Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet osa 3  (Luettu 47606 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

• ystäväkansaa
Vs: Riivatun rakkineet osa 3
« Vastaus #45 : 13.09.11 - klo:22:21 »
Jos minulla olisi tuollainen ongelma, niin tallentaisin sen noidutun myös rtf muodossa. Se voi poistaa tekstistäsi ne noidannuolet, jotka kiusaa sen selkärankaa.

Onko mitään syytä käyttää koskaan Wordin omaa tiedostomuotoa eikä yleistä, varmaa ja vaivatonta rtf-muotoa, joka aukeaa millä kirjoitusohjelmalla tahansa? Sillä olen jokusen kirjankin kasannut (ja vielä ryhmätyönä) eikä ongelmia ole ollut. Se tallentaa sisällön kannalta tärkeimmät Wordin ominaisuudet eli otsikkotyylit (Otsikko 1 /Heading 1 etc.). Jos tekstiin tarvitaan sellaisia ulkoasujuttuja joita ei rtf-tiedostolla pysty toteuttamaan, niin silloin on syytä joka tapauksessa tehdä taitto vasta sitten kun teksti on valmis. Wordissa voi valita oletustallennusmuodon, ja kun siinä on rtf, niin pääsee paljon helpommalla.

Mt

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #46 : 14.09.11 - klo:05:13 »

Puuttumatta varsinaiseen keskusteluun tahdon arvostella otsikkoa:
ehdotan nykyisen tilalle "Rakkaat koneemme". Ihmisten ja eläinten lisäksi myös koneet suostuvat yhteistyöhön sitä paremmin mitä enemmin heitä rakastetaan, heistä huolehditaan, heitä huolletaan. Koneita pitää kunnioittaa. Koneiden luonnetta ja ominaisuuksia tulee arvostaa sellaisenaan. Ei ole heidän syynsä, jos me ihmiset emme saa niitä tottelemaan. Syy löytyy vain ja yksinomaan meistä. Siksi koneita on kohdeltava tasavertaisina yhteistyökumppaneina ja jos mahdollista nostettava ne palvottaviksi. Koneet ovat palvelijoitamme. He palvelevat meitä, jos me palvelemme neitä.

🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 14.09.11 - klo:08:52 »
 :icon_biggrin:  Tämä oli helposti toteutettava neuvo!  Tästedes ne ovat rtf-muodossa.  En ole ikinä edes ymmärtänyt yrittää, ellei jonnekin ole pyydetty jotakin rtf-muodossa. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #48 : 14.09.11 - klo:09:01 »
Mikä teköö Firefoxista parahaan selaamen? Minä oon tykänny käyttää Google Chromea, kun siinä ei oo palion joutavaa sälää mukana ja se selaa tutkitusti nopiammin ku muut. Jotkut pelekää Googlen imuroovan kaiken mitä netis teköö, vaan imurookohon mun pualesta :017:. http://www.google.com/chrome?hl=fi

Kiitoksia! Firefoxin viimeisin versio oli hitaampi kuin Internet Explorer, joten siirryin miekin Chromeen. Tämä on nopea!

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #49 : 14.09.11 - klo:09:16 »
Jos minä lähetän jotain Wordilla tehtyä sähköpostina tai tulostan sellaista, missä on kuvia, tallennan sen pdf-muotoon. Onko rtf jotenkin parempi kuin pdf?

PekkaV:n kommentin otan täytenä vitsinä. Eilen viimeksi soitin pankkiin, kun pankkiyhteysohjelma ei suostunut yhteistyöhön. Virkailija langan toisessa päässä kertoi, että kukaan ei tunnusta tehneensä mitään ohjelmalle ja kuitenkin kaikki käyttäjät valittavat, ettei se ole toiminut. Se piti sitten vain imuroida uudestaan koneelle ja kas kummaa, se alkoi toimia.

Pitääpä minunkin imuroida tuo Chrome, kun meinaa tämä Mozilla tosiaan hidastella.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #50 : 14.09.11 - klo:09:39 »

Pitääpä minunkin imuroida tuo Chrome, kun meinaa tämä Mozilla tosiaan hidastella.

Voi vitsi, nyt minulla on Chrome ja kylläpä toimii nopeasti. Kiitos Mörtti linkistä!
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 14.09.11 - klo:14:53 »
Jos minä lähetän jotain Wordilla tehtyä sähköpostina tai tulostan sellaista, missä on kuvia, tallennan sen pdf-muotoon. Onko rtf jotenkin parempi kuin pdf?

Pdf-tiedosto lienee paras ratkaisu silloin, kun vastaanottajan ei tarvitse muokata tiedostoa. Se on ongelmaton muoto, joka aukeaa joka tietokoneessa ja jopa uusissa puhelimissakin. Esimerkiksi verkossa julkaistujen pöytäkirjojen olisi paras olla pdf-muodossa - tätä tietoa voi kertoa esim. seurakunnissa, jos pöytäkirjat laitetaan verkkoon doc-tiedostoina tai muina muokkauskelpoisina tiedostoina.

Rtf-tiedosto on muokattava asiakirja. Jos asiakirja on ns. lopullinen, niin pdf on useimmiten parempi vaihtoehto. Pdf-tiedostoon näet ei pysty tekemään muutoksia - ainakaan amatööri.

Mt

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 15.09.11 - klo:14:51 »
PekkaV:n kommentin otan täytenä vitsinä.

Miksi?
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 15.09.11 - klo:16:58 »
 >:(  Nyt kun yritän tallettaa sitä toista pitkää tekstiä rtf-muotoon niin tämä ohjelma uhkailee että sille tapahtuu jotakin tuhoutumista. Kuin se niin voi mennä? Mutta hyvältä tuntuu että tuo toinen pelittää. Ja että on ulkoinen kiintolevy ja dropbox.  Oikein todella todella huojentavalta.  Elä'mä on muuttunut niiden saapumisen jälkeen henkisesti helpommaksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Progressor

• Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
« Vastaus #54 : 15.09.11 - klo:17:05 »
>:(  Nyt kun yritän tallettaa sitä toista pitkää tekstiä rtf-muotoon niin tämä ohjelma uhkailee että sille tapahtuu jotakin tuhoutumista. Kuin se niin voi mennä?

Se tarkoittaa vain sitä, että osa tekstin muotoiluista saattaa hävitä tai mennä vähän vinksalleen tallennuksessa. Itse tekstin ei pitäisi kadota minnekään. Tarkista kuitenkin tallennuksen jälkeen rtf-tiedoston sisältö, ennen kuin poistat alkuperäisen doc-tiedoston.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #55 : 15.09.11 - klo:17:07 »
Eli pitäiskö ne tallentaa erinimisinä kun tää deletoi vanhan saman tien?

Poissa Progressor

• Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
« Vastaus #56 : 15.09.11 - klo:17:21 »
Ei ole pakko, koska tiedoston pääte (.doc/.rtf) erottaa ne toisistaan. Varo kuitenkin, ettet poista väärää tiedostoa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #57 : 15.09.11 - klo:18:34 »
Miksi?
Ensinnäkin, " koneet suostuvat yhteistyöhön sitä paremmin mitä enemmin heitä rakastetaan" höpö höpö, koneista ei puhuta persoonamuodossa ja niitä ei tarvitse rakastaa." Koneiden luonnetta ja ominaisuuksia tulee arvostaa sellaisenaan. Ei ole heidän syynsä, jos me ihmiset emme saa niitä tottelemaan. Syy löytyy vain ja yksinomaan meistä." Ei pidä paikkansa, nykyajan koneista tehdään tahallaan semmoisia, että ne särkyvät ja toinen osa ei sovi toiseen osaan ja aina pitää ostaa uutta j.n.e. " Siksi koneita on kohdeltava tasavertaisina yhteistyökumppaneina ja jos mahdollista nostettava ne palvottaviksi." Älä yritä!
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 15.09.11 - klo:20:02 »

Ensinnäkin, " koneet suostuvat yhteistyöhön sitä paremmin mitä enemmin heitä rakastetaan" höpö höpö, koneista ei puhuta persoonamuodossa ja niitä ei tarvitse rakastaa." Koneiden luonnetta ja ominaisuuksia tulee arvostaa sellaisenaan. Ei ole heidän syynsä, jos me ihmiset emme saa niitä tottelemaan. Syy löytyy vain ja yksinomaan meistä." Ei pidä paikkansa, nykyajan koneista tehdään tahallaan semmoisia, että ne särkyvät ja toinen osa ei sovi toiseen osaan ja aina pitää ostaa uutta j.n.e. " Siksi koneita on kohdeltava tasavertaisina yhteistyökumppaneina ja jos mahdollista nostettava ne palvottaviksi." Älä yritä!

"Vitsi" tarkoitti siis, että en mielestäsi ollut tosissani. Etkä ole samaa mieltä, vaikka olisinkin vakavissani?

"Riivatun rakkineet" on yhtä iso vitsi, vaikkakin kulunut.

🇫🇮

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #59 : 15.09.11 - klo:21:43 »
"Vitsi" tarkoitti siis, että en mielestäsi ollut tosissani.

Juuri näin.

Etkä ole samaa mieltä, vaikka olisinkin vakavissani?

En tietenkään ole samaa mieltä.

"Riivatun rakkineet" on yhtä iso vitsi, vaikkakin kulunut.

Kun ajattelee nykyajan koneita, niin "Riivatun rakkineet" on valitettavan totta. Kunpa se olisikin vain vitsi.

Kaikin mokomin suon, että aloitat oman ketjun "Rakkaat koneemme". Jos teet oikein hyvän aloituksen, voin jopa kirjoittaa siihen.  :003:
Vielä sanas saarnataan.