Kirjoittaja Aihe: Nyt kuuluu vaikka mitä!  (Luettu 14944 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
Vs: Nyt kuuluu vaikka mitä!
« Vastaus #15 : 28.02.11 - klo:09:30 »
Terveisiä Pietarista!

Olen aivan hömelönä vielä.

Sain tavata Dimitri Dostojevskin ja meistä otettiin valokuva siis minusta ja Dimitristä  :icon_biggrin:
- ajatelkaa nyt - Dostojevskin!

Ja sain kulkea Ahmatovan ja Brodskyn kaduilla ja kodissa - huh.

Hieno matka!
Herra armahda.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #16 : 28.02.11 - klo:09:35 »
Terveisiä Pietarista!

Sain tavata Dimitri Dostojevskin ja meistä otettiin valokuva siis minusta ja Dimitristä  :icon_biggrin:

Hieno matka!

Olen saanut käydä Pietarissa parikymmentä kertaa. Olen siellä aina yhtä innostunut - ja ihmeissäni! Vierailkaa  toki kyseisessä kaupungissa: siellä on heränneitä liikkunut, ainakin 1830-, 1990- ja 2000-luvulla!

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #17 : 28.02.11 - klo:09:57 »
Terveisiä Pietarista!

Hieno matka!

Kävitkö Finski pereulogilla ( Suomalainen poikkikatu)? Siellä asuu historia, sillä siellä isäni syntyi 1916. Tosin kadun nimi on vaihdettu, mutta sijaitsee siinä suomalaisten asuttamassa osassa Suomen aseman vieressä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #18 : 28.02.11 - klo:10:02 »

Lainaus
Kävitkö Finski pereulogilla ( Suomalainen poikkikatu)? Siellä asuu historia, sillä siellä isäni syntyi 1916. Tosin kadun nimi on vaihdettu, mutta sijaitsee siinä suomalaisten asuttamassa osassa Suomen aseman vieressä

juu bussilla kuljettiin ja pysähdyttiin katsomaan, mutta ei jalkauduttu.

olen hämmästynyt kuinka "suomalainen" kaupunki on!
Herra armahda.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #19 : 28.02.11 - klo:10:32 »
juu bussilla kuljettiin ja pysähdyttiin katsomaan, mutta ei jalkauduttu.

olen hämmästynyt kuinka "suomalainen" kaupunki on!

Pietarissa on aikain saatossa asunut tuhansia ja taas tuhansia - ja enemmänkin - suomalaisia. Suomalaiset ovat työskennelleet Pietarissa joukoittain muun muassa upseereina, insinööreinä, käsityöläisinä, kelloseppinä, nuohoojina ja ilotyttöinä.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #20 : 28.02.11 - klo:12:32 »
Minullekin Pietari tuulahtaa kotoiselta. Isoisäni kävi sielä myymässä rekiään ja kiesejään. Toisen isoisäni ja isoäitini kotipitäjästä Virolahdelta vietiin punaista graniittia  jolle Pietaria rakennettiin.
Yhden kerran olen käynyt. Kulttuurikohteet Eremitaasi, Pietari-Paavalin linnoitus, ooppera, italialaisella aukiolla, ja filharmonian sali tuli nähtyä ja koettua. Ruoka oli hyvää.   :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #21 : 28.02.11 - klo:14:38 »
Pietarin pyhän Marian seurakunnassa, jonka jäsenet olivat kaikki Suomen kansalaisia oli enimmillään 24000 jäsentä ja se oli osa Suomen kirkkoa. Inkeriläiset eivät kelvanneet, vaan heillä oli useita omia seurakuntia. Olen hiukan etsiskellyt isäni isoisän veljeä Titusta, mutta en löydä häntä kuin kummina veljensä pojalle. Hän oli ilmeisesti perheetön ja harmaata työvoimaa. Pyhän Marian seurakunnalla oli niin suuret kiinteistötulot, ettei se perinyt ollenkaan kirkollisveroa. Kirkonkirjat vuoteen 1935, jolloin seurakunta lopetettiin, ovat tallessa kansalliarkistossa Suomessa. Ruotsikieliset kuuluivat pyhän Katariiinan seurakuntaan, joka oli Ruotsin kirkon alainen. Sen kirjat ovat Uppsalassa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #22 : 28.02.11 - klo:20:29 »
Mint az árnyak lesznek köryl...
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #23 : 28.02.11 - klo:20:56 »
Lainaus
Pietarin pyhän Marian seurakunnassa, jonka jäsenet olivat kaikki Suomen kansalaisia oli enimmillään 24000 jäsentä ja se oli osa Suomen kirkkoa. Inkeriläiset eivät kelvanneet, vaan heillä oli useita omia seurakuntia. Olen hiukan etsiskellyt isäni isoisän veljeä Titusta, mutta en löydä häntä kuin kummina veljensä pojalle. Hän oli ilmeisesti perheetön ja harmaata työvoimaa. Pyhän Marian seurakunnalla oli niin suuret kiinteistötulot, ettei se perinyt ollenkaan kirkollisveroa. Kirkonkirjat vuoteen 1935, jolloin seurakunta lopetettiin, ovat tallessa kansalliarkistossa Suomessa. Ruotsikieliset kuuluivat pyhän Katariiinan seurakuntaan, joka oli Ruotsin kirkon alainen. Sen kirjat ovat Uppsalassa.

Juuri täällä Marian kirkossa kävimme syömässä - maistuvat ateriat!

http://www.inkerinkirkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=82&Itemid=92

Hotellimme oli siinä ihan vieressä.

Herra armahda.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #24 : 01.03.11 - klo:10:49 »
🇫🇮

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #25 : 01.03.11 - klo:22:21 »
Tä?

Tuohon kysymykseeni mennessä oli ollut etupäässä kuulohavaintoja tässä ketjussa. Kysyinpähän ihan vain piruuttani, että miltä se kuulostaa kun terve tarveharkinta puree? Mahtaako se murista samalla, niinkuin koirilla on tapana purressaan?
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #26 : 02.03.11 - klo:08:31 »
Eilen kuului Tiitiäisen tuttu ääni puhelimitse. Ensi viikolla jutellaan livenä. Murukin tulee meille.   :109:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #27 : 02.03.11 - klo:14:18 »
Rousk rousk rousk rousk... :)
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #28 : 08.03.11 - klo:10:36 »
Elimiä pilkkahintaan vatsaonteloon tai rintaan!
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #29 : 08.03.11 - klo:13:24 »
Nyt kuului keittöstä kutsu hapankaalille, joka oli kyllä minun tekemääni, mutta vaimo kattoi pöydän.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi