Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 10  (Luettu 40812 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Tänään osa 10
« Vastaus #90 : 03.11.10 - klo:12:48 »
 >:( Leena on oikeasti kipeä  >:(.  Hän kaivaa kaapin uumenista kesken jääneen roksitromysiiniilaatikon ja napsii niitä  :026: ja on nopeasti terve taas. Ei menneet hukkaan ne lääkkeet, ne oli aika hinnakkaat.
 :026: :026: :026: :026: :026: :026:
« Viimeksi muokattu: 03.11.10 - klo:12:58 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 03.11.10 - klo:12:50 »
Minä  :026: myös kyllä otin aika äkkiä lääkkeitä jos sairastuin tai en saanut unta, minulla ei ollut aikaa sairastella, Leena saisi olla kiitollinen siitä että nykyään on jo kunnon rohtoja, se oli toista kolmikymmenluvulla ja Finkenwaldessa epidemiat levisivät, siellä oli nähkääs ahtaan puoleista, ja koska minulla oli vastuu laitoksesta en minä ennättänyt sairastaa,  minä...

Auttakaa, Leena sysii minua jonakin päivänä se uhkaa lyödä minä vastustan väkivaltaa minä en halunnut muuta kuin lähettää terveisiä....
« Viimeksi muokattu: 03.11.10 - klo:12:53 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #92 : 03.11.10 - klo:15:12 »
HS.fi Uutiset otsikoi:

"Apulaisoikeusasiamies: Kirkosta eroaminen internetitse ehkä laitonta"

Meneepä mielenkiintoiseksi, seurataanpa tilannetta.

http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Apulaisoikeusasiamies+Kirkosta+eroaminen+internetitse+ehk%C3%A4+laitonta/1135261379365
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vaivattu sielu

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 03.11.10 - klo:17:01 »
HS.fi Uutiset otsikoi:

"Apulaisoikeusasiamies: Kirkosta eroaminen internetitse ehkä laitonta"

Meneepä mielenkiintoiseksi, seurataanpa tilannetta.

http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Apulaisoikeusasiamies+Kirkosta+eroaminen+internetitse+ehk%C3%A4+laitonta/1135261379365

Eikä ole ihme, kun "syrjäytyneet" ovat asialla.

Abbe Pierrettä, kuuluisaa ranskalaista pappia ja köyhien puolesta puhujaa hieman mukaillen. Syrjäytyneitä on kahta lajia; yläkerran ja alakerran syrjäytyneitä. Yläkerran syrjäytyneet ovat suurten koulujen kasvatteja, valioyksilöitä, jotka ovat onnellisesti vieraantuneet tavallisten ihmisten todellisuudesta. He hallitsevat yhteiskuntaa olematta sen todellisia jäseniä. He elävät toisenlaisessa todellisuudessa kuin "tavallinen tallaaja" ja toisenlaisessa hökkelikylässä kuin ne, joilla ei ole tarpeeksi ruokaa.
« Viimeksi muokattu: 03.11.10 - klo:17:06 kirjoittanut vaivattu sielu »
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa vaivattu sielu

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 03.11.10 - klo:17:30 »
Eikä ole ihme, kun "syrjäytyneet" ovat asialla.

Abbe Pierrettä, kuuluisaa ranskalaista pappia ja köyhien puolesta puhujaa hieman mukaillen. Syrjäytyneitä on kahta lajia; yläkerran ja alakerran syrjäytyneitä. Yläkerran syrjäytyneet ovat suurten koulujen kasvatteja, valioyksilöitä, jotka ovat onnellisesti vieraantuneet tavallisten ihmisten todellisuudesta. He hallitsevat yhteiskuntaa olematta sen todellisia jäseniä. He elävät toisenlaisessa todellisuudessa kuin "tavallinen tallaaja" ja toisenlaisessa hökkelikylässä kuin ne, joilla ei ole tarpeeksi ruokaa.

Edellä olevalla tarkoitin tietysti niitä, jotka epäilevät eroamisen laillisuutta.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa jouni

• Rykäisee alkaakseen seurapuheen
« Vastaus #95 : 03.11.10 - klo:17:44 »
Ja Pokstaavissa näin mt:n keskustelemassa vilkkaasti jonkun kanssa, enkä mennyt häiritsemään. :)

Ha - taidan siis tietää mt:n, koska lörpöttelin erään henkilön kanssa lauantaina pokstaavin osastolla, aiheena Björkqvist, Arndt ja joku perusteellinen saarnamies, jonka nimi pääsi jo hukkumaan.

Ostin muuten sieltä Arndtin postillan muuten, 4 painos.  Hauska teos - olisikohan sellaisen uusintapainokselle muuten markkinoita?  Voisi yrittää tarjota esim. Perussanomalle tms.
SV 74:4

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 03.11.10 - klo:20:22 »
joku perusteellinen saarnamies, jonka nimi pääsi jo hukkumaan.

David Hollatz (ei luterilaisen ortodoksian teologi, vaan hänen pojanpoikansa), ja kirja, josta puhuin, on Armonjärjestys autuutehen - linkin takana on Googlen skannaama versio, jonka voi ladata myös pdf-tiedostona.

Mt

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 06.11.10 - klo:12:12 »
Jaaha. Tänään näemmä on pihatalkoot. Talotalkoot. Sillä tavalla. Tänne näkee sisälle suoraan - minä tiedän kun kerran yksi mainitsi että taidat aika paljon kirjoitella kun järkiään istut siinä läppärin äärellä - minä jouduin viime syksynäkin laistamaan niistä kun kehitin sen sikainfluenssan.  Pitäiskö mennä huikkaamaan terassilta että työn iloa minulla on keuhkokuumeen residiivi, joten eipä heiluteltu haravaa.  Tämä on kiva naapuruusto, ja kevättalkoissa minä olen ollutkin,  ja toissa kesänä sankarillisen kamppailun jälkeen pelastin yhtiön krassit kirvoilta aivan yksin... pitivät koko sotaa menetettynä, lost case, ne minulle sanoivat, muttei ollut...

mutta vähän semmoista puhetta tietty aina on, että kuka oli ja kuka ei.

Voi itku. Olisin minä mennyt muuten.  Ne on kivoja sessioita.  Tutustuu ihmisiin, ja sitten juodaan kahvit ja mitä he muuta juovat ja grillataan makkaroita ynnä muuta. Keväällä suunniteltiin, että ruvetan pitämään akkainjuorukerhoa... kun joku alottais... Leena lupasi... jäi aloittamatta.  :-\ 

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 06.11.10 - klo:17:21 »
Käytiin iltapäivällä viemässä kynttilät haudoille. Illalla iltakirkon jäleen on mukava mennä vielä kävelemään ja katselemaan hautausmaata.
Siis tänään vielä kirkkoon. Huomenna meillä on Herättäjän kirkkopyhä, enkä siis mene kirkkoon.  :003:
Meillä näet aina pyhäinpäivältä jumalanpalvelukset siirtyy kirkosta taajaman seurakuntakeskukseen talven ajaksi. Pääsiäisenä palaamme sitten kirkkoon.
Pyryharakka

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 06.11.10 - klo:18:08 »
Nyt lyhtykynttilät terassille. Jos ne olisi jostain muustakin mukavia kuin minusta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 06.11.10 - klo:18:20 »
Sain pienen ilon, Isä.
Kynnenkokoisen
 - se riitti.
Tämä päivä
on ihan erilainen, Isä,
kuin mikään entinen.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 06.11.10 - klo:19:02 »

Valo loistaa pimeässä kirkkaammin.
      Lapsen silmä sitä ihmetellen katsoo.

Pelon poistaa loiste Kristuksen.
     Lohduttaa ja varjella hän tahtoo.

Avaa oves Herran tulla luoksi
     Hän täyttää kaiken sinun, minun vuoksi.                                                                    
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #102 : 07.11.10 - klo:22:01 »
Katson juuri dokumenttia YLE 1:seltä, joka kertoo kahdesta
downin oireyhtymää kärsivästä nuoresta aikuisesta, jotka menivät naimisiin
ja yrittivät elää itsenäisesti vanhempiensa tukemana.
Vanhemmilla oli kova suojeluhalu, ettei ulkopuolinen maailma olisi heitä kohtaan liian raaka
ja siksi he halusivat olla parin elämässä mahdollisimman paljon mukana pehmittämässä arkea.
Liian kova kohtelu olisi voinut tehdä heistä onnettomia ja vanhemmat yrittivät päättää
parin kanssa missä he saavat asioida ja kenen kanssa.
Naimisiin meno on hyvin harvinaista kahden downoireyhtymäläisen kanssa.
Tuli ihan kyyneleet silmiin.
Elämä on kemiaa.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 08.11.10 - klo:09:31 »

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 08.11.10 - klo:09:50 »
Jaha, sinäkin!
Voi kun selviäisin ensiviikkoon, silloin saan rokotuksen. On näitä vauvoja ja lisää tulossa. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)