Elämä on sellaista, että voi olla, että saan joskus potkut.
Voi myös olla, että en koskaan elämässäni saa potkuja.
Jos saan potkut, niin tuli sellainen ajatus, että jospa ryhtyisin opiskelemaan teologiaa.
Jos on jotain sellaista teologian oppilaitosta, jossa opiskellaan jotenkin luterilaispainotteista teologiaa tai jumaluusoppia vai mitä se oikein onkaan.
En vielä oikein osaa oikeita termejä.
Tunteeko joku lukijoistani suomalaista opintotukijärjestelmää, että kuinka paljon opintotukea minulle kuukausittain voisi tulla?
Nopeahkosti jotain laskuria katselin, niin tuli sellainen vaikutelma, että se olisi jotain 300 euroa kuukaudessa.
Onkohan siinä kaikki vai tuleeko mistään mitään muuta?
Tuollaisella summalla ei kovin hirveästi raamatuntekstejä linja-autoihin kustenneta.
Vajaat 30% vuokrasta toki sillä pystyy maksamaan.
Pois pääkaupunkiseudulta tekisi mieli muuttaa, jos saan potkut.
Ja jos en saa potkuja, niin ei se 100% poissuljettua olisi, että siltikin ryhtyisin opiskelemaan teologiaa ja muuttaisimme pois täältä, vaikka juuri nyt tuntuu epätodennäköiseltä, että itse irtisanoutuisin, ellei sitten olosuhteet muuten tue sitä, että kuitenkin irtisanoutuisin.
Tällä hetkellä ei ole sellaisia olosuhteita, jotka kovin kummoisest ikannustaisivat irtisanomaan itseäni.
Menen surffailemaan ja katselemaan, että missäpäin on raamattuopistoja tai muita jumaluusopillista koulutusta tarjoavia oppilaitoxia.
Jotten herättäisi pahennusta, niin on kait nöyrää mainita, että jos ryhdyn opiskelemaan jumaluusoppia, n iin ensisijaisesti vaikka se olisikin kokopäivätoimista, n iin en kenties opiskele sen tähden, että valmistuisin johonkin tehtävään, vaan pelkästään siksi, että jos opiskelu johtuu potkujen seurauksena, niin tällöin opiskelen siksi, että jotain kuitenkin pitää tehdä ja ala kiinnostaa minua. Oma nykyinen ala ei kiinnosta enää niin paljon, että haluaisin siihen panostaa opiskelemalla omalla ajallani.