Kirjoittaja Aihe: Niksi körtti  (Luettu 46294 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
Vs: Niksi körtti
« Vastaus #75 : 30.10.17 - klo:08:34 »
Oho, olipas hyviä tietoja. Kiitos kovasti. Veneheitossa on vain normaaleja etanoita. Kerran näin kottaraisen sellaisen nappaavan ja heti lentävän sitä pönttöön viemään. Taisin mielikuvissani sekoittaa mainitsemasi etanat, sillä Hispanian matkoillani olen nähnyt todella isoja rölliköitä ja se alkoi minua mietityttää. Pitäisi vissiin olla, kuten ennen, kunnollinen kylmä jakso talvella, että lehtokotilot jäätyisivät riittävästi. Taikka niillähän voi olla joku perimänsä keino selvitä roudastakin.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 29.09.20 - klo:10:43 »
Köksä-körtti neuvoo:

Kun keität lihasoppaa, pane lihojen joukkoon yksi kuorimatonsipuli. Se kirkastaa liemen.

Tuli taas mieleen kun parhaillaan soppa kiehuu. Tosin, riippuen sakkautuvan valkuaisen määrästä, kannattaa ensin kuoria liika vaahto. Loput kyllä tarttuu kattilan reunaan.
Se ei ole kivan näköistä, mutta sipulinkuori hoitaa lieme ja talouspaperi kattilan.

:117:

Olen tämän saattanut jo kertoa.  :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 04.10.20 - klo:22:17 »
Kiitos Riitta-mummi. Tuota täytyy kokeilla.  :023:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 14.10.20 - klo:15:47 »
Oliskohan tästä ideata muillekin.

Ostin muutamalla eurolla fleece-torkkupeiton, viininpunaisen.  Taittelin sen tasan neljännekseen. Leikkasin  ehjästä kulmasta pinen kaarron , ja sain hyvän kaulan mentavän aukon.

Nyt minulla on kiva, kevyt ja näyttävä poncho. Olen kuin piispa jos puen tämän lisäksi piippapipon päähäni. Pannumyssyä ei meillä enää ole.  :003:

Tämä on nytkin saunomisen jälkeen sopivasti vilun pois pitävä, mutta ei kuuma eikä
pinkeä kuten kylpy- ja aamutakki ovat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

• ystäväkansaa
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
« Vastaus #79 : 14.10.20 - klo:16:57 »
Oliskohan tästä ideata muillekin.

Ostin muutamalla eurolla fleece-torkkupeiton, viininpunaisen.  Taittelin sen tasan neljännekseen. Leikkasin  ehjästä kulmasta pinen kaarron , ja sain hyvän kaulan mentavän aukon.

Nyt minulla on kiva, kevyt ja näyttävä poncho. Olen kuin piispa jos puen tämän lisäksi piippapipon päähäni. Pannumyssyä ei meillä enää ole.  :003:

Tämä on nytkin saunomisen jälkeen sopivasti vilun pois pitävä, mutta ei kuuma eikä
pinkeä kuten kylpy- ja aamutakki ovat.

Kiva idea!  :icon_biggrin: