Kirjoittaja Aihe: Huomenna 2  (Luettu 51641 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Huomenna 2
« Vastaus #90 : 23.12.12 - klo:19:09 »

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 26.12.12 - klo:21:41 »
Huomenna, jos Jumala suo ja kello tai Katri herättää, lähden aamupäivällä laivaan aamupalalle, jossa se on Katrille ja mulle katettuna klo 7.00. Täytyy siis herätä klo 4.00, lähteä pihasta 4.30 ja ajaa Eteläsatamaan ja laivaan. Työpaikan paku on täynnä myydyn seurakuntakodin penkkejä ja remontoidun hotellin suurkeittiön kaluja. Huomenna ne ovat puolenpäivän jälkeen Pilistveren leirikeskuksessa.

Illalla klo 17.00 on messu Viljandin Jaanin kirkossa ja sen jälkeen vielä bileet kirkon 540 vuotisjuhlan merkeissä. Kunnioitamme tilaisuutta läsnäolollamme, kuten myös pääpiispa eli arkkipiispa Anders Pöder.

Sitten tapaamisia pari päivää tuttujen ja ystävyysseurakunta-aktiivien kanssa.

Lopuksi pariksi päiväksi Pärnuun ujulaan eli omalle lomaselle.

Uudenlaisen yönä takaisin. Hyvää Uutta vuotta 2013 foorumikavereille, alkaa Herättäjä-Yhdistyksen nuorisotyön juhlavuosi!

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 26.12.12 - klo:22:50 »
Huomenna, jos Jumala suo ja kello tai Katri herättää, lähden aamupäivällä laivaan aamupalalle, jossa se on Katrille ja mulle katettuna klo 7.00. Täytyy siis herätä klo 4.00, lähteä pihasta 4.30 ja ajaa Eteläsatamaan ja laivaan. Työpaikan paku on täynnä myydyn seurakuntakodin penkkejä ja remontoidun hotellin suurkeittiön kaluja. Huomenna ne ovat puolenpäivän jälkeen Pilistveren leirikeskuksessa.

Illalla klo 17.00 on messu Viljandin Jaanin kirkossa ja sen jälkeen vielä bileet kirkon 540 vuotisjuhlan merkeissä. Kunnioitamme tilaisuutta läsnäolollamme, kuten myös pääpiispa eli arkkipiispa Anders Pöder.

Sitten tapaamisia pari päivää tuttujen ja ystävyysseurakunta-aktiivien kanssa.

Lopuksi pariksi päiväksi Pärnuun ujulaan eli omalle lomaselle.

Uudenlaisen yönä takaisin. Hyvää Uutta vuotta 2013 foorumikavereille, alkaa Herättäjä-Yhdistyksen nuorisotyön juhlavuosi!

Hyvältä kuullostava juhlavuosi.

Enkeleitä matkaan Mauno, toivotellen 5-veisu.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Mauno

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 30.12.12 - klo:22:39 »
Jumala on suonut ja reissussa ollaan.

Huomenna, jos Jumala suo, palaan iltalaivalla Helsinkiin ja siitä suoraan kotiin, jossa lienen uudenvuoden alkutunnilla.

Tekee mieli kertoa matkasta pari tärppiä.

- Aluksi kävin Pilistveren seurakunnan leirikeskuksessa ja vein sinne keittiön kalustoa ja tuoleja yhden pakettiautollisen. Suosittelen kiinnostuneita tutustumaan tähän paikkaan Pilistveren seurakunnan sivujen avulla, Googlesta löytyy esim Pilistvere kirik. Historiallisesti merkittävä kylä ja arvokkaita paikkoja, jos vain saadaan pidettyä varojen myötä kunnossa. Pilistveren pappila on nykyisin leiri- ja toimintakeskus, jossa muutamat suomalaisetkin seurakunnat, mm Lahti pitävät rippikoulua. Kylän nuoret pitävät kesäisin kesäkahvilaa pappilan puistossa, niin että sinne voi turistimatkallaan mennä käymään (myös talvella voi siellä käydä).

Herättäjän talkooporukat ovat urakoineet Talun leirikeskuksta kuntoon ja valmiiksi lähempänä Tallinnaa, sakun kylän lähellä. Molemme on tilaa ja tilausta Estin kirkon toiminnassa.

- Viljandin Jaanin kirkko täytti 540 vuotta ja samalla juhlittiin kirkon vapauytumista varastokäytöstä seurakunnan kokoontumis- ja jumalanpalvelushuoneeksi 20 vuotta sitten. Lahden Salpausselän seurakunta ja Porvon seurakunnat ovat tämän Viljandin Jaanin seurakunnan ystävyysseurakuntia.

- Viljandin juhlissa ojennettiin Eestin evakelisluterilaisen kirkon ansiomerkki merkittävästä toiminnasta kirkon ja ysträvyysseurakuntatyön hyväksi mm. pastoreille Timo Ägren Porvoosta ja Johnny Sabbah Lahdesta. Körttihenkinen vaatimattomuuteni estää minua kertomasta, että samalanlaisen pinssin kiinnitti arkkipiispa myös minun pyhäpuvun takin rintamukseen.

Nyt lomailen, lepäilen ja kerään voimia Katrin kanssa ujulassa Pärnu-nimisellä paikkakunnalla.

Hyvää aikaa kaikille loppuvuodeksi ja 2013.

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 03.01.13 - klo:08:56 »
siirretty kohtaan huomenta :017: :003:

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 04.01.13 - klo:13:10 »

Flunssa 

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Huomenna
« Vastaus #96 : 02.02.13 - klo:19:46 »

seuroihin!  :039:

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #97 : 02.02.13 - klo:21:45 »
Körö körö kirkkoon, mutta ei papin muorin penkkiin.  :039:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 03.02.13 - klo:12:12 »
Körö körö kirkkoon, mutta ei papin muorin penkkiin.  :039:
Millainen on kolipää koira? Collieko?

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #99 : 03.02.13 - klo:14:35 »
Millainen on kolipää koira? Collieko?

Eipä ole tullut tarkemmin ajateltua, mutta mielikuvissani se on ollut aina suomenajokoira. Sillä on lyhyt karva ja korvat menevät niin päätä myöten, että minusta se näyttäisi lähinnä kolipäältä. Colliesta en voi sanoa samaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 03.02.13 - klo:19:15 »
Kolipää voi tarkoittaa samaa kuin pulipää. Ajokoira on pystykorvaan verrattuna kolipää.

Se voi tarkoittaa myös nokipäätä. Silloin tulee mieleen musta karhukoira. Collie viittaa käsittääkseni mustaan väriin (black as cole), vaikka skotlannin paimenkoirat eivät usein mustia olekaan (Voin olla väärässäkin.). Border Collie, joka on varsinainen lampurien työkoira, on useimmiten musta.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 06.02.13 - klo:03:31 »

Tähän olen tullut. Tässä olen. Näillä menen, nimittäin.

🇫🇮

myyrä

• Vieras
« Vastaus #103 : 10.02.13 - klo:12:05 »
Lumitöitä

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 10.02.13 - klo:16:19 »
Lumitöitä
Siltä näyttää, mutta ei masennuta, kunto nousee ja palkkio juoksee