Kirjoittaja Aihe: Saako tai pitääkö synnistä puhua?  (Luettu 29064 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #60 : 12.09.11 - klo:21:05 »
Jampe sanoi sen miten minäkin ajattelen.
Me jotka veisaamme messussa tai seuroissa saamme (toivottavasti. Mie ainaskii) synnintuntoa milloin mistäkin virren sanasta tai värrystä. Siihen synnintunnustus päälle ja satuttava saarna ilman osoittelua. Toimii hoitavasti ja pitää tiellä.

Kiitos Jampe!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #61 : 13.09.11 - klo:00:45 »
Itse kärsin tosissani siitä että muutun kuin eri ihmiseksi kun saan temporaalioireita.  Se  nimittäin johtaa muuhunkin kuin siuhen että olen ympäristölleni silloin ympäristöhaitta.  On lopulta tosissaankin mahdotonta tai ainakin toivottoman tuntuista koettaa siten kilvoitella kuin minusta kuuluu asiaan, eli lunastettuna.  Vähän kuin yhdessä synnintunnustuksessa sanotaan: "En ole kuitenkaan käyttäytynyt, kuten lapsellesi sopii".  En oikein edes rohkene sanoa olevani kristitty, sillä aika ihmeellinen kristitty minä noin ulospäin olen.   Olen oikeasti onneton oireista, joista on sikäli vaikeaa tehdä parannusta, että ne monotonisina toistuvat eikä niisttä jää muistijälkeäkään. Pshinta on, että ne hämmentävät minua, koska en lopulta tiedä, mitä voisin tehdä...   Tätä on hieman vaikea selittää.

Yhtäläisesti olen syntinen ja mieluusti tulisin paremmaksi, en pelastuakseni, siihen se on väärää valuuttaa, vaan toisten ihmisten tähden!  Enkä oikeastaan itsekään erota, ja tämä koskee juuri kielen syntiä eli puhetta, milloin kompuroin ihan tajuissani.  Syntinä taas olen tunnustanut erinäisiä epikohtauksia, joista siis on kerrottu jälkikäteen ja olen ollut tosi kauhuissani.  

Jos joku keksii jotakin lohdutusta tähän, niin se olisi todellinen apu minulle.  Alan olla epätoivoinen.  Muuttumisen toive on todellinen ja pam! siinä oltiin taas.  Ainoa lohtu on kai lopulta, että ok, Jumala tietää, mitä Hän tekee.  Ei kai minun tarvitsekaan ymmärtää.  Surullinen olen kyllä, ja pelkään hieman ihmisiä siitä syystä.
« Viimeksi muokattu: 13.09.11 - klo:00:49 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #62 : 13.09.11 - klo:08:12 »
Leena, sairaus ei ole synti. Ei kai alkoholismikaan, vaikka oireet ovat raskaita kestää.
Tiedän että ainoastaan Jumala-suhteesta on apua.

Meidän jotka emme näistä temporaalitiloista tiedä on vaikea käsittää. Anna meille anteeksi !

Kaikki olemme samassa veneessä. Jeesus pitää perää.    :052:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #63 : 13.09.11 - klo:10:39 »
Leena, sairaus ei ole synti. Ei kai alkoholismikaan, vaikka oireet ovat raskaita kestää.
Tiedän että ainoastaan Jumala-suhteesta on apua.

Meidän jotka emme näistä temporaalitiloista tiedä on vaikea käsittää. Anna meille anteeksi !

Kaikki olemme samassa veneessä. Jeesus pitää perää.    :052:

Annanhan minä teille, jestas sentään, kunhan te kestätte minua... minä suren sitä todella, että olen niin hu-kas-sa kuin ihminen voi olla.  Panenko liikaa sairauden piikkiin on ikuisuuskysymys, ja sitten siitä seuraa että alan harrastaa jotakin toivotonta itserankaisua siitä sairaudesta, eli ehkä Jumala armahtaa, minä nyt kuitenkaan en...    Kun yritän korjata käytöstäni, tuleeko ensimmäisenä mieleen epätoivo kohtauksien pelkoineen?  Luenko Raamatusta tuomiota itselleni juuri vääriin kohtiin, sillä minun tulisi osata arvioida käytöstä silloin kun minulla ei ole kohtaussarjaa.  Puhunko pahaa, jos kutsun mielelläni työkaverin kylään ja kyselenh että kerros nyt mitä teillepäin kuuluu enkä yhtään pane pahakseni kun kuulen mehevän juorun, mitä ilkeämmän sen mukavampaa...   ei se ole oikein...    Kaikkea tällaista! 

Eli tuossahan se kysymys on.  On niin tylsää liukua huomaamattaan hämärätilaan, jälkeenpäin sen kyllä tietää!  Auraton kohtaus on aika mäntti juttu ympäristölle.  No, nyt on valitettu riittävästi. Jumala tietää, mitä Hän tekee, hoen itselleni, ja minun ei tarvitse ymmärtää, miksi näin on, mutta kyllä se kiinnostaisi kovasti.  Kun käsketään kiittää joka tilassa, niin kiitetään sitten, vaikka aika hampaat irvessä tästä kiitetään.  Ehkä joskus käsitän, miksi näin tuli olla. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #64 : 13.09.11 - klo:17:26 »
En nyt malta olla mainitsematta, kuinka mieltäni huojensi juuri tätä ajatellessani, kun hyräilin huomaamattani eilen raamatunlukuryhmässä  laulettua iltavirttä. Se on hyvä rukous.

Mua siipeis suojaan kätke
oi Jeesus, herrani.
Suojassas suo mun olla,
jos kuinka kävisi.
Sä kaikeks tule mulle
valollas, neuvoillas
Suo joka päivä elää
mun yksin armostas.

Suo anteeks kaikki synnit
puhdista verelläs,
luo minuun uusi mieli
pyhitä hengelläs
Ja meidät, suuret, pienet
sun sulje suojahas
Yö rauhainen suo meille,
oi Jeesus laupias.  

Eihän siinä muuta.  Suojassas suo mun olla, jos kuinka kävisi. Sä kaikeks tule mulle.  Suo joka päivä elää mun yksin armostas.  Suo anteeks kaikki synnit, pyhitä Hengelläs.

Se on todella hyvä rukous minulle.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #65 : 02.10.11 - klo:01:32 »

Katsomalla golgatalle ja siellä täytettyyn työhön hälvenee synnin kuormat ja kaikki taakat.

 :opettaa: Anonyymivalvoja poisti viestistä kuvan foorumin sääntöjen 9. kohdan (tekijänoikeudella suojattu materiaali) perusteella.
« Viimeksi muokattu: 02.10.11 - klo:12:28 kirjoittanut anonyymivalvoja »

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #66 : 12.10.11 - klo:14:55 »
Miten menetellä ihmisen kanssa joka ei ymmärrä tehneensä väärin ja suhtautuu seuraamuksiin marttyyrimaisesti?  :102:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #67 : 12.10.11 - klo:16:46 »
Miten menetellä ihmisen kanssa joka ei ymmärrä tehneensä väärin ja suhtautuu seuraamuksiin marttyyrimaisesti?  :102:

Mikäli tämä kyseinen ihminen ei ole minä itse, niin annetaan asian olla sillänsä eikä uhrata siihen ajatusenergiaa.  :001:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #68 : 12.10.11 - klo:16:53 »
Miten menetellä ihmisen kanssa joka ei ymmärrä tehneensä väärin ja suhtautuu seuraamuksiin marttyyrimaisesti?  :102:

Opettajana mietin joitakin murrosikäisiä oppilaitani. Kuulostaa tutulta. "Miks sä mulle huudat? Emmä mitää o tehny. On noi toisetki, mikset sä niille?"

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #69 : 12.10.11 - klo:18:45 »
Mikäli tämä kyseinen ihminen ei ole minä itse, niin annetaan asian olla sillänsä eikä uhrata siihen ajatusenergiaa.  :001:

Hyvä idea!
Ongelma vaan taitaa olla se että se ihminen uhraa ajatus- ja puhe-energiaansa minuun, kuvittelee että kaikki on vaan tehny sitä vastaan jonku salaliiton ja mää vasta tulleena oon ainoa joka on sen puolella. En ees oo  :003:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #70 : 12.10.11 - klo:20:54 »
Hyvä idea!
Ongelma vaan taitaa olla se että se ihminen uhraa ajatus- ja puhe-energiaansa minuun, kuvittelee että kaikki on vaan tehny sitä vastaan jonku salaliiton ja mää vasta tulleena oon ainoa joka on sen puolella. En ees oo  :003:

Tiedän tunteen. Eikä aina ole helppoa yrittää pysyä sivullisena moisista episodeista. Rasittavia tyyppejä on työpaikat pullollaan.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #71 : 12.10.11 - klo:22:00 »
Mikas katkos tassa informaatiossa on tapahtunut?
Eiko han tunne normaalia syyllisyytta?

Onko vaarinkasityksen mahdollisuutta?
Onko molempia osapuolia kuultu riittavasti?
Onko kyseinen henkilo hyva valehtelemaan?
Tekeeko han tahallisesti vaaranlaisia syy-ja seuraussuhde paatelmia?
Elämä on kemiaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #72 : 15.10.11 - klo:22:44 »
On sanottu, että laki synnyttää synnintunnon ja ruoskii ristin luokse armoa ja anteeksisaamista saamaan.
Varmaan saman vaikutuksen tekee Jumalan lähettämä toinen Puolustaja, totuuden henki, joka ohjaa kaikkeen totuuteen.
Jonka Jeesus lupasi omilleen lähettää kunnes hän menisi Isän tykö.
Hän ei luvannut omiaan jättää orvoiksi.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #73 : 15.10.11 - klo:22:50 »
Akuankalta tosi hyviä kysymyksia, mää en tiedä että kuvitteleeko tyyppi ettei ole tehnyt mitään väärää vai onko häpeä niin hirmuinen että pitää teeskennellä ettei ole tehnyt mitään väärää... Mut ehkä mää en nyt jaksa enää ajatella asiaa :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: Saako tai pitääkö synnistä puhua?
« Vastaus #74 : 16.10.11 - klo:17:33 »
Olen syyllinen kaikkeen. :-\
 Niin mustakin tuntuu ja saan kuulla aina välillä.

Yksi työntekijä oli aikoinaan, joka aina syytti mua kaikesta. Tää rautalanka ei ole tarpeeksi hyvää Markku, kun et tuo kunnon materiaalia, niin töistä ei tuu mitään.
Seuraavana päivänä ei tule töihin, kun aiheutin hermot liian kireelle toimittamalla huonoa materiaali.
Kesken päivää karkaa baariin juomaan. Markku sun syy kun sun takia on hermot peessä.

No kait se sitten niin on.
Olen syyllinen kaikkeen.
Kaikki valta tekoälylle!