Oli mikä oli, mutta netissä kyllä on kaikenlaisia kaheleita kirjoittajia ja minusta nettikirjoittelu on yksi iso syy, että toikin kaveri pääsi radikalisoitumaan.
Itse olen kirjoitellut facebookissa aina välillä muslimien ja kristittyjen vuoropuhelu sivuilla.
Siellä on jokunen radikaali, jotka kirjoittavat ihan vilpittömästi uskovansa, että esimerkiksi Muhammedin pilapiiräjän pilkan takia terroriteot Tanskassa ovat ihan oikeutettuja.
Yksi siellä kirjoitti, että jos kerran Koraanissa on, että Mauno pitää tapaa niin me tapamme.
Itse olen yrittänyt pikkasen hillitä heitä ja perustella, että ihmiselämää tulisi aina kunnioittaa ja viattomien tappaminen, esimerkiksi Tanskassa jonkun pilapiirtäjän takia tulisi osoittaa, että Islamin tulkinnassa ollaan aika väärässä sillä millainen Jumala antaa viattomienkin kuolla jonkun pilakuvien takia.
No eksyy aiheesta taas, mutta noin yleisesti.
Minusta noihin radikaalien kirjoittelijoiden keskellä meidän tulisi kirjoitella, sillä esimerkiksi tässä lintukodossa körttifoorumilla me kaikki olemme rauhallisia ja suht tasapainoista porukkaa sen suuremmitta kiihkoilemisia?
Tää on sellainen lepopaikka jos vertaa muita foorumeita, homma ja mitä niitä on.
Yleensäkin asioissa taitaa olla niin, että ne joiden soisi saada äänensä kuuluviin eivät kuulu ja ne joiden ei toivoisi saavansa sairaita mielipiteitään esiin ne saavat.
Netti ja tää mielipiteiden vapaa kontrolloimaton ulospääsy on minusta yksi suuri syy miksi radikalismi nousee?
Syvä osanottoni norjalaisten suruun.