Kirjoittaja Aihe: Joko lumi riittää tälle vuodelle  (Luettu 27568 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

• Vieras
Vs: Joko lumi riittää tälle vuodelle
« Vastaus #45 : 12.12.10 - klo:20:31 »
Täällä ei ole kuin parikymmentä senttiä mutta kyllä sekin riittäisi. Pakkasta on nyt noin samanverran (siis asteita).

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #46 : 15.12.10 - klo:23:38 »
Vanha kansa tietää, että loppiaiseen mennessä on tullut vasta puolet talven lumista. Siis tälle vuodelle voi riittää, mutta loppiainen on vasta ensi vuonna ja sen jälkeen toinen mokoma lunta.  :003:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 25.01.11 - klo:10:53 »
Vanha kansa tietää. Lunta on tullut ja tulee yhä. Tällä hetkellä taitaa yli 50.000 kotitaloutta olla ilman sähköä. Pelkästään Suur-Savon Sähkön alueella on 30.000 ja Vattenfallin alueella n. 20.000 taloutta ilman. Ja nyt meni juuri meiltäkin, mutta netin akku toimittaa vielä niin että saanen tämän valmiiksi.
Palaillaan aiheeseen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 25.01.11 - klo:10:56 »
Minusta on ihanaa kun on näin paljon lunta.

Kuvittelen mielessäni kuinka kohta kuljetaan lumeen kaivettuja käytäviä pitkin ja
taloista näkyy vain katot.

Herra armahda.

Poissa amanda

• kyselevällä mielellä
« Vastaus #49 : 25.01.11 - klo:11:09 »
Minusta on ihanaa kun on näin paljon lunta.

Niin minustakin. Mutta asun kerrostalossa, ja huoltomies putsaa pihat.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #50 : 25.01.11 - klo:12:45 »
Saatiin taas sähköä. Keitin kahvia termoskannuun että on mistä ottaa kun haluttaa.
Matti meni juuri lumia luomaan kun sade alkoi hiljetä.

Katsoin äsken lintulaudan suuntaan. Rasvapötikät riippuvat jo lähellä lumen pintaa, niin että harakoiden on helpomi saada osansa.

Ihmiset hiihtävät kaduilla, se on romanttisen näköistä. Ja kaunista on kieltämättä. Päiväkin on aika valoisa tässä valkeudessa vaikka taivas on
yhä pilvessä.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #51 : 25.01.11 - klo:15:27 »
Harmi, etteivät lastenrattaiden kanssa eilen auratuilla jalkakäytävillä rimpuilevat äidit hoksaa ottaa luovuuttaan käyttöön. Hiljaisilla sivukaduilla autot ovat tampanneet uransa koviksi. Tällaisessa poikkeuksellisen lumisessa tilanteessa mielestäni on perusteltua käyttää kovia ajouria.
🇫🇮

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 25.01.11 - klo:15:40 »
Minä olen ryhtynyt ajattelemaan sielunvaellusoppia. Voi olla, että minä olisin musta poika Jamaikalla 1900- luvun alussa. Mitähän minä olen tehnyt pahaa kuin minut laitettiin pohjoisnavan lähelle syntymään?
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #53 : 25.01.11 - klo:16:17 »
Olen mielessäni kehitellyt Lumen-katolta-kaapima-konetta @ . (paitsi että tuossa a:n tilalla pitäisi olla r)

Innovatiivisuuden puuska on saanut alkunsa viime talven raatamisesta. Taloni on sellaisella paikalla, ettei  takapihalle pääse autolla eikä traktorilla. Yhtenä talvena lumi tuli kerralla alas koko mälli ja pisti terassin kaiteet palasiksi. Ai sitä riemua...
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 25.01.11 - klo:16:32 »
Katselin juuri Vattenfallin sähköttömiä talouksia . Padasjoella on 1193 ja Kuhmoisissa 1208 kotia ilman sähköä. Meidän marjat ovat nyt tallella täällä Lahdessa sillä täällä on ollut vain kaksi lyhyehköä katkosta.

Arvioin lintulaudan katolla olevaa lunta. Sitä on taas yli 15 cm. Saman määrän olen pyyhkäissyt monta kertaa tämän talven aikana.
Etupiha on oudon näköinen, sillä lumen korkeus on n. 70-80 cm.  Enemmän kuin koskaan aiemmin.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #55 : 25.01.11 - klo:16:46 »
Katselin juuri Vattenfallin sähköttömiä talouksia . Padasjoella on 1193 ja Kuhmoisissa 1208 kotia ilman sähköä. Meidän marjat ovat nyt tallella täällä Lahdessa sillä täällä on ollut vain kaksi lyhyehköä katkosta.

Arvioin lintulaudan katolla olevaa lunta. Sitä on taas yli 15 cm. Saman määrän olen pyyhkäissyt monta kertaa tämän talven aikana.
Etupiha on oudon näköinen, sillä lumen korkeus on n. 70-80 cm.  Enemmän kuin koskaan aiemmin.

Siellä on meidänkin mökki ilman sähköä ja Vattenfall joutuu hyvittämään, vaikka meillä on mökki kylmänä ja sähköt pääkytkimestä poikki.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #56 : 25.01.11 - klo:18:49 »
Minä olen ryhtynyt ajattelemaan sielunvaellusoppia. Voi olla, että minä olisin musta poika Jamaikalla 1900- luvun alussa. Mitähän minä olen tehnyt pahaa kuin minut laitettiin pohjoisnavan lähelle syntymään?

Minä olen kaiketi kulkenut hengennostattajana kasakkalauman keskuudessa Venäjällä. Hollannissakin olen ehken asunut. Ammoisina aikoina, toisina hetkinä... Nyt olen näillä lumilla, eikä tämä ikävää ole. :kahvi:

Poissa osmo

• Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
« Vastaus #57 : 25.01.11 - klo:18:57 »
Juhani ja Kalistaja, täytyy ihailla taitoanne vaihtaa puheenaihetta lumitöistä sielunvaellukseen!  :icon_biggrin:Tänään mietin toista kertaa aamupäivällä lumitöitä tehdessäni, mahdanko olla seuraavassa elämässä lumikola, tahi peräti -linko.
Oikeasti olen vielä onnistunut säilyttämään peruspositiivisen asenteen lumitöissä.

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #58 : 25.01.11 - klo:19:19 »
Vanahanapoikana voinen kertoa kuinka astianpesukonehesta saa kätevästi tehtyä lumilingon. Annetahan emännälle lumilapio kätehen :003:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #59 : 25.01.11 - klo:19:22 »
Minä olen kaiketi kulkenut ..
..Saharan laitamilla tai savannilla Afrikassa ja muuttanut uudisasukkaana Amerikkaan  :107:  (ei orjaksi :003:)
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa