Kirjoittaja Aihe: Seisotko Israelin rinnalla siunaten Jumalan valittua kansaa?  (Luettu 7279 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Frank

• Pistää körttipastillin suuhun
Israel- hengellinen lauluvideo

”Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus. Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."
(1Moos.12:1-3)

”Kun siunaatte Israelin, lausukaa sille näin:  - Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua, Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa ja olkoon sinulle armollinen.  Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.”
(4Moos.6:23-26)

”Lohduttakaa, lohduttakaa minun kansaani, sanoo teidän Jumalanne. Puhukaa lempeästi Jerusalemille ja kertokaa sille, että sen pakkotyö on päättynyt, että sen syyllisyys on sovitettu, sillä kaksin verroin on Herran käsi sitä kurittanut kaikista sen synneistä.”
(Jes.40:1-2)

Juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa ja silmäterä, ja Jumala on erityisellä tavalla liittänyt pelastavan toimintansa Israelin kansan elämään. Kaikenpuolinen Israel-kiinnostus on siis uudestisyntyneille kristityille perusteltua. Sunnuntaisin kirkon messuissa ja vapaitten suuntien seurakuntien sunnuntain päiväkokouksissa siunataan Jumalan valittua kansaa ja silmäterää, Israelia. Samoin yhteiskristillisissä Israel-tilaisuuksissa siunataan Israelia ja rukoillaan rauhaa ja lohdutusta Jerusalemille. Israel-tilaisuuksissa siis puhutaan ja toimitaan Israelin hyväksi kaikin tavoin. Jotkut uudestisyntyneet kristityt ovat myös sitä mieltä, että Israelilla on merkittävä osuus Jeesuksen toisen tulemuksen ja lopunajan tapahtumissa.

Kaikenpuolinen Israel-kiinnostus ja Israelin siunaaminen on siis perusteltua uudestisyntyneelle kristitylle.

« Viimeksi muokattu: 05.04.11 - klo:13:53 kirjoittanut Frank »

Poissa juhani

• ystäväkansaa
Mm. palestiinalaisissa on kristittyjä n. 40%. Egyptissä on 10% kristittyjä (n. 10 milj. ihmistä). Kristityt eivät ole juutalaisia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Frank

Joidenkin uudestisyntyneiden kristittyjen mielestä Jumalan valitun kansan ja silmäterän, juutalaisten, paluu diasporasta Jumalan juutalaisille lupaamaan Pyhään Maahan, Israeliin, jonka pääkaupunki on Jerusalem, on väkevä todiste siitä, että elämme lopun aikaa ja Jeesuksen paluun aattohetkiä. Heidän mielestään Jeesus käski seuraamaan, mitä viikunapuulle(Israelille) ja muille puille (pakanakansoille) tapahtuu lopunaikana.

”Hän esitti heille myös vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta, tai mitä puuta tahansa. Kun näette sen puhkeavan lehteen, te tiedätte ilman muuta, että kesä on jo lähellä. Samalla tavoin te nähdessänne tämän tapahtuvan tiedätte, että Jumalan valtakunta on lähellä.Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.”
(Luuk.21:29-31)  

Return of Israel video
« Viimeksi muokattu: 05.04.11 - klo:14:32 kirjoittanut Frank »

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
Näkemys Israelista Jumalan valittuna kansana perustuu pitkälti juutalaisten historiaan, jota Raamattu osittain käsittelee. Tämäntakia ei pitäisi sekottaa kristillisyyttä ja juutalaisten historiaa toisiinsa. Juutalaisten historiassa Israel on Jumalan valittu kansa. Mutta me kristityt voimme lähteä siitä, että olemma kaikki Jumalan kansaa.

En seiso Israelin rinnalla. Se on puolisotilaallinen valtio, joka on syntynyt väkivallan voimalla ja joka väkivallalla yrittää estää Palestiinan valtion syntymisen. Israelissa toimii äärijuutalaisia liikkeitä, joiden ideologia muistuttaa kansallissosialismia: Arabit alempi rotu <-> juutalaiset valittu kansa  Nykyinen Israel on syntynyt väkivallalla ja se elää väkivallasta.
Acta, non verba.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
Haluan rukoilla Israelin puolesta, varmaan sen takia, koska Raamattu kehoittaa rukoilemaan Jumalan valitun kansan puolesta.
Jossain vaiheessa suuri joukko israelilaisia tulee kääntymään Kristuksen puoleen.

Mitä taasen tulee tuohon poliittiseen tilanteeseen, niin siihen en pysty ottamaan Saliksen lailla kantaa.
Tilanne on hankala katsoi sitä Israelin taikka palestiinalaisten kannalta.

Kiihotus mitä tahansa kansanryhmää vastaan on Suomessa lailla kielletty.
Toivon, että ylläpito muokkaa tuota Saliksen tekstiä, ellei Salis itse sitä ymmärrä tehdä.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
Toivon, että ylläpito muokkaa tuota Saliksen tekstiä, ellei Salis itse sitä ymmärrä tehdä.

Ei muuta, kun panet kanteen liikkeelle kansankiihotuksesta. Otan Zyssen puolustusasianajajaksi.

Acta, non verba.

Poissa armonkerjäläinen

• armon kerjäläinen

Käsittämätöntä höpinää. Salis esitti mielipiteensä erään maan politiikasta ja toimintatavoista. Mitä tavatonta siinä on? Kannattaisi varmaankin hieman hillitä noita sensurointihaluja.

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
Mää oon kuvitellut sen kansankiihotuksen, joka laissa kielletään, ihan toisenlaiseksi.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa 1944

• ystäväkansaa
Kyllä seison.
Käyn myös ylös Jerusalemiin, ihan konkreettisestikin. Ymmärrän asiani poliittisena ja hengellisenä. Ihan hyvä lomamaa, ollut aina. Israeliin suhtaudutaan niin monella tavalla. Ja sille ei voine sen kummenpaa.

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
Frankin heittämä kysymys (otsikossa) on puhtaasti teologinen. Tosin tietynlainen raamatuntulkinta sitten on aikaansaanut useita alakohtia joista yksi merkittävä on ns. "kristillinen siionismi". Käsitteenä tuo on vähän typerä, koska minusta siionismi ei ole kovin kristillistä. Olen ollut muutaman kerran tällaista aatetta kannattavien tilaisuuksissa ja toiste en mene. Evankelisluterilaisuudessa on tämänkin asian suhteen kohtuullisen tervejärkinen linja. Itse asiassa kirkko on monessa hyvä! :023:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Frank

Vs: Seisotko Israelin rinnalla siunaten Jumalan valittua kansaa?
« Vastaus #10 : 05.04.11 - klo:16:35 »
Jumala valitsi Israelin ennen muita pakanakansoja eikä peru kutsuaan Israelin kohdalla. Vaikka osaa Israelia on kohdannut paatumus, niin Israel on Jumalan valittu kansa, omaisuuskansa ja silmäterä isien tähden, ja kun pelastuneiden pakanakansoihin kuuluvien  luku on tullut täyteen, koko Israel on pelastuva.

”Veljet, jotta ette olisi oman viisautenne varassa, teidän tulee tuntea tämä salaisuus: paatumus, joka on kohdannut osaa Israelin kansasta, kestää siihen asti kun muista kansoista koottava määrä on tullut täyteen. Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu:  - Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.”
(Room.11:25-26)

”Jumala ei peruuta lahjojaan eikä antamaansa kutsua.”
(Room.11:29)

Minä uudestisyntyneenä kristittynä seison Israelin rinnalla, rukoilen ja siunaan Jumalan valittua kansaa ja silmäterää Israelia ja juutalaisia peitteen (2Kor.3:15-16) poistumista sydämen päältä, evankeliumin Jeesuksesta Kristuksesta Messiaana kirkastumista ja toimimalla juutalaistyön hyväksi.

”Minun silmäni ovat nähneet sinun pelastuksesi, jonka olet kaikille kansoille valmistanut: valon, joka koittaa pakanakansoille, kirkkauden, joka loistaa kansallesi Israelille.”
(Luuk.2:30-32)

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #11 : 05.04.11 - klo:16:38 »
Ensimmäinen Pietarin kirje 2:4-10 kertoo minulle, mikä on Jumalan valittu kansa.

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #12 : 05.04.11 - klo:16:40 »
Tämä on semmoinen aihe että tästä tulee loputon ja hyödytön väittely.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #13 : 05.04.11 - klo:20:05 »
Room. 8:14-17

Kaikki, joita Jumalan Henki johtaa, ovat Jumalan lapsia. Te ette ole saaneet orjuuden henkeä, joka saattaisi teidät jälleen pelon valtaan. Olette saaneet Hengen, joka antaa meille lapsen oikeuden, ja niin me huudamme: "Abba! Isä!" Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia. Mutta jos olemme lapsia, olemme myös perillisiä, Jumalan perillisiä yhdessä Kristuksen kanssa; jos kerran kärsimme yhdessä Kristuksen kanssa, pääsemme myös osallisiksi samasta kirkkaudesta kuin hän.
Acta, non verba.

Poissa tim1965

• Puheen mittainen pastilli on huvennut
« Vastaus #14 : 05.04.11 - klo:22:09 »
Seison Israelin rinnalla ja siunaan Jumalan valittua kansaa, sekä pidän Israelia ajan kellona eskatologisesti.