siinä kaikki. Olen onnellinen.
                   Lauri Viita

Elämäs kaikki armollisesti rempallaan. Mitäs sitä ny elettyä elämäänsä katumahan. http://www.youtube.com/watch?v=befI88_I-pM
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Ellei olisi tehtyä tekoa, ei olisi myöskään sen seurausta - tai seuraamusta. Moni ilo olisi jäänyt iloitsematta, moni itku itkemättä. Ja paljon oppia saamatta. Koen asian niin, että kaikella on jokin tarkoitus. Usein tuo tarkoitus, syvempi syy, ilmenee vasta aikojen kuluttua. Joskus tosin heti jotain avautuu tai sulkeutuu. Mutta sekin lienee hyvä, lopulta.

Jälkeenpäin on helppo jossitella. Mutta kulloisillakin eväillähän sitä mennään. Menneisiin tekoihin ja valintoihin juuttuminen ja niistä itsensä soimaaminen on loputon suo.

Ja väärinteot. Että osata pyytää anteeksi, antaa anteeksi ja - uskoa saaneensa anteeksi.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6380
Tämän päivän juttuja kuunnellessa nyt kyllä kaduttaa, etten sinnä satavuotispirskeisiin lähtenyt. Olisinhan minä kissanhoitokeikalta vielä täksi päiväksi ehtinyt.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Tämän päivän juttuja kuunnellessa nyt kyllä kaduttaa, etten sinnä satavuotispirskeisiin lähtenyt. Olisinhan minä kissanhoitokeikalta vielä täksi päiväksi ehtinyt.

Jos se yhtään lohduttaa, niin katumuksesi ei ole turhaa, vaan korjata sitä ei voi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi