Kirjoittaja Aihe: Joko lumi riittää tälle vuodelle  (Luettu 27569 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa osmo

• Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
Vs: Joko lumi riittää tälle vuodelle
« Vastaus #60 : 25.01.11 - klo:19:33 »
Vanahanapoikana voinen kertoa kuinka astianpesukonehesta saa kätevästi tehtyä lumilingon. Annetahan emännälle lumilapio kätehen :003:
Johdantoineen erittäin hauska juttu!
Minä taas olen rouvalle usein yrittänyt osoittaa miten katumme muissa pihoissa lumitöissä on lähes aina nainen. Ei ole ollut apua.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 25.01.11 - klo:19:35 »
Lumi riittäisi jo, mutta tänään tuli taas lisää, valitetta-vasti! Liukumäki alkaa heti ulko-ovelta  :003:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 25.01.11 - klo:21:18 »
Osmolle vinkiksi: Mainitse vaimolle, että jossain fitness lehdessä kuulema on kerrottu, miten lumenluonti on hyvää hyötyliikuntaa. Pitää kurvit paremmassa ojennuksessa kuin kuntosali.  :icon_cool:
Pyryharakka

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 25.01.11 - klo:21:55 »
Ei täälä pohojanmaalla niin paliosta lumentulosta hätkähretä, mutta sen äkkinäänen sulaminen vähän jo hualestuttaa :eusa_think:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #64 : 25.01.11 - klo:22:22 »
Tuli viimeviikolla ajeltua ja kyllä Jyväskylä oli saanut yli oman tarpeensa. Pohjoisempana oli selvästi vähemmän lunta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

• Vieras
« Vastaus #65 : 25.01.11 - klo:22:36 »
Lumen vesiarvo taitaa olla nyt suurin Savossa. Siellä se ei kuitenkaan niin haittaa kuin tasaisella Pohjanmaalla.

http://www.lumivaroitus.com/site/lumen-vesiarvo-ja-lumitilanne

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 25.01.11 - klo:23:14 »
on kyllä hirveesti tuota lunta tänä talvena ja viime yönäkin oli satanut aika paljon.
saisi jo piisata. :eusa_angel:

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 26.01.11 - klo:05:30 »
Juhani ja Kalistaja, täytyy ihailla taitoanne vaihtaa puheenaihetta lumitöistä sielunvaellukseen!  :icon_biggrin:Tänään mietin toista kertaa aamupäivällä lumitöitä tehdessäni, mahdanko olla seuraavassa elämässä lumikola, tahi peräti -linko.
Oikeasti olen vielä onnistunut säilyttämään peruspositiivisen asenteen lumitöissä.

Itse asiassa, osmo: sekä juhani että että minä kyllä puhumme myös lumesta, tai lumialueista ainakin. Otsikkohan ei muuten edes ole lumitöistä, vaan siitä, että joko lumi riittää... Tuon kaiken ( lumemme, se ei ole lumetta) huomaa jos lukee tois(t)en tekstin tarkkaan ja rauhallisesti, eikä hönkää vauhdikkaasti kertomaan omia, viisaita ja koskettavia ajatuksia. :icon_lol: :003: :039:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 26.01.11 - klo:08:44 »
Jos tässä ketjussa luomme lumesta lume-sielunvaellusta niin minä tunnen outoa kodikkuutta kun katson flaamilaisia maalauksia 1500-1600 luvuilta.
Myös romaaneissa kuvattu vanha Amsterdam tuntuu kuin kotikaupungilta. Brysselissä ja Bruggessä olin myös "tutuissa paikoissa". Vanhat gobeliinit
ja niiden tekotapa kiinnostavat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 26.01.11 - klo:09:45 »
Näitä lumisia postikorttimaisemia muisteltihin kaiholla suurimmas osas Suomea viälä pari talavia sitten ja ehkä tulevaasuuskin on taas musta. :icon_sad:
Tämä talavi kannattaa ikuustaa muistoohinsa.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 26.01.11 - klo:17:18 »
Tämä talavi kannattaa ikuustaa muistoohinsa.

Ei ole huolta etteikö jäisi muistiin kun kaahii katolla muutaman kerran hikimärkänä ja henkensä kaupalla... kunpa ei enää toiste tulisi tämänmoista talvea! Lumesta nauttii sellaiset jotka ei judu raatamaan sen kimpussa tukka märkänä joka päivä. Aura tulee joka hemmetin aamu ja lykkää liittymän niin täyteen lunta ettei meinaa autolla läpi päästä. Aamulla ei ole aikaa sitä lapioida pois ja illalla se on jo niin jäässä että pitää hakata pistolapiolla. Sitten kolata koko iso piha ja aina välillä kiipeillä katolla.  Lisäksi lumi aiheuttaa liikenteelle maksimaalisesti vaaroja. Kyllä minäkin nauttisin lumesta jos asuisin kerrostalossa tai päästelisin traktorilla lämpimässä ja radiota kuunnellen lumityöt jonka jälkeen saisi mennä tupaan kahvia juomaan ja lukemaan Maaseudun tulevaisuutta ja kiikuttelemaan soutulavittassa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 26.01.11 - klo:17:35 »

Lainaus
Lumesta nauttii sellaiset jotka ei joudu raatamaan sen kimpussa tukka märkänä joka päivä

Just näin.

Ihanaa on täältä kerrrostalon korkeuksista ihailla valkoista maata joka lähenee koko ajan...
Parastaikaa koluavat lumenpudottajat katolla.
Ja mie juon kahvia... :kahvi:
Herra armahda.

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 26.01.11 - klo:18:01 »
Niinpä. Se edes vähän lohduttaa ajatella että sinä joudut maksamaan siitä lumenluonnista. Hehehee.. :003:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 26.01.11 - klo:18:13 »
Höh  :107:  :voiei:
Herra armahda.

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 26.01.11 - klo:19:34 »
Ei ole huolta etteikö jäisi muistiin kun kaahii katolla muutaman kerran hikimärkänä ja henkensä kaupalla... kunpa ei enää toiste tulisi tämänmoista talvea! Lumesta nauttii sellaiset jotka ei judu raatamaan sen kimpussa tukka märkänä joka päivä. Aura tulee joka hemmetin aamu ja lykkää liittymän niin täyteen lunta ettei meinaa autolla läpi päästä. Aamulla ei ole aikaa sitä lapioida pois ja illalla se on jo niin jäässä että pitää hakata pistolapiolla. Sitten kolata koko iso piha ja aina välillä kiipeillä katolla.  Lisäksi lumi aiheuttaa liikenteelle maksimaalisesti vaaroja. Kyllä minäkin nauttisin lumesta jos asuisin kerrostalossa tai päästelisin traktorilla lämpimässä ja radiota kuunnellen lumityöt jonka jälkeen saisi mennä tupaan kahvia juomaan ja lukemaan Maaseudun tulevaisuutta ja kiikuttelemaan soutulavittassa.

Minä olen vedellyt kattolumia vähemmäksi kuusimetrisellä kattokolalla. Rinteessä olevan rintamamiestalon harjaan asti ei aivan yletä, mutta riittävästi saa lumia vähennetyksi ja loput tuo painovoima. Piharakennusten katoilta lumi lähteekin tyynni.

Ensi talveksi ajattelin hommata tehokkaan lumilingon. Jos sitten sattuisi viisi lumetonta talvea, niin seuraavan lumitalven aikana olen jo sen verran vanhempi, että lingosta on entistä isompi ilo. Iso peräkärry vielä, niin voi olla lumitalvina paljon kavereita...

Kaveri pitää vaimonsa bisneksen kuutta autopaikkaa puhtaana. Toissa syksynä hän osti lingon. Kuulemma siihen asti oli aina ollut aamu pilalla, kun oli tullut lunta. Lingonoston jälkeen: "Jee! Siellä on lunta, pääsee linkoamaan..."

Mt