Kirjoittaja Aihe: Katso TV:sta n:o 2  (Luettu 29493 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #120 : 29.12.11 - klo:23:10 »
Nyt olisi ykkösellä menossa mukava ja hyväntuulinen elokuva - Maailman nopein intiaani. Olen nähnyt.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #121 : 30.12.11 - klo:00:50 »
Kuvataiteilijoissa on varmaan kaikenlaisia persoonallisuuksia. Tiitiäisen kuvaama kipeä tyyppi on varmaan jokseenkin yleinen, mutta tasaisen järkeviä ammatti-ihmisiä on myöskin paljon. Leonardo da Vinci oli varmaan hyvin erilainen kuin Vincent van Gogh.

Minul oli tuo mutu kirjoittavista henkilöistä, ja jollain tapaa tahtosin pitää siitä yhä kiinni.  Ongelmaa on pidetty luovuuden lähteenä, ja sitä minun on ollut vähän vaikeaa ymmärtää. Oli aikamoinen tälli tavata näitä kirjailijoita,. mutta laittaisin tuon "kirjailijan" heillä viel sitaattiin. Luova työ päättyy äkkiä, kuten kaikki työ, jos ongelmat kasvavat yli pään, arvelen...   Tai siis, olen nähnyt.  

Tai olisiko muistettava:  --- Kaikki työ edellyttää sitä mitä nimitetään luovuudeksi --- Taiteilijasta kuten jokaisesta tiedetään vasta kun elämänkaari on päätöksessä mikä hän oli. Olen kohdannut toistaiseksi hyvin nuoria.  Kaikkihan on heillä kesken, osalla persoonallisuuden rakentuminenkin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #122 : 30.12.11 - klo:08:09 »
Minulla on sellainen käsitys, että taiteilijoilla on herkkyyden - tunteiden, järjen tai molempien - lisäksi kyky tai taipumus asettua sivustakatsojaksi, ottaa sen verran etäisyyttä, että työ onnistuu.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #123 : 30.12.11 - klo:09:06 »

   Juuri näin, mutta kuitenkin keskiössä!


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #124 : 30.12.11 - klo:13:09 »
Minulla on sellainen käsitys, että taiteilijoilla on herkkyyden - tunteiden, järjen tai molempien - lisäksi kyky tai taipumus asettua sivustakatsojaksi, ottaa sen verran etäisyyttä, että työ onnistuu.

Tätä pitää miettiä, sillä näin varmaan on.  Ne tytötipsut, joita meillä oli sijaistamassa kurssin vetäjää tyylillä arvotaan seuraava sijainen, olivat vielä liian nuoria ollakseen minkään alan taiteilijoita.  Osalla oli sujuva kynä, ja kriittinen korkeakoulu käytynä - sieltä "jos mä vähän kerron niinku ittenstäni" - ohjaaja sanonut että muokkaapa tämä romaaniksi niin minä kustannan tämän - jos he viiden - kymmenen vuoden kuluttua elättävät itsensä kirjailijoina, he ovat löytäneet muutakin sanottavaa, kuin "jos mä vähän kerron teille ittestäni".  

Herkkyys ei ihan riitä, sillä eri sortin herkkyyttä aina oirehtimiseen saakka löytyy, osasipa ihminen tanssia, laulaa, piirtää kirjoittaa, valokuvata tai mitä tahansa - enemmän kuin keskimäärin osataan.    

Vasta kyky ottaa etäisyyttä auttaa taiteilijaksi, silloin ihmisellä on kyky nähdä, miltä valmistettu näyttää toisen silmissä...  tai on kyky kertoa tavalla, joka ei tuo kertojaa kaiken aikaa etualalle.  Epämusikaalinen soittaja ei saa yleisöä hetkeksikään unohtamaan että tuossa nyt sejase soittaa sitä ja sitä.  Kirjoittamiselle ja kuvaamataiteelle ei taida olla vastaavaa ilmausta.

Luulen että tuo kyky joko on tai ei ole, mutta sitä minun oli vaikea käsittää, mikä saa tuollaisen opiskelijaryhmän suistumaan raiteiltaan ja vierimään rotkoon jos sanoo miettineensä ja tulleensa siihen päätökseen, ettei itsellä sitä ole.    On aina hyvä olla pettämättä itseään.  Enhän minä sano, etteivät ne vaikka kaikki muut olisi mitä taiteilijoita, päättäköön kukin kohdastaan.  Ei ole onnellista koettaa olla jotakin, mikä ei ole itselle ominaista,  elämä tarjoaa tehtäviä muillekin  :-\
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #125 : 01.01.12 - klo:13:06 »
Nyt avatkaa telkkari, tulee Wienin filharmonikkojen uudenvuodenkonsertti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #126 : 06.01.12 - klo:12:22 »
Teemalla Hurtigruten. Mahtavan hienoja maisemia Norjasta.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #127 : 06.01.12 - klo:12:30 »
Teemalla Hurtigruten. Mahtavan hienoja maisemia Norjasta.

Näyttää olevan ja niitä tulee koko päivä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #128 : 06.01.12 - klo:14:32 »
Nyt avatkaa telkkari, tulee Wienin filharmonikkojen uudenvuodenkonsertti.

   Wienin filharmonikot tulee helmikuussa Suomeen. Liput myytiin kuudessa minuutissa.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #129 : 06.01.12 - klo:23:51 »
Oli hyvä ja lämminhenkinen brittileffa Laventelineidit. Samaa pienimuotoisten ja sivistyneiden elokuvien sarjaa kuin muistaakseni viime viikonloppuna tullut kanadalainen elokuva.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #130 : 07.01.12 - klo:07:51 »
Katsoin. Juonihan oli kuin sadusta, mutta englantilaisten tapa tehdä aikakautta tapoinen (keilailu pubissa), talot sisustuksineen, puvustus ja ennenkaikkea tässäkin nämä upeat näyttelijät ! Oikein rauhoittavaa katsottavaa harmillisen mäkikisan jälkeen.
Katsotko myös Downton Abbeyä ?
Ensimmäinen tuotantokausi näkyi koko leveydeltä automaattisesti, nyt tämän toisen kauden ensimmäinen jakso täytyi kaventaa 4/3 jottei kuva leveilisi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #131 : 09.01.12 - klo:20:58 »
Kohta alkaa tv1

Ikuisesti sinun - dokumentti sijaisvanhemmuudesta/sijaislapsuudesta

http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/dokumentit/dokumenttiprojekti-ikuisesti-sinun

kahtokkeepa!
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #132 : 10.01.12 - klo:05:49 »
Kohta alkaa tv1

Ikuisesti sinun - dokumentti sijaisvanhemmuudesta/sijaislapsuudesta

http://tv1.yle.fi/juttuarkisto/dokumentit/dokumenttiprojekti-ikuisesti-sinun

kahtokkeepa!

Kiitos vinkistä, Atanasia! Katson aika vähän televisiota, mutta tämän olin aikonut katsoa ja ellet olisi muistuttanut, olisin unohtanut. Olipa koskettava ohjelma.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #133 : 10.01.12 - klo:07:22 »
sieltä on tullut töllöttimestä aivan melkeinpä joka päivä sairaalloisesti urheilua... terveisin urheilufriikki...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Katso TV:sta n:o 2
« Vastaus #134 : 10.01.12 - klo:08:29 »
Meille ei sittenkään hankittu maksukanavapatettia, joten palasimme 1950-luvulle ja kuuntelimme radiosta Tour de ski-selostukset. Kun siihen taas tottui se olikin mukavaa, vapauttavaa. Saatoin täyttää samalla kuvaristikkoja tai kutoa sukkaa. Radioselostajat hakkaa mennen-tullen TV:n mäkiselostuksessa Toni Nieminen ja Jani Uotilan.  Siis, radio oli päällä kun kuva tuli telkkarista.

Eilen tuli FST:ltä mielenkiintoinen ohjelma vanhoista kartoista. Polynesialaisilla on sellainen näkemys että soutaessaan kohti saarta, he eivät lähesty saarta, vaan saari tulee heidän luoksensa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)