Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 6  (Luettu 37305 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #75 : 06.11.11 - klo:09:29 »
Lähdössä ollaan. Minä olen jo valmis, Matti pukeutuu parhalillaan.
Kirkkoherra Pekka Särkiö toimittaa nyt Mukkulan kirkon messun. :opettaa:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #76 : 06.11.11 - klo:12:17 »
Ja kirkossa oli taas hyvä olla. Musiikkipitoinen oli tämä kotikirkkommekin messu. Särkiön perhettä oli Pekan lisäksi Riitta-vaimo, Liisa-tyttönen ja nuori
poika (nimi ei muistu). Pekka ja Riita ja kanttorimme Marjukka lauloivat triona psalmin. Olipa hienoa. Pieni 8-vuotias Liisa toivotti seurakunnan tervetulleeksi ilosella laululla äitinsä kitarasäestyksella ja nuorukainen soitti nokkahuilukappaleita tekstien välissä ja ehtoollisen aikana.

Lähetyksen kirkkopyhä oli koonnut lähetystyöntekijöitä ja kannattajia Mukkulaan runsaasti.
Saarnassa Pekka pitäytyi Jeesuksen neuvossa lähettämilleen 72 opetuslapselle: Ei kukkaroa, ei laukkua eikä kenkiäkään mukaan matkalle.
Siinä opetuksessa riittää pohdittavaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #77 : 06.11.11 - klo:13:41 »
Kävin kirkossa ja kun kuulin että kyseessä on rauhanyhdityksen kirkkopyhä, olin hieman varautunut. Halusin pitää toisaalta avoimen mielen ja ottaa vastaan mitä saarnaajalla olisi annettavaa. Saarna oli pidempi koska ei ollut ehtoollista, ja kävi mielessä että näin voisi olla vaikka useamminkin, papit voisivat valmistaa huolella hyvän saarnan ja keskittyä aiheeseen kunnolla. Tunsin kuitenkin oloni kokoajan hieman ulkopuoliseksi. Vasta aivan lopussa jotain muuttui, kuoro lauloi ja siionin laulun puhtaus, kauneus ja koruttomuus kolahti. Tuli mieleen että tämä maa tarvitsee herätystä, sellaista aitoa ja syvällistä. Tuli toive että voi jospa jokainen täällä sitä rukoilisi mielessään... Loppuvirttä veisatessa tunsin olevani samaa porukkaa koko kirkkoväen kanssa, yhteys oli löytynyt.
Se oli aika ihmeellinen muutos tunnetasolla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #78 : 06.11.11 - klo:13:58 »
Hienoa , koin samaa tänään.

Kirkossa oli paljon lähetysväkeä, enimmäkseen Kansanlähetysläisiä ja Sanansaattajia, myös lestadiolaisia ja muutama meitä heränneitä.
Pyysin Taivaanisaltä meille kaikille hänen hoitoaan, etenkin itselleni vanhojen kaunaisuuksien takia.
Ajattelin että olemme samaa laumaa, vaikka eri karsinoissa. Jokaiselle annetaan heidän tarpeidensa mukaan. Ja näin kävi. Ilman nuivaa mieltä
sain osallistua yhteiseen juhlaan alusta loppuun.

Siitä te tunnette heidät, että he rakastavat toisiaan. Se on mahdollista kun nöyränä tuo omat ajatuksensa vaihtopöydälle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #79 : 06.11.11 - klo:14:11 »
Minulla on kokemus, että eri yhdistysten lähetysväki tekee keskenään sopuisasti yhteistyötä seura- ja rovastikuntatasolla. Järjestöjen johtajat kiistelkööt tahollaan, jos se heitä kiinnostaa!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #80 : 06.11.11 - klo:20:49 »
Nyt melkein alkoi vähän kaduttaa että en mennyt Miehikkälän kirkkokuoroon vaikka se kokoontuu lähempänä kuin oman seurakunnan kuoro...

Mekin avustettiin messussa tänään, eikä meidänkään lauluissa ja virsissä mitään vikaa ollut. Oli Taizétä, Jukka Salmisen Turvapaikka, Heikki Klemetin Jerusalem, Sua kohti Herrani ym. Heti poisnukkuneiden nimien jälkeen lauloimme vaikuttavan laulun Sinun rauhasi anna mulle.

Isän silmä, sä hellin valvo
Isän rakkaus, johda, vie
Koti taivahan kaukaa siintää
kotipolku on armon tie.


Ei kannata katua. Miehikkälän kuoro on sen verran vanhaa porukkaa, että harjoittelevat arkena päiväaikaan. Että eipä sinne työssä käyvät oiken voi osallistua.  :102:

Pyryharakka

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #81 : 07.11.11 - klo:10:34 »
Minulla on työpaikkana kirkko. Toissapäivänä kävin Hyvinkäällä ja eilen olin mm. Mäntyharjulla.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #82 : 07.11.11 - klo:15:40 »
Pyhäinpäivänä eli viime lauantaina olin kirkossa.
Siellä sanottiin kaikkien vuoden aikana kuolleiden nimet ja sytytettiin jokaiselle oma kynttilä.
Oli kaunis tilaisuus ja kirkko ihan täynnä, jopa lisätuoleja tuotiin, vaikka kyseessä onkin iso kirkko jonne mahtuu paljon väkeä.

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #83 : 07.11.11 - klo:23:41 »
Pyhäinpäivän radiokirkossa käyntini oli katkonainen mutta silti hyvä.  Järviradion lähettäessä jumalanpalvelusta Viitasaaren kirkosta lähetys katkesi kesken kaiken.  Parin äänilevyn ajan yritettiin yhteyttä muodostaa uudestaan, mutta se ei onnistunut.  Loppuajaksi radiointi siirrettiin Saarijärven kirkkoon, jossa saarna oli jo ollut menossa hyvän aikaa.  Kaikesta huolimatta koin, että kokonaisuus oli ehjä ja antoi minulle sitä, mitä olin kaivannutkin.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #84 : 13.11.11 - klo:10:39 »
Kirkossa ollaan juuri nyt, näkymättömänä osakkaana. :)
Täällä: http://virtuaalikirkko.fi/kirkot/oulun-tuomiokirkko.html
Hyvä puhe naispapilta. Ja sitten työhön.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #85 : 13.11.11 - klo:12:50 »
Jäin kotiin ja olisin kuunnellut jumalanpalveluksen radiosta Ylen 1:ltä, mutta mutta, siellä olisi ollut NAUHOITETTU lähetys lokakuun lopulta, joten asema vaihtui salamannopeasti Radio Deille, josta sain kuulla tämän päivän aiheesta.

Mt sanoi joskus aiemmin tosi viisaasti, että jumalanpalvelus on kuin uutislähetys. Sen on oltava tuore, eikä mikään uusinta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #86 : 13.11.11 - klo:13:01 »

Mt sanoi joskus aiemmin tosi viisaasti, että jumalanpalvelus on kuin uutislähetys. Sen on oltava tuore, eikä mikään uusinta.

Täällä jokin aika sitten hirvittävästi kehuttu ja ylistetty Herättäjän tv-kirkko Helsingistä eräältä perjantailta tuli nauhoitettuna lähetyksenä.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #87 : 13.11.11 - klo:13:47 »
Niin tai näin, nyt olen menettäny kaksi uutislähetystä, enkä koe voivani hyvin. Viime sunnuntaina olin tuntuvasti sairas ja määräsivät viikoksi sairaslomaan, sinä aikana meni vuorokausirytmi niin sekas että eilen (tänään) menin nukkumaan kello puoli neljä, minä typerä. Heräsin sitten tuossa taannoin...   Kaikki on kyllä toisten syytä, käskivät tehdä runoja ja kolmosversion novelliin ja niitä tein. Ihan toisten vika...  :022:  Ja oli vielä seuratkin. Suurta, suurta vääryyttä...    :022:


Totesin että vielä valvomisen sunnuntai! 
« Viimeksi muokattu: 13.11.11 - klo:13:54 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #88 : 13.11.11 - klo:14:30 »
Kun Leena puuttui olimme paikalla. Seuroihin ehti lisää foorumilaisia. Ihan hyvä jumis nätissä Viikin kirkossa ja yllättävän paljon nuorta väkeä kirkossa ja seuroissa. Kirkko muuten oli akustisesti erittäin hyvä. Oli ilo kuulla ensi kertaa Helsingin Seuratuvan virsikuoroa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa osa 6
« Vastaus #89 : 13.11.11 - klo:14:40 »
Kun Leena puuttui olimme paikalla. Seuroihin ehti lisää foorumilaisia. Ihan hyvä jumis nätissä Viikin kirkossa ja yllättävän paljon nuorta väkeä kirkossa ja seuroissa. Kirkko muuten oli akustisesti erittäin hyvä. Oli ilo kuulla ensi kertaa Helsingin Seuratuvan virsikuoroa.

No tietysti ja kuinkas muuten.   :022:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.