Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään...3  (Luettu 33026 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #45 : 23.05.11 - klo:21:19 »
Säästä puheen ollen, pääsenkhän mää kotia jos Islannissa taas tuhistaan?  :017: :003:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #46 : 23.05.11 - klo:21:24 »
Riippuu missä päin olet ja milloin olet kotiutumassa? Euroopan lennot pitäisi onnistua; poikkeuksena ja kysymysmerkkinä Brittein saaret ja Irlanti ja tietysti Islanti. Seuraa Ylen sivua tai ulkoministeriön tiedotuksia. :039:

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #47 : 23.05.11 - klo:21:30 »
Unkarissa ja keskiviikkona ois lento..
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna


Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #49 : 23.05.11 - klo:23:25 »
Tänään olin valtiovarainministeriön tavoitteiden mukainen kansalainen ja pidensin työuraani aamusta (klo 5.30) ja illasta (juuri äsken lopetin). Melkein sain kaiken tehdyksi, ja olisin saanutkin, ellei lisää olisi tullut pitkin päivää.

Mt


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33904
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #50 : 24.05.11 - klo:07:32 »
Lähden kiertelemään kirppareita tarkoituksena löytää leikkimökin kalustus.

Mökki on pieni 40-vuotias ja kalustus saisi olla myös vanhaa. Muovia ostan sitten viimepakossa. Ikkunaverhokankaat odottavat ompelua, mutta räsymatto on siellä jo lattialla.

Leikkimökkiä siivotessa löytyi mökin alta evakossa ollut lettupannu. Muistan kun se tuli Lappeenrannasta Lahteen vuonna 1947. Olin antanut sen kaiketi tyttärille leikkikaluksi. Nyt aion sen kunnostaa. Poltan ja rasvaan ja katson tuleeko siitä vielä kalu. Panen seinälle jos ei uskalla käyttää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #51 : 24.05.11 - klo:13:17 »
Minervalla ensin kemiankokeet sitten pianon 3/3 kurssi ja illalla Musiikkiopiston  kevätkonsertti jossa soittaa orkesterin solistina. Kyllä on Neiti Kesäheinällä kauhea päivä. Ja paiskoo kappaleensa sellaisella tempolla  :icon_eek:   että Bach oletettavasti ainakin pyörii haudassaan eikä tutkintolautakunta ehdi kuulla mitään, eli ne on karanneet sormista mistä koko suku varoitti ajat sitten.  Onneksi näpit on vikkelät myös.  Saa soittaa kilpaa itsensä kanssa.

Minä olen her-mos-tu-nut.  Itelleni kävi pianon kanssa aina niin ja se oli ka-ma-laa. 

No, se on J.S.:lle  hyvää ruumiinliikuntoa eikä oletettavasti ensi kerta. Eiköpä tuo pyöri kuin väkkärä jos kuulee jossakin - olkoon olemassa taivaallisia korvatulppia.

Isosiskonsa osaa ottaa tyynesti. Hän meni eilen kokeisiin, mutta uskoutui vielä isommalle siskolle ettei ole varsin varma mistä kokeista on kysymys... maantidon vai biologian... on unohtanut ostaa kirjan...  syksyllä siis... :icon_rolleyes:  tulee kyllä äitiinsäkin, minä muistan...   :icon_eek:

Kaksoislukiot eivät ole jokaisen juttu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #52 : 24.05.11 - klo:14:38 »
Sain alkuun kaksi  :023: perinteistä toukokuun urakkaa; ikkunan pesu sekä lihojen ja kasvisten kuivaaminen kesän retkeilyä varten :icon_lol: Ikkunoihin sain pesupua tuotla esikoiselta, joka mutusi jotain ... työvoiman käytöstä. Vastasin, ehei. ei kyse ole...työvoiman käytöstä :017:, vaan uusavuttomuuden torjunnasta ja kotityötaitojen opettamisesta. Pesi kiltisti oman ikkunansa kun seisoin vieressä  ja ohjasin sekä auttoi muutenkin :icon_lol:.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33904
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #53 : 24.05.11 - klo:15:16 »
Leikkimökin kalusteet ovat sitten muovia. Mistään en löytänyt muita sopivan kokoisia tähän hätään. Avajaiset ovat viikonloppuna.

Ostin myös tervamaalia ja valkoista maalia vuorilautoja varten. Sutaisin meidän neljän-isuttavan pihakeinun tervamaalilla. Se on viimeeksi saanut
saman käsittelyn viisi vuotta sitten.
Matti nitisti voikukat ruohonleikkurilla. Päiväkahvin join ulkona ja se oli nautinto.

Tuuli liehtoo keinun kuivaksi mutta lounaasta nousee jo pilviä. Sade tulenee vasta illalla. Täällä on edelleen metsäpalovaroitus, joten tarpeeseen tulee.
Niveliä särkee, mutta sydän on keveä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #54 : 24.05.11 - klo:19:29 »
Säästä puheen ollen, pääsenkhän mää kotia jos Islannissa taas tuhistaan?  :017: :003:

Tosissans. Tiedetäänkö, mitä seuraa säätilassa. Iltsika lupasi hirmuisia ilmiöitä, mutten viitsinyt sen takia ostaa. Ajattelin kysyä täältä. Joku aina tietää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33904
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #55 : 25.05.11 - klo:10:49 »
Ukkospilvi, vai olisiko tuhkapilvi nousee kovaa kyytiä lounaan suunnalta. Ukkosen tunnen kyllä ihollani.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #56 : 25.05.11 - klo:10:55 »
Tosissans. Tiedetäänkö, mitä seuraa säätilassa. Iltsika lupasi hirmuisia ilmiöitä, mutten viitsinyt sen takia ostaa. Ajattelin kysyä täältä. Joku aina tietää.

Hesarin mukaan ei sinulle mitään, vaan kaikki Sisäsuomeen Riitta-mummille.

No huomenna lähdemme mökille katsomaan sataako siellä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33904
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #57 : 25.05.11 - klo:13:24 »
Kiitos Hesari! Tuli kunnon matalapaine joka myös antaa nyt sadetta. Tätä tarvitaan että metsäpalovaroitus päättyy ja pääsen mökillä viikonloppuna risuja polttamaan.

Nukuin kunnon päiväunetkin sillä painostus oli sitä luokkaa. Ukkosta ei kuitenkaan tullut. Taisi mennä läheltä ohi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #58 : 25.05.11 - klo:13:27 »
Päiväunet maistuivat myös minulle. Pitiköhän vanha taika voimansa. Kun ikkunanpesu oli valmis, tuli kunnon sade :002: Tai sade alkoi jo hiukan ennen valmistumista!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #59 : 25.05.11 - klo:20:01 »
Tänään tuli siunaava sade: Minun ei tarvinnut mennä tekemään kasvimaata, vaan saan levätä ja notkua täällä foorumilla.  :023:
Pyryharakka