Kirjoittaja Aihe: Linnut osa 6  (Luettu 36945 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #60 : 14.09.10 - klo:13:59 »
Perhetatti!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #61 : 15.09.10 - klo:11:21 »
Viime viikon ihanuus oli, kun kohtasin sekapuustoisessa taimikossa hippiäisiä...tovi siinä meni, kun pää kallellaan katselin ja ihailin hippiäisten toimintaa...sympaattisia ja jotenkin niin sadunomaisia otuksia... :001:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #62 : 15.09.10 - klo:13:18 »
Nyt vain jäädään odottamaan, onko Hippiäinen kohdannut ummassa kuusikossa...

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #63 : 16.09.10 - klo:11:01 »
Yläkoulun liikuntapäivän kunniaksi kaksi komeaa hanhiparvea suoritti urheilukentällä näyttävän ylilennon. Suurinta osaa oppilaista ei näyttänyt kiinnostavan lainkaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #64 : 16.09.10 - klo:11:45 »
Tiainen, isohko yksilö, säntäsi hätääntyneenä sisälle terassin ovesta, siis huoneisiin, ja hätäännyin kyllä minäkin. Että kuinkas tämä saatetaan pihoille taas. Onneksi hetken törmäiltyään löysi avoimen oven.  Oli muuten ensi kerta kun lintu vieraili noin peremmällä.
Eräillä kavereillani niitä poikkeaa, he niitä jaakaavat ja syövät. Minä en.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #65 : 16.09.10 - klo:13:21 »
Meidänkin perheessä esiintyi takavuosina tiaisten syömistä. Kissamme Ämmyli luultavasti jopa osasi houkutella niitä ikkunanraosta sisälle. Joskus kuulinkin sen matkivan pikkulintujen ääntelyä.

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #66 : 16.09.10 - klo:13:26 »
Yläkoulun liikuntapäivän kunniaksi kaksi komeaa hanhiparvea suoritti urheilukentällä näyttävän ylilennon. Suurinta osaa oppilaista ei näyttänyt kiinnostavan lainkaan.

Hyvä päivä jatkuu. Tiesin sen! :icon_cool:

Heti kun pääsin "pelipaikalle" niin sepelhanhiparvi (85 lintua) muutti suoraan yli.  :eusa_clap: Ne oli syksyn ensimmäiset sepelhanheni. Korppi ajoi palokärjen pois keloutuneesta puusta. Molemmilla on runsas äänivalikoima jota eivät yhtään hävenneet käyttää. Kahden ison mustan linnun kahinointia oli oikeastaan mukava seurata.

 

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #67 : 16.09.10 - klo:13:31 »
Tiainen, isohko yksilö, säntäsi hätääntyneenä sisälle terassin ovesta, siis huoneisiin, ja hätäännyin kyllä minäkin. Että kuinkas tämä saatetaan pihoille taas. Onneksi hetken törmäiltyään löysi avoimen oven.  Oli muuten ensi kerta kun lintu vieraili noin peremmällä.
Eräillä kavereillani niitä poikkeaa, he niitä jaakaavat ja syövät. Minä en.

Minä luulin, että ystäväpiirisi syö tiaisia  :107: , mutta Penan kommentti muutti asiaa. :icon_wink:

Linnut saa pois sisältä pimentämällä kaikki muut ulosmenotiet paitsi yhtä. Yksi ikkuna tai ovi avoimeksi niin siitä lintu lähtee.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #68 : 16.09.10 - klo:14:17 »
Minä luulin, että ystäväpiirisi syö tiaisia  :107: , mutta Penan kommentti muutti asiaa. :icon_wink:

Linnut saa pois sisältä pimentämällä kaikki muut ulosmenotiet paitsi yhtä. Yksi ikkuna tai ovi avoimeksi niin siitä lintu lähtee.
Kiitos vinkistä... jos niitä tulee lisää.'
Ei, kyllä ne syövät sisään lentävät pikkulinnut itse. Heillä on vähän millä mällätä, eli isohko omakotitalo ilmeisesti muuttoreitillä, koska niitä sisään eksyy, äijä teurastaa ja syö.  Jotakin lintukeittoa laittavat. Ei ole maistunut.
Tekevät myös lääkepirtusta likööriä itse ja sitä uskalsin maistaa...ei se ollut hyvää minusta myöskään. Mutta lahjaksi kuulemma.  No, kun säästää kaikessa niin on mistä ottaa, voi sen näinkin nähdä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #69 : 16.09.10 - klo:14:39 »
Kiitos vinkistä... jos niitä tulee lisää.'
Ei, kyllä ne syövät sisään lentävät pikkulinnut itse. Heillä on vähän millä mällätä, eli isohko omakotitalo ilmeisesti muuttoreitillä, koska niitä sisään eksyy, äijä teurastaa ja syö.  Jotakin lintukeittoa laittavat. 

Uskomatonta!!!  :107: Äijä ei taida paljon laista piitata, jos edes sellaisesta on koskaan kuullutkaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #70 : 16.09.10 - klo:16:17 »
Uskomatonta!!!  :107: Äijä ei taida paljon laista piitata, jos edes sellaisesta on koskaan kuullutkaan.
Onko siitä joku...laki...ettei saa syödä lintua joka lentää...asuntoon...melkein kattilaan...vaikka...no, uskon kyllä ettei ole...mutta pitäisi niitten terveydenhuollon lainsäädäntö tuntea, on kyseessä kai jokin muu laki... Leena tahtoo tietää...Leena kertoo...siis, ei sillä että piittaisivat mutta onhan kerrottu
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #71 : 16.09.10 - klo:16:39 »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #72 : 16.09.10 - klo:17:48 »
No sillai. Oikein kaunista. Mutta kun pitää kaikella koppailla.
Mutten usko niitten piittaavan. Mitä ei silmä näe ei sydän osaa surra ne sanoisivat. Minua on ellottanut se ajatus muutoin. Kaniinin voisin syödä. Ei niitä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #73 : 16.09.10 - klo:18:40 »
Tein siis tuhannenyhdeksän euron hyvän työn, kun estin Kerttua pääsemästä kiinni liito-oravaan. Hyvä miä!

myyrä

  • Vieras
Vs: Linnut osa 6
« Vastaus #74 : 16.09.10 - klo:19:56 »
Tein siis tuhannenyhdeksän euron hyvän työn, kun estin Kerttua pääsemästä kiinni liito-oravaan. Hyvä miä!

Joku sumea logiikka ohjearvoilla on. Enpä muista enää perusteluja omituisilta kuulostaville summille. Sen ymmärtää, että harvinaisen ohjearvo on suurempi.

Punahärön päälle ei näköjään kannata astua. :icon_wink: