Kirjoittaja Aihe: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4  (Luettu 40437 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa meme

• ystäväkansaa
Vs: Körttiakkain puheenpulinaa vol 4
« Vastaus #105 : 01.12.10 - klo:15:26 »
Minäkin kävin pikaisesti markkinoilla kuin yhteensattumien vuoksi päivän ohjelma meni uusiksi. Minun piti lähteä Kuopioon kotiuttamaan äiti sairalasta, mutta äiti soitti eilen myöhään iltayöstä, että oli kipulääkärin kanssa keskustellut ja olivat katsoneet parhaaksi, että äiti on vielä toistaiseksi osastolla, kunnes kovat kivut saadaan aisoihin. Markinoiden lisäksi eksyin uuden Robinhoodin avajaisiin 1000 muun kanssa sekä muuten harrastin joulutonttuilua.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #106 : 01.12.10 - klo:19:05 »
Minäkin kävin pikaisesti markkinoilla kuin yhteensattumien vuoksi päivän ohjelma meni uusiksi. Minun piti lähteä Kuopioon kotiuttamaan äiti sairalasta, mutta äiti soitti eilen myöhään iltayöstä, että oli kipulääkärin kanssa keskustellut ja olivat katsoneet parhaaksi, että äiti on vielä toistaiseksi osastolla, kunnes kovat kivut saadaan aisoihin. Markinoiden lisäksi eksyin uuden Robinhoodin avajaisiin 1000 muun kanssa sekä muuten harrastin joulutonttuilua.

Toivotaan, että kivut saadaan hallintaan ja äitisi pääsee jouluksi kotiin sairaalasta.  :eusa_pray:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #107 : 01.12.10 - klo:21:05 »
Tänään ollut jo parempi päivä.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #108 : 03.12.10 - klo:22:10 »
Ostin tänään sukkalankaa ja aloin neuloa sukkia pukinkonttiin. Ihan mukavaa tehdä omin käsin lahjoja.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 04.12.10 - klo:09:33 »
Hyvää lauantai-aamua ahkerat akat!

Nukuin puoli kahdeksaan, mutta silti oli 9.10 mennessä paistettu lanttulaatikot( 2 kpl), kaksi pellilstä Sievä mummun pipareita ja karjalanpaisti pantu uuniin.
Luulin hommieni vievän paljon pidempään, mutta nyt ehdin viettää iötapäivän talvi-urheilua TV:stä seuraten.

Rosolliaineet hienonsin "alligaattorilla" jo eilen, mutta huomena vasta maustan ja sekoitan ne myyntirasioihin.Lotta vanhempineen tulee illalla saunomaan. Hauskaa tiedossa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #110 : 04.12.10 - klo:13:43 »
Minä nautin yksin olosta. Nukuin kerrankin pitkään. Heräsin vasta yhdeksältä. Ihanaa.
Sitten alotin tuvan lämmittämisen, puiden ajamisen kottareilla liiteristä pannuhuoneeseen, lumityöt, lintujen ruokinta.... leppoisaa.
Nyt vielä päivän valolla aion imuroida. Vasta sitten lämmitän uunin.
Illalla lämmitän saunan ihan vain itselleni.  :023:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 04.12.10 - klo:15:22 »
Eikö vain olekin hienoa olla itekseen!. Joskus. Mutta jos joka viikonloppu, niin eipä olekaan niin kivaa.
Matin aikaisempina hyvinä metsästysvuosina olin n. 4 kk vuodessa joka lauantai ja sunnuntai tavallaan yksin. Silloin oli onneksi minulla vielä Basso.

Foorumillekin pääsee lähes koska haluttaa. Antoisia löylyjä!

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #112 : 04.12.10 - klo:21:26 »
Itsekseen on mukavaa olla silloin, kun se on vapaaehtoista ja väliaikaista. Minä olin yksin yön yli viimeksi joskus 1990-luvulla. Nautin aivan suunnatomasti, kun sain siivota rauhassa laittamatta ruokaa kenellekään eikä tiskipöydälle ollut ilmestynyt ensimmäistäkään likaista astiaa sillä välin, kun olin siistinyt sen ja palasin sen ääreen seuraavan kerran.

Tänään leikkasin pullaa ja joku oli leikannut vähän aikaisemmin samalla veitsellä sipulia. Voi että oli häijy makuyhdistelmä.  :019:
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #113 : 05.12.10 - klo:18:49 »
Ihmettelin, että missä täältä väki kuppaa, mutta taitavat olla melkein kaikki television ääressä katsomassa tylsiä urheilukisoja.         
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 05.12.10 - klo:18:58 »
Minä kuppasin eilispäivän seurojen myyjäisten myytäviä valmistelle. Tänään olin sitten myymässä. Kauppa kävi hyvin. Kaikk män, viimeiset puoleen hintaan.
Itselle ostin villasukat ja 2 Lahden Herättäjäjuhlakuppia lisää, joulukortteja ja kaksi kakkua. Meme ja puolisonsa olivat kahvittamassa ja meme oli leiponut toistasataa joulutorttua. Että tätä ne Lahden akat ovat puuhanneet.
Matti hoiti meidän perheen edustuksen urheiln seuraamisessa. Ja sehän kannatti, tilannekatsauksen kuulin äsken ja ainakin yksi kulta ja yksi hopea
saatiin sinivalkoisille.

Hyvää Itsenäisyyspäivää huomiseksi!     

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #115 : 05.12.10 - klo:19:00 »
Riitta-mummi kerkesikin kertomaan missä lahtelaiset ovat päivänsä viettäneet. :023: :039:

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
« Vastaus #116 : 05.12.10 - klo:19:30 »
Ei katseltu kisoja, vaan siioninvirsiseuroissa. Sen jälkeen on lämmitetty pirttiä.

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #117 : 05.12.10 - klo:21:30 »
Tänään olis ollut siioninvirsiseurat naapurikaupungissa, vaan menivät sivu suun. Meillä oli perinteiset kylän puurojuhlat. Meillä on kylässä 7 taloa, joista yksi on vapaa-ajanasuntona. Puurojuhla kiertää järjestyksessä talosta toiseen. Talon emäntä keittää puuron ja kahvileivät tuodaan nyyttikestiperiaatteella. Kylän poikamies tuo kahvipaketin. Tällä systeemillä on eletty nyt 29 vuotta.
Alkuvuisina juhlaan koottiin puolueeton kylälehti, Konttimäen kohinat. Kylän lapset piirsivät kannet. Kyläläiset kirjoittivat niihin muistelutarinoita, vuodenvarrella tapahtuneita asioita jne. Päätöimittajan siirryttyä tuonilmaisiin jäi lehdenteko. Ensivuonna voisi juhlan kunniaksi kaivaa vanhat vuosikerrat esiin ja lukea valittuja paloja.
Pyryharakka

myyrä

• Vieras

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #119 : 12.12.10 - klo:21:30 »
 :003:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa