Kirjoittaja Aihe: Kosto on suloinen  (Luettu 19376 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Kosto on suloinen
« Vastaus #30 : 20.09.10 - klo:15:37 »
Eiköhän, hyvät naiset, jatketa siitä, mihin jäimme. Puuhista, työstä tai kuka mistäkin - ainakin välillä. Kohta tänne tulee palattua joka tapauksessa.

Mutta jos tämä on toisista tärkeää ja sinun mielestäsi epätarkoituksenmukaista, onko kaikkien lopetettava ?

Jampe!  Tuu takas.  Haluan älykkään keskustelijan puhumaan tunteista. Minulla on uusia juttuja! :026:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #31 : 20.09.10 - klo:20:30 »
Mutta jos tämä on toisista tärkeää ja sinun mielestäsi epätarkoituksenmukaista, onko kaikkien lopetettava ?

Jampe!  Tuu takas.  Haluan älykkään keskustelijan puhumaan tunteista. Minulla on uusia juttuja! :026:

Jampe tulee sitten, kun hänellä on jotain mielenkiintoista sanottavaa. Ei hän roiku täällä jatkuvasti kuten esimerkiksi minä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa armonkerjäläinen

• armon kerjäläinen
« Vastaus #32 : 21.09.10 - klo:00:04 »
Minusta kosto on puhtaasti käytännön asia. Ja välttämättömyys. Jos paskiaisille ei viestitä sillä ainoalla kielellä mitä ne ymmärtävät, ne kuvittelevat muiden olevan rääpäleitä, joita saa käsitellä miten tahansa. Toisen posken kääntämisen suosittelu on silkkaa teeskentelyä.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #33 : 21.09.10 - klo:07:30 »
Jampe tulee sitten, kun hänellä on jotain mielenkiintoista sanottavaa. Ei hän roiku täällä jatkuvasti kuten esimerkiksi minä.
Ja minä. Silti toivoisin että tulisi. Kyberavaruuteen mahtuu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #34 : 21.09.10 - klo:12:20 »
Minusta kosto on puhtaasti käytännön asia. Ja välttämättömyys. Jos paskiaisille ei viestitä sillä ainoalla kielellä mitä ne ymmärtävät, ne kuvittelevat muiden olevan rääpäleitä, joita saa käsitellä miten tahansa. Toisen posken kääntämisen suosittelu on silkkaa teeskentelyä.

Rankaiseminen on niiden asia, joilla on viran antamat valtuudet. Kosto on paskiaismaisuuden toistamista.

Poissa armonkerjäläinen

• armon kerjäläinen
« Vastaus #35 : 21.09.10 - klo:12:29 »
Rankaiseminen on niiden asia, joilla on viran antamat valtuudet. Kosto on paskiaismaisuuden toistamista.

Onhan se hyvä, että jollakin on vielä lapsenusko jäljellä systeemin toimivuuteen.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #36 : 21.09.10 - klo:12:48 »
Joillakin
🇫🇮

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #37 : 21.09.10 - klo:12:59 »

Mutta onko kosto sitten toimivaa tässäkään?  Jos joku on kertakaikkinen psykopaatti niin eihän hän tajua kuitenkaan mitä yrität sanoa.  Rajojen asettaminen ei aina edellytä sitä että saattaa toisen "kärsimään nyt vuorostaan" mitä kostaminen useimmiten kai sisältää, , kunnon p-ainen kiihtyy vain enemmän ja käy oikein harminaiheeksi.

Itse pidin siitä päivän tekstistä, jossa kerran puhuttiin tästä. Jumala sanoo: Minun on kosto, minä olen kostava - vanha käännös - uuden "minä haluan kostaa" on vähän harhaanjohtava, minusta, ei kai se ole Jumalan peruspyrkimyksiä ja intohimoja, päätellen muusta Raamatun sanasta ja Jeesuksen käyttäytymisestä. 

Siihen otti joku hieman kantaa siinä määrin että toimitus lakkasi, kuka nyt viitsii vaivaa nähdä jos saa irvailua palkakseen, näin käsitin... mutta itse ajatus on minusta ihan hyvä ja meitä ymmärtävä. Jumala käsittää jopa nämä toiveet ja tarpeet meillä,  hoitaa sen puolen kyllä,  tekee sen kenties tavalla josta emme oikein pidä itse, kai rakastaa sitä paskiaistakin.

Poissa armonkerjäläinen

• armon kerjäläinen
« Vastaus #38 : 21.09.10 - klo:13:31 »
Mutta onko kosto sitten toimivaa tässäkään?  Jos joku on kertakaikkinen psykopaatti niin eihän hän tajua kuitenkaan mitä yrität sanoa.  Rajojen asettaminen ei aina edellytä sitä että saattaa toisen "kärsimään nyt vuorostaan" mitä kostaminen useimmiten kai sisältää, , kunnon p-ainen kiihtyy vain enemmän ja käy oikein harminaiheeksi.

Onhan se noinkin. Ja lopulta voi joutua käyttämään niin paljon voimaa, että saa itsekin sielulleen vahingon. Pitäisikö sitten nostaa kädet pystyyn ja ottaa idioottimaisen nöyrä hymy kasvoilleen näiden veitikoiden edessä?

Jumalan ongelmiksi taas ei mielestäni kannattaisi kaikkia keskinäisiä riitoja sälyttää. Kohtuutonta häntäkin kohtaan ja omalta osalta melkoista vastuun pakoilua. :)

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #39 : 21.09.10 - klo:13:32 »
Jumalan JA oikeusistuimen
🇫🇮

Poissa armonkerjäläinen

• armon kerjäläinen
« Vastaus #40 : 21.09.10 - klo:13:45 »
Jumalan JA oikeusistuimen

Huumorimiehiä?

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #41 : 21.09.10 - klo:13:49 »
Kyllä
🇫🇮

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #42 : 21.09.10 - klo:14:07 »
Vs: Urputustopic numero tasan kymmenen
Tästäpä tuli mieleeni, kun itsekin olen kokenut vääryyttä ja tiedän, että nyt muutamat tyypit valehtelevat ihan kirkkain silmin, jotta eivät joutuisi kiinni tekemästään mokasta. Suututtaa myös Leenan puolesta, kun ajattelee, miten häntä on kohdeltu ja tosiaan jäljet peitetty taitavasti. Mielessä pyörii kosto: Odottakaapa kieroilijat, täältä pesee. Onhan meillä lehdistö ja ellei fiksumpi lehdistö ala millekään niin sitten roskalehdet. Katsotaanpa, miten sitten suu pannaan, kun lööpit kirkuvat vastaan joka paikasta.

Toinen vaihtoehto on tietysti jättää kosto Jumalalle. Mietin vain, onko sekään ihan niin hurskasta miltä näyttää. Minä kärsin vääryyteni hiljaa ja nöyrästi ja odotan, että Jumala kostaa. Odotan tosiaan ulospäin nöyränä sisältä vahingoniloisena, mitä tuleman pitää. Hah haa, menettäkääpä vain terveytenne, asemanne, talonne, tavaranne ja omaisenne. Siitä vain mieron tielle, hus hus.

Ihan näin "sykolookiselta" kannalta tuntuisi tervehdyttävältä saada kuitenkin räyhätä asian vuoksi ihan luvan kanssa. Sitten kun on aikansa räyhännyt, niin ehkä asia voisi asettua omiin uomiinsa. Tarkoitan nyt ihan omaa asiaani, en Leenan.

:-\ Oh hoh onpas täällä aihe.

Kostamiseen pätenee se vanha sananlasku, joka toiselle kuoppaa kaivaa, se siihen itse lankeaa, eli tippuu.

Inhimillistähän se on kosto ja itekkin kuittaan helposti jos joku liikenteessä kiilaa tai tekee muuta vastaavaa ei kivaa.

Olen kehitellyt itselleni erilaisia uusia suhtautumistapoja, kuten enään en homoittele kaikkia törttöilijöitä liikenteessä, vaan kutsun heitä heteroiksi. Toikin hetero siinä nukkuu menis eikä ihmettelisi.
Taas yks hetero tiellä ja ohi ei päästä ja muuta vastaavaa.

Parempi olisi tehdä kuten Mauno Koivisto entinen lentopallopelaaja sanoi. Jos joku provosoi ei pidä provosoitua.
Jos jättää kaikki asiat isompiin käsiin, niin kyllä se siitä.
 :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #43 : 21.09.10 - klo:14:59 »
Onhan se hyvä, että jollakin on vielä lapsenusko jäljellä systeemin toimivuuteen.
Jotkut ovat systeemin rattaina (peruskoulun opettajana) viran puolesta paskiaisia eivätkä kaipaa sitä paskamaisuutta enää omalla ajalla.

Poissa armonkerjäläinen

• armon kerjäläinen
« Vastaus #44 : 21.09.10 - klo:15:06 »
Jotkut ovat systeemin rattaina (peruskoulun opettajana) viran puolesta paskiaisia eivätkä kaipaa sitä paskamaisuutta enää omalla ajalla.

Ymmärrän. Osanottoni!