Kirjoittaja Aihe: Poisjäänti  (Luettu 10242 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Poisjäänti
« : 22.11.10 - klo:12:18 »
Hei!

Tuumittiin vähän Seponkin kanssa tauosta, ja koska minulla on taipumus toistaa virheitäni --- ei nyt niin harvinainen --- ajattelin että jäisin kokonaan pois täältä. Minulle saa kirjoittaa oikein mielellään kotipostiin; suurimmalla osalla on se jo, ja ainakin Riitta-mummilta sen saa -- anna se, Riitta,  jos joku haluaa, kenellä ei vielä ole. Nyt tulee postia välillä linkin kautta ja minä en voi vastata jos olen poiskirjautuneena. Kirjaudiuin vain tämän takia, kun paha tällä on Seppoakaan vaivata.

Sitten, kun ei ole syntymäkörtti, sille ei vain voi mitään että se jyskyttää takaraivossa koko ajan, ja jos vielä syytää tekstiä niinkuin minä siitä on ikuinen syyllisyydentunne; en koe että siihen olisi oikeus vaikka se olisi miten oma tunne...

kolmas syy on semmoinen että sain eilen puhelun; meitä oli aikanaan oman seurakunnan nuorissa satoja, jo omana aikanani, ja meillä on oma foorumi. Se on tosin Facebookissa, mutta me ajattelimme tehdä siitä tämän formaatin tapaisen. Kun minulla on nyt aikaa, niin lupasin alkuun autella siellä, enkä ole koskaan oikein jaksanut enkä viitsinyt kirjoitella kuin yhdelle.  Lukemassa olen käynyt, mutta se on vain mennyt niin, että nimimerkkien haut sun muut ja osalllistumiset moneen paikkaan ovat olleet vähän rankkoja... en minä edes muista kuin yhdet salasanat kerrallaan, hyvä jos niitä...  Se tuli ihan yllätyksenä; en tiennyt koko jutusta,  niillä ei ole ollut minun uutta sähköpostiosoitettakaan kyllä.

Vaikka olen heitä hammastellut niin tuli kumminkin ihmeen kotoinen olo kun siellä pistäydyin ja huomasin, etten suinkaan ole ainoa joka on koko lailla niistä ajoista muuttunut. Me tuumittiin kyllä, että miksi sitoa sitä joksikin "entisten seurakuntanuorien sivustoksi" - totta kai sinne pitäisi saada muidenkin tulla, mutta huomasin viestin jossa niin sanottiinkin.  Sydämelliset kiitokset kaikille, anteeksi jos loukkasin joitakuita ja mitä parasta jatkoa kaikille!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
Vs: Poisjäänti
« Vastaus #1 : 22.11.10 - klo:13:40 »
Jännä juttu... körttiläisyyteen kuuluu "maailmaan meno" ja kaikki körttiläiset, niin myös Sinäkin, olemme menneet maailmaan. Älä nyt ole kateellinen kantakirjakörteille. Aku Rädylle tuli körttijuhlilla katolisia sanomaan, että miten te olette ulkopuolisia hoitaneet tänne. Aku vaan sanoi, että me olemme kaikki ulkopuolisia. Leena on körttipötky.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa armonkerjäläinen

• armon kerjäläinen
« Vastaus #2 : 22.11.10 - klo:14:04 »
Leenan panos foorumille on mielestäni ollut sen parasta antia. Todella sääli, jos meidän sietokyky on niin heikko, ettei hieman omaperäisempi sisar mahdu sisälle. Sitäkö halutaan, että täällä olisi vain sisäsiisti joukko papinpoikia ja diakonissoja, jotka bozemojta hokien kaivaisivat kirppuja toistensa turkeista?

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #3 : 22.11.10 - klo:14:12 »
Ääh kun se unohtui mitä piti sanoa.  Minä en enää voi vastata linkin kautta, eli muistakaa kirjoittaa omaan osoitteeseeni.  Jos ei tahdo antaa omaansa niin silloin voin aina joka tapauksessa vastata suoraan vastaa-komennon kautta. Mutten linkin kautta.

En odottanut tähän vastausta, mutta mietin: En usko olevani kateellinen. Täällähän on enimmäkseen muita kuin körttikodissa varttuneita käsittääkseni. On vain olo, että kirjoittaa ensinnäkin liikaa, toisekseen, ei sittenkään ole ihan tontilla. Eli itsellä on koko ajan -- paitsi jos suuttuu, silloin kaikki muu unohtuu --- sellainen fiilis että arkailee asioita jotka tutussa joukossa uskaltaa sanoa. Jokaisella yhteisöllä varmaan on oma tapansa ilmaista itseään, eikä minun voi ollakaan tämä.  Kuinka voisi, kun se on pikkulapsesta vieras?  Se loukkaa aina, aina toisia!  Niin vain on.

En ikinä voisi sanoa olevani körtti.  Siinä se vaikeus onkin. Minusta ei ... tunnu körtiltä. Se on ihan rehellinen totuus. Ymmärrän jotenkin hedbergiläisiäkin paremmin, vaikka tunnustan että erittäin hukassa olisin nyt evankelisten kanssa, mutta mummo joka meidät uskontokasvatti, kuului niihin syntymänsä pakosta, ja siksi tämä on minulle pysynyt outona.  Varmaan tulen Herättäjäjuhlille, eikä tunnu pahalta käydä seuroissa, siellähän istun hiljaa, ja siikkareista opin monta uutta laulua jotka tuntuvat hyviltä itselleni.

Tämä lähti ihan siitä että ilmeisesti viestit meni tasan ristiin; Seppo ehdotti tilapäistä bannausta tai mikä se on,  tasan sillä sekunnilla kun olin kysymässä että mitäs jos... Sitten soiteltiin siis saman tien Jaanan kanssa ja tuli tietoon koko tuo uusi homma, ja nyt kun ehdin voin olla siellä avuksi. Ei se sen kummempaa ole,. Ja ihan totta Minä teen aina saman mokan uudestaan. Siksi vain.
« Viimeksi muokattu: 22.11.10 - klo:14:16 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #4 : 22.11.10 - klo:18:15 »
Tästä ei nyt tule valmista... Siis, ihan kuin olisi huono juttu olla körtti, kun se on juuri päinvastoin. Minusta ei tule ikinä tarpeeksi hyvää körtiksi. No, nyt se on kai siinä.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #5 : 23.11.10 - klo:12:58 »
 :-\ Ikävä juttu jos lähdet, mutta jos vaan taukoa, niin ei sit mitään, kun ootellaan takaisin.

Munkin suosikki olet ollut ja ihailen tota tarmoasi kirjallisilla aloilla ainakin.
Siis saisimpa itte kirjoiteltua yhtä paljon, mutta pikkasen tervanjuontia koko kirjoittelu hommat minulle.

Ois kiva katella sitä teitinkin uutta foorumia, että laitappa sinnekkin linkki joskus.
Laitan privaviestinä mun meiliosoitteeni.

Haussunhauskaa jatkoa toivotellen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vasara

• ystäväkansaa
« Vastaus #6 : 23.11.10 - klo:14:17 »
 Tämähän muistuttaa Kotimaan foorumia, milloin kukakin uhkaa vetäytyä pois, jos joku arvostelee. :icon_eek:

Täällä kun enimmäkseen on ihan sovinnollista porukkaa, jonka sisäpiireihin on vaikea päästä tai sovittautua.

Palailehan Leena kirjoittamaan, kun siltä tuntuu.... :icon_lol:

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #7 : 23.11.10 - klo:15:06 »
Hei...  :icon_cry:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #8 : 24.11.10 - klo:08:32 »
Leenalta viesti:

Ettei jäisi mitään väärinkäsityksiä, Leena poistui foorumilta yhteistuumin ylläpitäjien kanssa,  keskusteltuaan.

Teräväkielisyys, joka on ominaisuus, on vaikea muutettava (tietää mummikin), ja tuntuu vaivaavan Leenan mieltä.
...

:026: :061:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #9 : 24.11.10 - klo:08:45 »
Kertoisitko Riitta-mummi Leenalle terveisiä. Minusta olisi ollut mukava, että Leena olisi pysynyt foorumilla, vaikka en aina jaksanut kaikkia hänen pitkiä kirjoituksia lukeakaan. Sen tähden olen vähän ihmeissäni tästä Leenan tauolle jäämisestä. Minulta on varmaan mennyt jotain ohi.  :017:
Pyryharakka

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #10 : 24.11.10 - klo:10:40 »
Mun miälestä olisi paree, kun ei pirettääsi liian tiukkaa liniaa kirioottajan/aiheen suhtehen. Ei tämä niin vaarallista oo, että pitääs jonkun kirioottajan ilo ja henkireikä tukkia tällääsehen yhteesöhön.
Erilaasuus on rikkaus jota pitää vaalia kukin parahan ymmärryksen mukahan.
Eilen kaupas näin vanhan koulukaverin Veijon, romanin ja siinä vaihrettihin taas kuulumiset molemminpualin. Kertas sitä, että tyhymyyksistä oli saanu maksaa, kun 20v linnas on viäriny ja kaksi kertaa on aseella lävitte ammuttu. Sanoon Veijolle, että on mukavaa, kun hänen nuaremmatkin veliet viälä tuntoo mun vaikka vuasikymmeniä on kulunu. Ne kuulumiset kuuli kyllä koko kauppa Veijon pualelta :003: Täs romaniperhees oli 8 poikaa ja meno oli melekoosta jo kansakouluaikana.
Teetä ja sympatiaa täällä tarvitahan jokahinen :kahvi:.

Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #11 : 24.11.10 - klo:16:30 »
Leenalta viesti:

Ettei jäisi mitään väärinkäsityksiä, Leena poistui foorumilta yhteistuumin ylläpitäjien kanssa,  keskusteltuaan.

Teräväkielisyys, joka on ominaisuus, on vaikea muutettava (tietää mummikin), ja tuntuu vaivaavan Leenan mieltä.
...

:026: :061:

Leena soittti eilen illalla puhelimessa ja siinä hän perusteli minulle poisjääntiään. Annetaan ajan pikkuisen edetä ja katsotaan sitten millä mielellä kukin on. Ymmärtänette etten voi kertoa enempiä yksityiskohtia. Kaikkea hyvää kaikille. Pax vobiscum
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #12 : 27.11.10 - klo:08:30 »
Leena harjoittelee ns. kuivaharjoitteluna reagointejaan ja teräväkielisyyden suitsimista netin ääressä läppäriin liimaamiensa ohje-lappusten avulla.

Minulle hän kertoo muutamin sanoin mitä mistäkin keskustelusta tulee ajatuksia.

Haluan kertoa tämän kärsivän sisaremme( flunssainenkin) kilvoittelusta hänen toivomuksestaan.

Eikös Paavollakin ollut kirjuri? :icon_biggrin:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #13 : 27.11.10 - klo:12:42 »
Vaikka Leena välillä ilmaisee tulisesti mielipiteensä, niin mnusta hän on ollut ehdottomasti väriläiskä!  Ikävää jos lähtö on lopullinen.

By the way, Salista olen myös tässä kaipaillut. Mihin lienee jäänytkään?

Persoonalliset kirjoittajat ovat palstan suola.

Vähemmän persoonalliset ovat sitten tehty rukiista ja niistä leivotaan se leipä joka suolalla maustetaan.  Ilman suolaa leipä on mauton mutta ilman taikinaa ei kukaan pelkkää suolaa viitsi syödä.  Itse pidän erilaisista kirjoittajista, niistäkin jotka ovat eri mieltä kanssani. Mielipiteet riitelevät, mutta miepiteen takana on aina ihminen. Sekin olisi tietysti hyvä muistaa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

• ystäväkansaa
« Vastaus #14 : 27.11.10 - klo:13:15 »
Harmillista, jos täältä jää kaikkein kiinnostavimmat keskustelijat pikkuhiljaa, yksi toisensa jälkeen pois. :icon_sad:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-