Kirjoittaja Aihe: Joko lumi riittää tälle vuodelle  (Luettu 27642 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Joko lumi riittää tälle vuodelle
« : 07.12.10 - klo:15:16 »
Meillä on melkein puoli metriä lunta ihan viralisesti. Nyt ei ihan heti kaipaisi yhtään lisää. Vai kuinka on mielestänne?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Joko lumi riittää tälle vuodelle
« Vastaus #1 : 07.12.10 - klo:17:04 »
Äsken kuulin Lahden radiosta että Hesassa on yli 40 cm ja meillä täällä muka vain 12 cm. Se on kukkua, kyllä ainakin 15 cm on tai enemmän.
Autoilu takavetoisella on lumi-olosuhteissa vaikeampaa. Ainakin minulle. Eipä tarvitsekaan huomenakaan onneksi lähteä Herttoniemeen, vaan he tulevat perjantaina yö-kylään tänne meille.
Kauneuden vuoksi ei tarvita lisää luhta ja eiköhän hiihtoladutkin jo näillä määrillä synny.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #2 : 07.12.10 - klo:17:54 »
Kaikki otetaan, mitä ylhäältä tulee (ja Kuntatekniikan auraustraktorista meidän tontin liittymään)!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #3 : 07.12.10 - klo:18:00 »
Sitähän olikin siinä aika kasa, käytiin iltapäivälenkillä tarkastamassa. Meillekin annettiin.

Liikkuminen jäällä jalkaisin vain vaikeutuu kipeäjalkaiselta. Perjantaina olisi toinen kerta kuhaverkkojen nostoa. Kahdeksan kuhaa 3 haukea ja lohi oli itsenäisyyspäivän saalis.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #4 : 07.12.10 - klo:20:36 »
On tässä vielä yli kolome viikkoa aikaa tulla lissää. Ei haittaa mua  :)
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : 07.12.10 - klo:20:46 »
Täällä kaakonkulmilla, missä tavallisesti on paljon enemmän lunta kuin pääkaupunkiseudulla, on tänään vasta 20 cm.  :023:
Pyryharakka

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #6 : 07.12.10 - klo:22:29 »
On tässä vielä yli kolome viikkoa aikaa tulla lissää. Ei haittaa mua  :)

Kyllä täällä alkaa johaitata ja pahasti kun se ei enää sovi minnekkään eikä sitä ehditä ajaa pois yhtä nopeasti kuin sitä tulee. Jos teillä on pule niin tulkaa ihmeessä hakemaan. Sitä saa ihan ilmaiseksi täältä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #7 : 07.12.10 - klo:22:38 »
Lapualla ehkä vajaa 10 cm lumivaipan paksuus, mutta en huali tänne yhtään enenpää. :003:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #8 : 08.12.10 - klo:14:02 »
Tiedä häntä senttimetreistä, mutta kyllä täällä jo hiihtämään pystyisi, jos saisi rahdattua sukset aitasta ulos ja survaistua jalkaansa. Meille mahtuu lunta vaikka kuinka, mutta tietysti joku tolkku sen tulossa pitää olla. Sen verran on hyvä tulla aina lisää lunta, että se pysyy puhtaana.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa maisakai

• ystäväkansaa
« Vastaus #9 : 08.12.10 - klo:21:57 »
Täällä lunta 50 cm - mahtavaa. Tulkoon vain lisää, kunnon lumitalvi!
Aamuisin tulee työmatkahiihtäjiä vastaan kävelyteillä. 

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #10 : 08.12.10 - klo:22:42 »
On ihanaa! Leena tykkää... Leena on hullaantunut lümeen... nyt monojen hakuun. Sukset jo odottavat tuossa. Monot on... monot... siis... minä keväällä laitoin monot...
Ne löytyy... Leena luottaa materian katiamattomuuteen. Elleiväöt ne ole muuttuneet antimateriaksi niin että tässä asunnossa on antimonotkin vielä...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #11 : 09.12.10 - klo:08:56 »
Vihdoinkin tiedän, mitä monomania oikeastaan on.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #12 : 09.12.10 - klo:09:10 »

Lumi kuuluu Suomen talveen. Puut näyttävät ihanilta, maa muhkealta. Tykkään. Oveneduslakaisu on pieni murhe lumen minulle tuottaman valtaisan ilon rinnalla. :kahvi: :001:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #13 : 09.12.10 - klo:09:24 »
Lumi kuuluu Suomen talveen. Puut näyttävät ihanilta, maa muhkealta. Tykkään. Oveneduslakaisu on pieni murhe lumen minulle tuottaman valtaisan ilon rinnalla. :kahvi: :001:

Olisihan se söpöä, jos voisi katsoa asiaa vain noin pienestä horisontista. Körttikodin talossa Ratakatu 1a ei ole lumelle mitään paikkaa, vaan kaikki on ajatettava pois ja se maksaa runsaasti. Meillä kotona kaikki on mahtunut vielä tontille, mutta ei enää paljoa enempää ja se mitä tulee lisää on ajatettava pois. >:(

Mitä näkymään tulee niin Kalistaja on aivan oikeassa. Parempi vähän lunta kuin musta maa. :icon_xmasbiggrin:
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #14 : 09.12.10 - klo:09:54 »
Olisihan se söpöä, jos voisi katsoa asiaa vain noin pienestä horisontista. Körttikodin talossa Ratakatu 1a ei ole lumelle mitään paikkaa, vaan kaikki on ajatettava pois ja se maksaa runsaasti. Meillä kotona kaikki on mahtunut vielä tontille, mutta ei enää paljoa enempää ja se mitä tulee lisää on ajatettava pois. >:(

Mitä näkymään tulee niin Kalistaja on aivan oikeassa. Parempi vähän lunta kuin musta maa. :icon_xmasbiggrin:

Totta: vain ovenedusta noin kolmen metrin alalta on omaa puuhaa. Muut hoitaa taloyhtiö ( mutta kaipa vuokrat jälleen nousevat, eihän lumenkuljetus ilmaista ole ). Helsingissä ja myös Vantaalla "lumiukoilla" on ollut hommaa, mutta hyvähän tuo, että ihmiset saavat palkka- tai muuta rahakorvaustöitä.

Ja sanon: ottakaahan kamerat esiin, ja napsaiskaa valkoisia kuvia. Itse vaihdan nyt tietokoneeni aloitusfoton lumimaisemaksi - tosin se ei ole näiltä lumilta, vaan helmikuusta 2010, Kuusamosta. Lumen valtaan olen siis mielelläni jäänyt.  :kahvi: