Kirjoittaja Aihe: Mitä tehdä  (Luettu 12250 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Mitä tehdä
« : 14.01.11 - klo:18:39 »
Mitä tehdä ihmisille, jotka< ovat hyväntahtoisina ja hyvää tarkoittaen tarjoamassa apuaan minulle --- kaikkea aina oikeianvärisen kiven puristamisesta ja etäenergiahoidosta uuteen diagnoosiin saakka?  He ovat ehkä raskaita kannettavaa, Onko niin vaikeaa uskoa, että täällä Heksingissä on aika taitavia lääkäreitä' ja psykoterapeutteja,m ja jokainen kivi on jo käännetty?
Risto Santala kirjoittaa pikku poikansa sairaudesta: "Sairaudella näyttää olevan omnalaatuinen taipumus vetää luoklsen ihmisiä, joilla on mielestään tarjota paremmat konstit kuin itse eksperteillä...

Koskla pieni Ismo sairasti Israelissa, tultiin Santalalle ehdottamaan omaa ja pojan ympärileikkausta, lennättämistä milloin mihinkin maahan, milloin minkäkinlaioseen hoitoon -- se tuntui vaikealta.    Kun oma asia on tutkittu ja tunnetaan varmasti, kun itse on vielä pitänyt itsepäisesti kiinni siitä että "sen täytyy olla psyykkistä" ei juuri muuta toivo kuin että ihmiset lopettaisivat hyväntahtoiset - epäilemättä - parannuskeinojen ja diagnoosien tarjoaniset. Kyllä se on tehty mikä voidaan. Ymmärrän, että tarkoitetaan hyvää ja pahalta tuntuu ajatus ettei voitaisi auttaa.Sekin on tiedossa että epilepsia muistuttaa montaakin sairautta, mutta tutkinmusva´heessa nämä kyllä käydään läpi. En minä "revi pelihousuja" kuten eräs foorumilainen huolehti, mutta väsyttäähän se -.-- mistä alkaen on aloitettava alusta? No, aloitetaan hänelle...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #1 : 14.01.11 - klo:19:50 »
Juoda kaljaa.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #2 : 14.01.11 - klo:20:02 »
Lainaus
Juoda kaljaa.
   :eusa_clap:
- ja syödä pitsaa!
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #3 : 14.01.11 - klo:20:06 »
lyödä leikkiä
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #4 : 14.01.11 - klo:21:11 »
Juoda kaljaa.
Vai juottaa heille... minä luulen että mukailtuna tuo on viisain vastaus. Eli pyytää oluelle, elleivät asu liian kaukana. Kiitos myyrä!  Ensipalkintona olutta Leenan piikkin  niin paljon kuin jaksat juoda jos poikkeat täälläpäin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #5 : 14.01.11 - klo:21:16 »
Vai juottaa heille... minä luulen että mukailtuna tuo on viisain vastaus. Eli pyytää oluelle, elleivät asu liian kaukana. Kiitos myyrä!  Ensipalkintona olutta Leenan piikkin  niin paljon kuin jaksat juoda jos poikkeat täälläpäin.

Kiitos jo etukäteen.  :109:

No niin, nyt seikkailu kutsuu (nämä tiedetään). :icon_wink:

Heippa! :039:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #6 : 16.01.11 - klo:09:24 »
Juoda kaljaa.
...Lutteeruskin joi kaljaa... ja hän tykkäsi tummasta ja väkevästä vaimo-Käthen panemasta oluesta.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #7 : 16.01.11 - klo:14:04 »
Ehkä ei kannata puhua sellaisten ihmisten kanssa niistä sairauksista sitten. Tai yleensäkään kenenkään paitsi ihan lähinten joiden voi edes otaksua (oikeasti) tarkoittavan hyvää ja välittävän.

Ihmisillä on sellainen luulo että ne ovat aina asiantuntijoita toisten asioissa ja esittävät mielipiteitään vaikkeivät tietäisi mitään koko asiasta oikeasti. Se voi olla sellainenkin, että kun hyvänpäivän tuttu tarjoaa jotain "ratkaisua" ongelmaan, niin hän vain sillä tahtoo päästä keskustelemasta koko asiasta. Se on vähän kuin sanoisi että: "hohhoijaa... joojoo.. no eikö se ja se auttaisi..." (samalla kaivaa nenää ja haukottelee).

Oikeasti välittävä ihminen voisi taas enemmänkin kuunnella ja jos jotain kysyisi niin korkeintaan että minkälaisia mahdollisuuksia tuollaiseen hommaan voisi olla?  (ei kä siis alkaisi mestaroimaan asiassa josta ei mitään ymmärrä.)


Niin se vaan on; ihmiset on k-päitä. Ei niille mitään kannata puhua, paitsi ihan jollekin lähimmälle jos on sellainen saatavilla. Sillekin vain rajallisesti.  Maailma olisi hyvä paikka ilman ihmisiä. Ihmisistä ei pääasiassa seuraa  muuta kuin pahaa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #8 : 16.01.11 - klo:16:57 »
Ongelmahan tavallisesti on se ettei niitä voi salata. Kun suomalaisen lähetystyöntekijän pikku poika yhtäkkiä sairastuu vakavasti, leikataan useampaan kertaan, on kuukausimääriä sairaalassa eli katoaa katukuvasta, mitä teet?  No... olisihan voinut sepittää että lapsi jostakin syystä on Suomen mummolassa, mutta kuinka siinä tapauksessa selittää se että työtehtäviä on järjesteltävä niin että voi yhtä mittaa juosta Hadassan sairaalassa ja viipyä siellä tuntikausia?  Asia oli  hyvin nopeasti jos kenen tiedossa. Ne ovat olleet niitä hetkiä jolloin Santala todennäköisesti on toivonut vain sitä ettei kukaan tietäisi mitään koko Ismon olemassaolosta.

Itselläni oli diakoniatyöntekijä, hyvä ystäväni, kunnes välimatka vierotti - kuten liian usein käy. Kun murehdin sitä etten saa osallistiua retriitteihin, hän puuskahti: Mitäs kerroit koko jutusta!  Enhän minäkään kerro että minulla on verenpainetauti. En tiennyt miten selittää että kieltäjät ovat kyllä oikeassa: Ei suinkaan hänen verenpaineensa aiheuta häiriöitä samalla tapaa kuin sellaiset taudit joihin nyt vain liittyy pelottavan näköisiä kohtauksia, olkoot mitä tahansa.

On sairauksia, jotka ilmoittavat itse itsensä... jonka jälkeen saa kuulla siitä eniten, ettei ole varottanut muita.  Usein sitä vetäytyy pois joukosta joka ei juttua kestä - jotenkin vaistomaisesti.  Ja ympäriltä vetäytyvät ne jotka eivät kestä. Vaikka nyt puhutaan näennäisesti Leenasta, taidetaan puhua aika yleisinhimillisestä asiasta.   Tämä koskee jokaista yhtä lailla. Mistä kukaan saattaa tietää, milloin sairastuu itse -- milloin oma lapsi sairastuu ja sekottaa kuviot?  Doris Lund kirjoittaa kirjassaan "Eric" leukemiaan kuolleesta nuoresta pojastaan.  Kaupoassa tulee vastaan seudun pahin juoruämmä. Kotona taitaa olla jotakin... hullusti?  Doris Lund oli kyllästyneenä pamauttanut että voihan asian niin sanoa, Hullusti on. Kyllä vain, on vakavaa. Ericillä ol leukemia.  Ei tarvinnut selittää vähiin aikoihin...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #9 : 17.01.11 - klo:08:39 »


______________________________________________


Mennäkö kauppaan? Imuroidako? Raivatako? Lukeako? Maatako? Juodako? Kirjoittaako? Katsoako TV:tä? Käydäkö lenkillä? Mennäkö autolla? Kävelläkö?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #10 : 17.01.11 - klo:10:48 »
Lainaus
______________________________________________


Mennäkö kauppaan? Imuroidako? Raivatako? Lukeako? Maatako? Juodako? Kirjoittaako? Katsoako TV:tä? Käydäkö lenkillä? Mennäkö autolla? Kävelläkö?

 :icon_biggrin:

Jassoo, onko tämä nyt eläkeläisen "ei oo mitään tekemistä"-syndroomaa?
Herra armahda.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #11 : 17.01.11 - klo:11:17 »
On. Olen syönyt ja lukenut. Imurin otin jo aamulla aikaisin esille, mutta en ole imuroinut enkä ole varma, imuroinkokaan tänään. Ehkä käyn lenkillä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #12 : 17.01.11 - klo:13:34 »
... laitoin aamiaista, vein kersan kerhoon, tein jutun lehteen, kävin kaupassa, vein kersan töihin, laitoin ruokaa, söin, toin kersan kerhosta, autoin kuusen viemisessä... klo 13 asti.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #13 : 17.01.11 - klo:13:43 »
Lainaus
satman
ystäväkansaa

--------------------------------------------------------------------------------
On. Olen syönyt ja lukenut. Imurin otin jo aamulla aikaisin esille, mutta en ole imuroinut enkä ole varma, imuroinkokaan tänään. Ehkä käyn lenkillä.  
 
 
juhani
ystäväkansaa

--------------------------------------------------------------------------------
... laitoin aamiaista, vein kersan kerhoon, tein jutun lehteen, kävin kaupassa, vein kersan töihin, laitoin ruokaa, söin, toin kersan kerhosta, autoin kuusen viemisessä... klo 13 asti.  
 
--------------------------------------------------------------------------------
 
 


kyllä nämä ovat ihan puhdasta ZEN - elämää
Herra armahda.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2577
Vs: Mitä tehdä
« Vastaus #14 : 17.01.11 - klo:14:21 »



  Ottakaa parinkymmenen minuutin päivänokoset, jos suinkin vain voitte! :002: :109: