Kirjoittaja Aihe: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?  (Luettu 19702 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #30 : 29.03.11 - klo:20:36 »
ja päähän puupallit :).

Muttei kuitenkaan omaan päähän?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #31 : 29.03.11 - klo:21:19 »
Molempiin päihin :).

Poissa Lipasto

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #32 : 04.04.11 - klo:09:38 »
Minä tahtoisin kirjoittaa romaanin. Vielä joskus. Tuntuu vain, että opiskelu tappaa kaiken luovuuden. Eräs tuttu taiteilija tosin sanoi, että hän sai opiskelemalla luovuutensa takaisin.
Tahdon kartoittaa Eurooppaa lisää.
Haluan työn, jota tykkään tehdä ja että työpaikalle meneminen tuntuu mukavalta.
Haaveilen toisesta koirasta ja lisäajasta käytettäväksi koiraharrastuksiin.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #33 : 05.04.11 - klo:20:56 »

Viettää kokonainen vuosi Lapissa nähdäkseni vuodenaikojen kierron siellä.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Niila

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 50
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #34 : 06.04.11 - klo:01:11 »
Tällä hetkellä päästä jälleen mukaan seuroihin ja muuhun Herättäjä-yhdistyksen toimintaan, josta tipahdin muutton takia. Sekä saada kavereita samanhenkisistä ihmisistä. Mutta haaveeksi ne varmaan jää kun kaikki järjestään Heinäveden ulkopuolella eikä ole autoa eikä körttiläisiäkään vai onko?


  
« Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:01:16 kirjoittanut Niila »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #35 : 06.04.11 - klo:19:23 »
On suuri unelma, on niin!

Haluisin että aikuisille olisi semmonen rippikoulu II.  Oltaisiin leirillä kaksi viikkoa. Ja päivällä olisi kaikkia hienoja luentoja. Ja materiaalina voisi olla juuri joku Galatalaiskirjeen kommentaari, Sidottu ratkaisuvalta ja tällaista. Iltaisin olisi sitten  iltanuotiot joilla voitaisiin laulaa ja muuten soittaa poskea.  Niitä kirjoja luettaisiin seminaarityötyyppisesti, eli illalla aika läksypätkä, ja sitten pienryhmissä käytäisiin ne läpi, ja joka päivä olisi jokin hyvin  suurenmoinen esitelmä. Voisi olla keittiövuorot niin että ei tarvittaisi ketään orjuuttaa eikä palkatakaan.  

Siis kuvitelkaa.  Aamukahvia ja amuhartaus, sitten pienryhmä - lounas - luento - päiväkahvi - pienryhmä - vapaamuotoista opiskelua - iltanuotio ja iltakahvi ja siinä nuotion yhteydessä voisi olla se iltarukous. Sunnuntaina mentäisiin lähimpään kirkkoon.  Se vain että mistä revittäis kymmenen luentoa? No - kyllä aina joku jonkun viisaan teologin tuntee ja vloi kiristää... riippua hihassa ja itkeä tillittää.. Jos ajattelee että niitä olisi yksi arkipäivisin, niin kyllähän kymmenen riittää.  Tai aika monelle riittää vähempikin leiripäivien määrä.   Ja siinä iltapäivällä voitaisiin uida jos olisi vettä esillä, tai vaikka hypätä korkeutta... tai...  kutoa villapaitoja tai...  Voi soudella veneellä ja kaikkea.

Eikö olisi superia?  Kenen navetanvintille mahtuu?  Ellei löydy niin Leenan vanhusten mökille, ne ei siellä enää käy.  Sisämajoitukseen mahtuu 5+5 (talo ja aitat)

Tai ei sen ehkä tarvii olla kahta viikkoa. Viikko!

« Viimeksi muokattu: 06.04.11 - klo:19:26 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Niila

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 50
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #36 : 07.04.11 - klo:07:43 »
Olisi ja kyllä sille tilat lyötyis jostakin laittaa vaan lehtii ilmoituksia että tälläinen haluttais järjestää, mutta tilat puutuvat viellä. Vastauksia tulisi varmasti eihän kysymyksessä olisi mistään ryyppyfestareista.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #37 : 07.04.11 - klo:14:09 »
Onkohan maallikkopäivät viikonlopun mittainen aikuisten rippikoulu?  :kahvi:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #38 : 07.04.11 - klo:17:07 »
Onkohan maallikkopäivät viikonlopun mittainen aikuisten rippikoulu?  :kahvi:
Minä en heistä tiedä, mutta sekin olisi hienoa.  Tosin olisipa viikko, kuvitelkaa, viikko, tai 10 päivää oijoi! 
Saisiko kotiseurakuntaa ja Herättäjäyhdistystä kimpassa järjestämään?  Onko joku wiisaampi walistamaan tässä?
Seurakunnalta saisi varmaan tiloja, ja hy:lta puhujia. Vai kuin?  Eikö? 

Saattaisi olla hillitön ryysis. Olisi suurta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22113
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #39 : 08.04.11 - klo:11:41 »
Saattaisi olla hillitön ryysis. Olisi suurta.

Maallikkopäivät ainakin peruttiin vähäisen ilmoittautumisen vuoksi.

Poissa pikkumummu

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 466
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #40 : 08.04.11 - klo:14:47 »
 Haluaisin olla vielä elämässäni tietokoneteknikko sekä autoteknikko ne kun pettää oon aivan tumpelo. Nyt vasta pääsin foorumille kun joku "pöpö" tuli ja tyhjensi koko koneen. Tekis mieli melkein sanoa rumasti. Mukavaa tämä kuitenkin on

Poissa Niila

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 50
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #41 : 08.04.11 - klo:15:52 »
Tässä maassa on paljon minun lisäksi sellaisia jotka haluisivat oslistua kaikenlaisiin Herättäjä-yhdistyksen järjästämiin tapahtumiin. Heidän osallistuminen kaatuu kuitenkin usein siihen että eivät tiedä miten sinne pääsisivät tai millä sen saisi maksettua ja joissakin tilanteissa molempiin. Säästää tietenkin voi aina, mutta ei sinne sukanvarsirahastoonkaan voi liikoja laittaa kun on muukin elämä maksettava. Näin pienestä mutta silti suuresta asiasta joskus kaikki on kiinni.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #42 : 08.04.11 - klo:17:08 »
Maallikkopäivät ainakin peruttiin vähäisen ilmoittautumisen vuoksi.
Ai jaa...  Mutta onnistuiskohan tuo yhistelmä?  Olen aina kuvitellut että Aholansaari on jokseenkin täyteen buukattu ainakin kesäkauden. Mutta mistä revittäisiin tuo yhistelmä? Jos sinne saisi omalta seurakunnalta avustusta, ja tuotaisiin ruoka tullessamme, eli juurexet, purkkihernekeitot, makkaraa soosia varten, ja jauhelihaa jota voi erinomaisesti valmistaa niinkuin lapinvaelluksille eli paistaa ja kuivattaa yli yön, ja näistä voisi sopia... ja jos meidän mökki kelpaa ei varmaan tarvihe maksaa asumisesta mitään. Voidaan kerätä kolehti jolla peitetään sähkökulut (siellon sähkövalo ja sähkölämmitys). 

Leena orkaniseeraa jos joku lähtee...    Ne opettajat vaan jostain, vaikka minä olen tässä todennut että täällä on aika hyviä Lutherin osaajia täälläkin.
Vähän se on syrjässä körttiseuduilta tosin, mistä puhujat?  Olis se suur-ta. Kunhan hän jossain toteutuisi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #43 : 08.04.11 - klo:20:12 »
Toteutan parhaillaan yhtä haavettani. Olen laskenut hiki hatussa 2 päivää integraalia ja haaveilin että kun se loppuu, otan lasillisen konjakkia.  Parhaillaan kuulostelen samettisen Salignac:n imeytymistä matemaattiseen olemukseeni... -kaikki derivaatat, differentiaalit ja integraalit menevät sievästi parijonoon ja ilmoittautuvat kukin vuorollaan kun kelpo Cognac kutsuu ne esiin...   :opettaa:  -ja pian on sauna!  :002:
« Viimeksi muokattu: 08.04.11 - klo:20:22 kirjoittanut Jampe »
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Haave jonka haluaisit vielä toteuttaa?
« Vastaus #44 : 08.04.11 - klo:23:41 »
Sannelin unelmat pistivät ajattelemaan. Minulla on oma perhe, oma koti (asumisoikeus) ja oma työ, mutta olen sellaisessa elämänvaiheessa, jossa voisi alkaa vähitellen jo luopua noista. Lapset aikuistuvat ja muuttavat pois, tavaroita voisi vähentää. En oikeastaan halua toteuttaa enää mitään, ainakaan "sillai kybällä" ja ehdottomasti. Yksi haave olisi saada asua vielä joskus veden äärellä, niin että se näkyisi ikkunasta, mutta aika tyhjänpäiväinen haave sekin on.  :017: Apua, onko elämä lopussa, jos ei ole haaveita?
Lyö särö väärään varmuuteeni.