Onneksi olkoon, keksit juuri vastamelukuulokkeet, ja Wikipedia on tapansa mukaan aikaansa edellä.
Mt
Jahah,
joku olikin ehtinyt keksiä tuon laitteen ennen minua ja jopa toteuttanut siitä jonkinlaisen alkeellisen versionkin.
Ehkä hyvä niin, koska minulla ei olisi ollut tietotaitoa sitä toteuttaa.
Keksimääni systemiä näköjään jo käytetään ulkosallakin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vastameluvakkakaan se ei ole artikkelin mukaan vielä niin kehittynyt, että sillä saisi esim. Helsingin keskustaan yhden hehtaarin aluelle täydellisen hiljaisuuden.
Ampumaradallekaan nykylaitteet eivät taida sopia.
Toinen asia, jota olen pohtinut on "kirosanasuodatin".
Se olisi sellainen palvelu, jota puhelinoperaattorit voisivat myydä uskovaisille taikka uskovaisiksi itsensä kokeville taikka kelle vain halukkaalle.
Se suodattaisi kaikki kirosanat ja mahdollisesti muuttaa kirosanat erilaisiksi kohteliaiksi sanoiksi.
Kaikki puhelimeen puhuttu puhehan menee erilaisten härveleiden läpi nykyään digitaalisessa muodossa, joten ei liene kovin suuri ongelma muokata siitä digitaalisesta puhevirrasta pahentelevat sanat hyviksi sanoiksi.
Esim. kuvitellaan, että joku kirosana olisi digitaalisessa muodossa seuraavannköinen: 110010010010001010110010100100110101000000011.
Kun sitten tietokone, joka välittää puhetta jossain puhelinkeskuksessa havaitsee tuonkaltaisen bittiyhdistelmän, muokkaa se bittiyhdistelmän kauniimpaan muotoon ennen eteenpäin lähettämistä.