Kirjoittaja Aihe: Linnut osa 10  (Luettu 45888 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

• Vieras
Vs: Linnut osa 10
« Vastaus #105 : 18.11.11 - klo:19:13 »
Otetaanko mukaan epävirallisetkin nimet kuten paskahottinen?

On kai ne sitten otettava *huokaa*, niille oma sarja, senkin äimän käet ja ellun kanat  :002:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #106 : 18.11.11 - klo:19:22 »
Nyt ihan tosissani. Nautin näistä nimistä:

räyskä
uivelo
hemppo
ruokki
tiltaltti
käenpiika
kesäkurmitsa (kesäkurpitsa)
hernekerttu (hernekeitto)
punakuiri (punajuuri)

Asetan sijalle I  kesäkurmitsan. Nautittava nimi  Lähes yhtä hauskoja ovat sienet: suomuorakas, käsnätuhkelo.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #107 : 18.11.11 - klo:19:48 »
Västäräkki itse pyrstöineen ja sen nimi saavat minut hyvälle tuulelle. Ilkka Koivisto kertoi Runoraadissa pyrstön keikutuksen olevan iloinen viesti: "Täällä minä olen, tule vain lähemmäksi!"

myyrä

• Vieras
« Vastaus #108 : 18.11.11 - klo:19:51 »
Sellaisia ulkomaan eläviä on kuin kultakurppo ja viiru- ja huppukerttuli. Tiltaltti on myös hauska nimi.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #109 : 18.11.11 - klo:20:12 »
Entä viirupöllö? Olen aina ihmetellyt mistä sellainen nimi kuin västäräkki on keksitty. Yksi hauska entinen nimi on toukomettinen eli metsäkyyhky, joka lensi metsästä touolle siemeniä syömään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #110 : 18.11.11 - klo:21:56 »
Euroopan ainoa papukaija on aleksanterinkaija. Minusta sen nimi kuulostaa satamalaiturilta. Se voisi olla täällä Kotkassa, jossa on Keisarinsatamakin.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #111 : 19.11.11 - klo:15:58 »
Loistopipilo, rämekurppelo.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #112 : 19.11.11 - klo:16:11 »
Harmaapäätikka. (Isäni oli harmaapäinen Tikka)
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

• Vieras
« Vastaus #113 : 22.11.11 - klo:13:26 »
Näin äsken varpushaukan vilkkaasti liikennöidyn kadun varressa marjapensaassa. Siinä paikassa on viime päivinä näkynyt tilhiä, joita haukka nyt himoitsee saaliikseen.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 22.11.11 - klo:14:02 »
Neiti Kesäheinä on lumoutunut Minervapöllöön...   hän koristautuu nykyisin ainoastaan pöllöin
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #115 : 22.11.11 - klo:14:22 »
Neiti Kesäheinä on lumoutunut Minervapöllöön...   hän koristautuu nykyisin ainoastaan pöllöin

Minervanpöllöstä on Suomessa kaksi hyväksyttyä havaintoa. Ensimmäinen löytyi Keski-Suomesta täytettynä jonkin pienen kyläkoulun kokoelmista, jossa sitä luultiin vuosikymmeniä varpuspöllöksi. Eräs tarkkasilmäinen lintuharrastaja oli huomannut, ettei pöllöparka olekaan varpuspöllö. Ne on hyvin samannäköisiä.

Toisesta havainnosta ei taida kovin montaa vuotta olla ja tämä pikkupöllö oli elävä.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 26.11.11 - klo:21:19 »
Tänään oli mukava seurata käpytikan touhuja. Näytti aivan siltä kuin se olisi vertaillut että mihin kannattaisi käpy sulloa. Päätyi pihapylvään tuttuun rakoon. Läheltä katselin, ei huomannut minua tai sitten ei vaan muuten häiriintynyt. Tiaisilla oli kovasti asiaa, hömötiaisen 'tshiii tshiii tshiii'ssä on jotain hyvin hellyttävää. Ja korppi raakkui samassa paikkaa kuin aina ennenkin.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #117 : 27.11.11 - klo:17:43 »
Tänään, ilmeisesti ihan adventin kunniaksi, tuli keittiön ikkunan taakse punatulkkuja. Niitä näkee meidän pihassa harvemmin. Naapurilla on ilmeisesti paremmat pöperöt tarjolla.  :icon_wink:
Pyryharakka

myyrä

• Vieras
« Vastaus #118 : 27.11.11 - klo:18:29 »
Tänään kaksi vähäsen isompaa tilhiparvea: toisessa aika nappiin 190 ja toisessa vähintään 200 lintua. Isoja, levottomia tilhiparvia on lähes mahdoton laskea tarkkaan.

Ja huomenna... :eusa_whistle:  :002:

myyrä

• Vieras
« Vastaus #119 : 27.11.11 - klo:18:33 »
Esihistorialliset linnut puolustaa pesäänsä ja muita jänniä videoita. En itse saa kaikkia näkymään?  :icon_eek:

www.bbc.co.uk/nature/prehistoric