Kirjoittaja Aihe: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä  (Luettu 49114 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

• Vieras
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä
« Vastaus #90 : 10.09.11 - klo:12:33 »
Olen miettinyt sitä, kun Jeesus puhuu kedon kukista ja taivaan linnuista. Kyllähän monet linnut tekee ruokavarastoja talveksi. Ymmärrän, että se oli vertaus meille ihmisille olla huolehtimatta turhia, mutta sittenkin... :eusa_think:

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #91 : 10.09.11 - klo:13:03 »
Olen miettinyt sitä, kun Jeesus puhuu kedon kukista ja taivaan linnuista. Kyllähän monet linnut tekee ruokavarastoja talveksi. Ymmärrän, että se oli vertaus meille ihmisille olla huolehtimatta turhia, mutta sittenkin... :eusa_think:

Olen minäkin miettinyt ihan samaa. Toisaaltahan Raamatussa kielletään turha huolehtiminen ja toisaalta ainakin sananlaskuissa arvostellaan kovin sanoin laiskoja.

Sananl. 6: 9-11
9 Kuinka kauan sinä, laiskuri, makaat, milloin havahdut unestasi?
10 Nuku vielä hiukan, torku hiukan, makaa kädet ristissä vielä hetki,
11 niin köyhyys käy päällesi kuin rosvo, puute niin kuin röyhkeä kulkuri.

Olisiko sitten niin, että meidän pitäisi tehdä ero tarpeellisen ja turhan huolehtimisen kanssa.

Muistan itse aikanani suu täynnä amalgaamipaikkoja pelänneeni kauheasti etukäteen, että anoppi rei'ittää meidän lasten hampaat tarjoamalla heille karkkia ja limsoja jatkuvasti. Se huoli oli aivan turha ja senkin ajan olisi voinut käyttää paljon mukavammin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 10.09.11 - klo:13:18 »
Voi sentään! Heräsin juuri makaamasta kädet ristissä. En ole ollut tänään laiskana, lauantaina on melkein aina työpäivä.

Sananlaskut on minulla huonosti luettu paikka Raamatussa. On otettava työn alle.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #93 : 10.09.11 - klo:19:35 »
Voi sentään! Heräsin juuri makaamasta kädet ristissä. En ole ollut tänään laiskana, lauantaina on melkein aina työpäivä.

Sananlaskut on minulla huonosti luettu paikka Raamatussa. On otettava työn alle.

Olen pannut merkille, että yleensä väärät ihmiset lukevat sananlaskut laiskuudesta ja ottavat itseensä.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #94 : 16.09.11 - klo:20:27 »
Jeesus sanoo:
"Jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili."

Matt. 12:36

Eihän sitä paljon muuta tule lausuttuakaan kuin turhia sanoja. Mitä sitä osaa tuomiopäivänä sanoa selitykseksi?
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #95 : 16.09.11 - klo:20:36 »
Jeesus sanoo:
"Jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili."

Matt. 12:36

Eihän sitä paljon muuta tule lausuttuakaan kuin turhia sanoja. Mitä sitä osaa tuomiopäivänä sanoa selitykseksi?

Vain turhia sanoja
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #96 : 20.09.11 - klo:19:27 »
Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että Jeesus antoi henkensä meidän puolestamme. Samoin olemme me velvolliset panemaan henkemme alttiiksi veljiemme puolesta.

1 Joh. 3:16

Eipä ole ihan mitätön velvollisuus. Taitaapa jäädä tekemättä.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 20.09.11 - klo:20:09 »
Marttyyriuteen kutsu ei ole kaikille.  He ovat kuin profeetat, valitut.
Kuitenkin Suomen mies  astui kodin, perheen, heimon ja isänmaan puolesta ylivoimaa vastaan sodissamme. Eikä se ollutkin rakkautta veljien puolesta ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #98 : 20.09.11 - klo:20:36 »
Marttyyriuteen kutsu ei ole kaikille.  He ovat kuin profeetat, valitut.
Kuitenkin Suomen mies  astui kodin, perheen, heimon ja isänmaan puolesta ylivoimaa vastaan sodissamme. Eikä se ollutkin rakkautta veljien puolesta ?

Tuota en ollut tullut edes ajatelleeksi noin. KYLLÄ, se oli rakkautta veljien puolesta.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 21.09.11 - klo:14:08 »
No comments. Oli olevinaan asiaa, ei ole.  En osaa deletoida lopullisesti tekstiä.
« Viimeksi muokattu: 21.09.11 - klo:14:18 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 21.09.11 - klo:14:40 »
No, kirjoitetaan nyt kuitenkin.  Uhri, joka annetaan rukouksen jälkeen, saattaa olla myös vaatimattomampi. Jos oma kirjoittelu "ärsyttää" tyylillisesti "äärettömästi" ja on jo tuottanut kertaalleen pettymyksen sallimalla  usean henkilön kirjallisesta anomuksesta huolimatta mukanaroikkumisen, ei tämä lopulta ole enää itsellekään kivaa. Körttifoorumi ei ole yhtä kuin henki, mutta pienemmältä pyytää Herra pienempää uhriakin. Tuntuu kurjalta ajatella, että joidenkin pitäisi jonkun osallistujan sairauden tähden kärsiä niin suuresti, että on tehtävä kirjallinen anomus ikuisesta ulossulusta - tilanne on jo varsin sietämätön silloin
. Se jää lisäksi pelottamaan.  Kyllä niin saa tehdä - bannata lopullisesti. En tahdo kenenkään enää koskaan täällä kärsivän minun takiani. Tietoisuus siitä että joku jättäytyy pois koska minun tekstini hyvin mahdollisesti taas kerran inhottaa, on raskaampaa kuin lähtö.

Se ei ole marttyyriutta, se on kutsu kantamaan oma risti kokonaan.
« Viimeksi muokattu: 21.09.11 - klo:14:48 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #101 : 22.09.11 - klo:09:30 »
Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta.
Jes. 43:2 KR33/38

Tulen läpi, etkä kärvenny?
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 22.09.11 - klo:11:01 »
Taitaa olla sellaisia kristikunnan laitamilla eläviä ryhmiä, jotka järjestävät fakiiritemppuja todistaakseen tämänkaltaisten lupausten paikkansapitävyyttä. Muistaakseni Arizonassa on uskovaisia, jotka leikkivät kalkkarokäärmeiden kanssa uskonsa vahvistukseksi. Eiköhän tulella leikkijöitäkin löydy jostakin.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #103 : 22.09.11 - klo:12:39 »
Tulen läpi kävely on vanha sirkustemppu. Tulen tulee olla riittävän kapea ja liikkeen nopea, aivan kuten kaikki olemme kokeilleet sormella kynttilän liekin läpi. Raamatussa ei luvata palavan puutalon läpikulkua sillä se ei ilman erikoisvarusteita onnistu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Tuuli

• Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
« Vastaus #104 : 22.09.11 - klo:12:52 »
Kyllähän sitä melkoisten vesien ja tulien läpi tässä elämässä joutuu kulkemaan. Uskonpuutettako lienee, kun välillä tuntuu, että hukkuu ihan juustiinsa tai että ahistuksen tuli polttaa kaiken ja jäljelle jää vain kasa tuhkaa.
Mutta ehkäpä sitten rajan takana huomaa, että ei se tuli oikeasti polttanut eikä vesi hukuttanut.