Kirjoittaja Aihe: Linnut osa 7  (Luettu 32424 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #90 : 26.01.11 - klo:15:49 »
Huuhkaja on niin kunnioitusta herättävä ilmestys lähi-etäisyydeltä että ei ihme että pikku-ukko Heinolan lintutalossa pelästyi pahanpäiväisesti.
Poika oli vaarin sylissä, n 2 metrin korkeudella kun verkkoaidan toisella puolella istui huuhkain samalla korkeudella ja rävähtämättömin silmin tuijotti
syötävän suloista pellavapäätä.

Itku siinä ukolta pääsi ja mummikin pelästyi. Huuhkaja jatkoi tuijotustaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #91 : 26.01.11 - klo:18:48 »

Poika oli vaarin sylissä, n 2 metrin korkeudella kun verkkoaidan toisella puolella istui huuhkain samalla korkeudella ja rävähtämättömin silmin tuijotti
syötävän suloista pellavapäätä.

Itku siinä ukolta pääsi ja mummikin pelästyi. Huuhkaja jatkoi tuijotustaan.

Eikös tuollainen pieni vauva ole suunnilleen jäniksen kokoluokkaa? Kyllä se vapaana ollessaan olisi voinut hyökätä? Toisaalta pöllöt on muutenkin kovia tuijottamaan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #92 : 26.01.11 - klo:22:16 »
On se vaan hyvä juttu, että Tiitiäinen sai isoäitinsä vanhat leveät ja pitkät sukset turvakseen.  :003:

Tiitiäisen iskä ja eno katselivat eilen ikkunasta, kun lapinharakka otti kivikon pusikosta myyrän.  :039:
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #93 : 26.01.11 - klo:22:23 »
lapinharakka otti kivikon pusikosta myyrän.  :039:

No hyvä ettei pyryharakka. :icon_wink:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #94 : 27.01.11 - klo:19:59 »

Kiva uiskennella sorsien kanssa avannossa, yleensä ne torkkuvat jäällä avannon reunalla, eräänäkin aamuna niitä nökötti siinä peräti 17, nyt niistä on pari ollut samaan aikaan uimassakin.

Vaikka ne ovat niin kivoja niin taitavat saada häädön...  :icon_confused:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #95 : 28.01.11 - klo:09:13 »
Kiva uiskennella sorsien kanssa avannossa



Kesällä kuikkien ja talvella sorsien kanssa. :D

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #96 : 28.01.11 - klo:10:10 »
Elätkö niin pohjoisessa, että pääset kesälläkin kuikkimaan avantoon?

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #97 : 28.01.11 - klo:10:14 »
Kesällä kuikkien ja talvella sorsien kanssa. :D

Näin on  :eusa_clap:

Äsken oli 8 sorsaa samaan aikaan avannossa, mikä olikin ihan ok, sielllä kun on 'varoitus' että älä mene yksin avantoon. Juu, en menny.... Lisäksi 10 sorsaa tapitti jään reunalla mun 'suoritusta'. Nyt ne olivat pukujensa siistimispuuhassa, ei tainnu kuin yksi torkuskella.

Tiaisilla oli paljon asiaa, jotkut huutelivat perääni: Tii tii ty-ty  :023:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #98 : 28.01.11 - klo:10:19 »
Elätkö niin pohjoisessa, että pääset kesälläkin kuikkimaan avantoon?

Clap-vastaus oli myyrälle. Penalle täytyy harmitellen todeta että ennen kesän päättymistä on jään hileetkin hävinneet, myös näiltä leveysasteilta.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #99 : 28.01.11 - klo:10:32 »
Clap-vastaus oli myyrälle. Penalle täytyy harmitellen todeta että ennen kesän päättymistä on jään hileetkin hävinneet, myös näiltä leveysasteilta.
On maamme köyhä, siksi jää!

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #100 : 28.01.11 - klo:19:39 »
Sen verran lauha ja kirkas ilta, että lähdetään kaverin kanssa huuhkajajahtiin. Taitaa olla jo pari vuotta kun viimeksi olen sen kuullut. Paikka on Kontiolahden Pöllönvaara, joka lienee saanut nimensä "vaaran valtiaasta".

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #101 : 28.01.11 - klo:21:16 »
Sen verran lauha ja kirkas ilta, että lähdetään kaverin kanssa huuhkajajahtiin. Taitaa olla jo pari vuotta kun viimeksi olen sen kuullut. Paikka on Kontiolahden Pöllönvaara, joka lienee saanut nimensä "vaaran valtiaasta".

Täsmäretkeltä vesiperä.  :102: Tuuripeliä.


Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #102 : 28.01.11 - klo:21:49 »
Minäkin näin eilen sen lapinharakan meidän pihassa. Me lihotetaan myyriä ketuille, kissalle, tuulihaukoille ja näköjään tuolle lapinharakalle. Oli muuten ensimmäinen lapinharakka, mitä ikinä olen nähnyt.

Onko nyt se aika, kun voisi kuulla huuhkajaa. Pitänee ruveta käymään iltaisin rappusilla kuulostelemassa.
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #103 : 28.01.11 - klo:22:06 »
Minäkin näin eilen sen lapinharakan meidän pihassa. Me lihotetaan myyriä ketuille, kissalle, tuulihaukoille ja näköjään tuolle lapinharakalle. Oli muuten ensimmäinen lapinharakka, mitä ikinä olen nähnyt.

Onko nyt se aika, kun voisi kuulla huuhkajaa. Pitänee ruveta käymään iltaisin rappusilla kuulostelemassa.

Siellä varmaan voisi jo kuulla, jos lähellä on reviiriä ja on niitä kuultukin. Täällä huuhkaja on harvalukuisempi kuin etelässä. Kaatopaikatkin alkaa olla maisemoitu tai nykyaikaisia jäteasemia, joissa ei enää rottia vilise. Ei oikein muuta pätevää syytä nyt tule mieleen.

Lapinharakka on virallisesti isolepinkäinen.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Linnut osa 7
« Vastaus #104 : 28.01.11 - klo:22:25 »
Juu, niinpä taitaa olla. Minusta harakat on nimeltään hauskempia.   :icon_cool:

Pikkulempinkäinen on pihapiirimme vaki asukas. Meillä on semmoinen epämääräinen ,vanha syreenipöhelikkö, jossa pikkulepinkäinen pesi. Minun kasvimaani oli vieressä. Kun kitkin kasvimaata ja heittelin rikkaruohoja syreenipusikkoon, niin lepinkäinen kiroili minulle joka kerta.
Pyryharakka