Kirjoittaja Aihe: Tekemättömät työt  (Luettu 26784 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
Vs: Tekemättömät työt
« Vastaus #60 : 05.11.10 - klo:20:13 »
Perheen vääpeli sai miesväenkin töihin, viikkosiivous tehty, laatikko ja kassi purettu sekä pyykistä tulleet tavarat järjestetty sekä kuopus toimitettu partioleirille :109:

Onneksi olkoon! Eikö olekin niin, että on paljon mielekkäämpää laittaa paikat kuntoon kun kaikki järjestelevät eikä niin, että yksi siivoaa ja toiset sekoittavat.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 05.11.10 - klo:21:29 »
ON. Tässä miesvaltaisessa porukassa on tosiaankin hyötyä että olen opetellut armeijan vääpelintaitoja, saa homman ainakin joskus pyörimään. Meillä ongelmana on se, että olen ollut välillä pitkiä aikoja kotona ja opettanut miehet liian hyvälle, nyt kun taas painan töitä pitää heidänkin ottaa enemmän vastuuta huushollin pyörittämisestä ja se ohjaamisen tarvitaan vääpeliä :023:

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 07.11.10 - klo:20:08 »
Minulle siivous on aikamoista tervanjuontia. Sen huomaa jo siitäkin, että olen kokonaan unohtanut porstaamisen.  :003:  Kiitos Mörtti kun muistutit. Ihana sana lapsuudesta. Äiti ennen vanhaan aina porstasi. Tokaisi jopa, että kyyllä tuota sun naamaasikin pitäs porstata.
Pyryharakka

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 08.11.10 - klo:17:15 »

This is me:   
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 08.11.10 - klo:19:10 »
Huomena heti aamiaisen jälkeen alan maalata keittiön seiniä. Maali on ostettu ja uusi tela ja maalarinteipit. Seinät on jo tyhjennetty tavaroista ja Matti irroittaa listat ja sitten minä alan sutia.
Väristä tuli kuitenkin maitokahvinruskea. Täytyy lisätä valaistusta. Ostinkin jo pari led-valoa kriittisimpiin pimeikköihin, mutta en pidä niiden valosta.
Suurin homma on purkaa leivinuunin päältä puoli mottia halkoja jotta pääsen uunin päältä nurkan maalaamaan.

No, samallapa tulee joulusiivous keittiöön tehdyksi.

Kukkapenkkiin pitää hakea havuja talvipeitoksi.

Perästä kuuluu mitkä paikat on kipeänä ja mitä jäi tekemättä.                     
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 09.11.10 - klo:14:09 »
Nyt se on valmis. Keittinön maalaus -ja joulusiivousremontti.
Yhdessä tekeminen sujui todella hyvin, niinkuin aina rakennushommissa onkin sujunut.
Oltiin aloittamassa kun Lotta tuli käymään, mutta pian puoli yhdentoissa tienoilla listat iroitettiin ja minä kiipesin leivinuunin päälle aloittamaan vaikeimmasta paikasta.
Nyt klo 14 kaikki on taas paikallaan ja vielä siivous  päälle. Siskonmakkarasoppa syötiin pydänkulmalla ja heti jatkettiin.
Väri onnistui napakymppiin. Se on vielä maitokahvia hiukan vaaleampi, siis kermakahti. Peitti hyvin ensimmäisellä maalauksella kun alusta oli astetta vaaleampi.
Jouluviikolla pääsen ehkä Tallinnaan hemmoiteltavaksi.  Toistaiseksi olen käynyt vasta Kustaanmiekassa saakka. Siihen Tallink ajoi karille.
Sain Kalistajalta vinkkejä.   :kahvi:

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #66 : 09.11.10 - klo:14:17 »
Pst Riitta, huomaakohan Pena tuota yhtä kohtaa?

Tekemättömistä töistä puheen ollen, minä sain eilen yhden ompelutyön tehtyä ja tänään leivoin leipää. Vielä pitäisi tehdä pullaa, kunhan tuo uuni tuosta jäähtyy.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 09.11.10 - klo:14:20 »

Ja minä sain kutsuttua huoltomiehen tuomaan ja vaihtamaan uuden suihkuletkun  :109:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 09.11.10 - klo:14:24 »
Keittimö olisi ollut parempi virhelyönti.
 Pena on vielä kouluttamassa tulevia taiteilijoita.
 Keittinö kuulostaa huopakeltanolta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 09.11.10 - klo:14:26 »
Tarkemmin tihrustettuani löytyi vielä kermakahti, olkoon kertakaihin syytä! Nyt panen silmät kiinni joksikin aikaa.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #70 : 09.11.10 - klo:14:30 »
Tarkemmin tihrustettuani löytyi vielä kermakahti, olkoon kertakaihin syytä! Nyt panen silmät kiinni joksikin aikaa.

Minä en ollut edes huomannut tuota keittinötä.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 09.11.10 - klo:14:42 »
Pst Riitta, huomaakohan Pena tuota yhtä kohtaa?

Eihän minun tarvitse enää mitään huomata, kun te olette valppaina!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 09.11.10 - klo:19:50 »
Minä putosin... mikä on kermakahti? Kui Pena sen voi nähdä? Minä en ole nyt mitenkään otollisimmillani...
minäminämin...
menen
ja
pesen
tukan
nyt
heti

Sitten jatkan ja luen runoja.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 09.11.10 - klo:19:55 »
Joka äijällä on kermakahti keittinössään. Kovilla äijillä voi olla kermakolmi tai jopa kermaneli!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 09.11.10 - klo:22:43 »
Joka äijällä on kermakahti keittinössään. Kovilla äijillä voi olla kermakolmi tai jopa kermaneli!

Että sillai.  :icon_eek:  minähän minun ajattelunani tähään vaivaa´kun ei näin selnä asia anaudu.

Riitta-mummi auta! Pena kiu-saa!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.