Kirjoittaja Aihe: Tänään 3  (Luettu 44323 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
Vs: Tänään 3
« Vastaus #120 : 04.05.10 - klo:12:18 »
Tänään on Walborg afterburn! :003:
Acta, non verba.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #121 : 04.05.10 - klo:12:51 »
Tänään räntäsateesta palattuani kajahtaa Karjalaisten laulu (ihan vaan muuten huvikseen). :003:

Huomasin taas, valoisalla männikkökankaalla, miten paljon rakastankaan tätä pohjoiskarjalaista luontoa. Vaaran alla kimalsi metsälampi...aaah... :icon_wink:

http://www.youtube.com/watch?v=VvNRONl-sTw

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #122 : 04.05.10 - klo:13:47 »
Katselen työpaikan ikkunasta harmaata säätä eikä laulata yhtään. Voisin lähteä pyörällä kotiin, mutta mielummin näpyttelen näitä kirjaimilla varustettuja nappuloita. Hohhoijaa...

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #123 : 04.05.10 - klo:14:18 »
Lainaus käyttäjältä: Salis
Luther-Säätiö

Pari kertaa olen ollut Luthersäätiön kokoontumisissa.
Pidin saarnoista.
Valtavasti ihmisiä tuntui heillä käyvän.
Silmiinpistävää oli se, että seillä oli kaikenikäisiä ihmisiä, vähän kuin lestadiolaisten kokouksissa, jossa tosin lasten osuus on Luthersäätiötä suurempi.
Luthersäätiön kokoukset ovat ainut paikka jehovantodistajien lisäksi, jossa oman kokemukseni mukaan ihmisillä tuntuu olevan yritystä ottaa kontaktia uusiin tulokkaisiin.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #124 : 04.05.10 - klo:17:10 »
Lainaus
kontaktia uusiin tulokkaisiin.

Normaalimpi suhtautumistapa on se, että kun menen uutena tai jo vähän vanhempanakin johonkin uskonnolliseen tilaisuuteen, niin olen ihmisille kuin ilmaa.
Nykyään pidän tästä ilmavammasta suhtautumistavasta.
Nuorempana olisin pitänyt tuosta ensiksimainitusta enemmän, joskaan en siihen juurikaan törmännyt.

Poissa marianne

• "Silmäisi eteen, Jeesus..."
« Vastaus #125 : 04.05.10 - klo:19:20 »
Nukuin yövuoron päätteeksi pitkään. Kävin koirien kans lenkillä. Söin hyvin. Lepäilen.
"Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." (Matt. 6:34)

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #126 : 04.05.10 - klo:22:01 »
Johan oli markkinat.  :107:  Kahdenkymmenen vuoden markkinamuijakokemuksellani, en ole vastaavaa nähnyt. Kylmää on ollut ennenkin, mutta näin märkää ja vähäväkistä markkinameininkiä en muista.  :017:

Meillä on joka vuosi 4.5. kevätmarkkinat ja 20.10. syysmarkkinat. Olen ollut pitämässä lähetyskojua. Saamme sinne kaiken myytävän lahjoituksena, myös myyntipaikkamme ja kahvinkeittoon tarvittavan sähkön. Eikä myyjille palkkaa makseta. Tällä systeemillä homma kannattaa. Vuosi vuodelta ihmettelen aina vain enemmän, miten varsinaisten markkinakauppiaiden työ kannattaa. Heillä on myyntitavaroissaan rahaa kiinni, bensa/disel maksaa, markkinapaikka maksaa ja kauppa käy nihkeästi. Sitkeä ammattikunta. Kelillä kuin kelillä aja seuraavaan myyntipaikkaan, ala varhain pystyttää teltaa, levitä tavarat, yritä saada kauppaa aikaiseksi, kerää (usein kastuneetkin) tavarat takaisin autoon, yövy usein asuntoautossa. . .   :102:

Pyryharakka

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #127 : 04.05.10 - klo:22:04 »
Räntää on satanut täälläkin ja kylmä on.

Minuahan tämä sää suosii kun on se jääkaappi hajalla..
Herra armahda.

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #128 : 05.05.10 - klo:09:22 »

Pari kertaa olen ollut Luthersäätiön kokoontumisissa.
Pidin saarnoista.
Valtavasti ihmisiä tuntui heillä käyvän.
Silmiinpistävää oli se, että seillä oli kaikenikäisiä ihmisiä, vähän kuin lestadiolaisten kokouksissa, jossa tosin lasten osuus on Luthersäätiötä suurempi.
Luthersäätiön kokoukset ovat ainut paikka jehovantodistajien lisäksi, jossa oman kokemukseni mukaan ihmisillä tuntuu olevan yritystä ottaa kontaktia uusiin tulokkaisiin.

Niin. Tosiuskovaiset kokoontuvat. Se on vähän sama asia, kun SOL:n eli sosialistisen opiskelijaliiton (stalinisteja) kokoukset 1970-luvun alkupuolella. Sitten porukka hajosi eikä ketään tunnusta kuuluneensa ao. porukkaan.
Acta, non verba.

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #129 : 05.05.10 - klo:13:01 »
Räntää on satanut täälläkin ja kylmä on.

Minuahan tämä sää suosii kun on se jääkaappi hajalla..

Jotenkin "kummasti" tuli se sanonta mieleen, että toisen onnettomuus on toisen onni...  :icon_biggrin: Meillä on kylmä myös sisällä, lämmitys ei toimi...Tiitiäinen palelee vaikka päällä on neule, pitkä fleesetakki, farkut ja niiden alla erotiikantappajat ja jalassa villasukat...yöllä piti nukkua makuupussissa että tarkeni olla olemassa...tulee tästä palelusta ihan Malawi mieleen...

Juuri äsken kuului kova pamahdus meidän kivirauhnion suunnilta....tais olla iskä ja tyhjä aerosolipullo ja nuotio asialla...  :icon_rolleyes: eräät ne ei ikinä kasva aikuisiksi...hieno mies tuo miun iskä!  :icon_lol:

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #130 : 05.05.10 - klo:13:13 »
Lainaus
Tiitiäinen palelee vaikka päällä on neule, pitkä fleesetakki, farkut ja niiden alla erotiikantappajat ja jalassa villasukat...yöllä piti nukkua makuupussissa että tarkeni olla olemassa

:icon_lol: tutulta kuulostaa,
minäkin olin ennen sellainen, että saunaankin piti mennä toppapuku päällä.

Ongelma on poistunut.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:aHJ1HUuFRlwJ:www.kilpirauhasliitto.fi/vajaa.htm+kilpirauhasen+vajaatoiminta+palelu&cd=6&hl=fi&ct=clnk&gl=fi&lr=lang_fi
Herra armahda.

Poissa Aallotar

• Istahtaa penkin päähän veisaamaan
« Vastaus #131 : 05.05.10 - klo:13:23 »
Ohhoh. Kilpirauhasen vajaatoiminnan linkissä aika tuttuja juttuja: palelu, ainainen väsymys, ajatuksen hitaus (no, voi johtua muustakin). Väsymystä oon ihmetellyt, mutta laittanut sen tähän asti univelan piikkiin kun valvoin kuopuksen ekan 8kk joka yö nukkuen vaan parin tunnin pätkissä. Kait sitä vois tuonkin asian poissulkea/tsekata.

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #132 : 05.05.10 - klo:19:37 »
Niin siis mulla ei oo sisäisen termostaatin kanssa ongelmaa, vaan talomme lämmitys ei pelaa... eli sisällä on alle 18 astetta lämmintä, joka tuntuu vilakalta kun istuu aloillaan. Olen kyllä aika viluinen yleensäkin, mutta se johtuu siitä, että miulla on aina tosi kylmät kädet ja jalat...vappuna kävin järvessä moneen otteeseen ja se teki hyvää... :001:

Poissa amanda

• kyselevällä mielellä
« Vastaus #133 : 05.05.10 - klo:19:52 »
Niin. Tosiuskovaiset kokoontuvat. Se on vähän sama asia, kun SOL:n eli sosialistisen opiskelijaliiton (stalinisteja) kokoukset 1970-luvun alkupuolella. Sitten porukka hajosi eikä ketään tunnusta kuuluneensa ao. porukkaan.

Aa, muistan nuo hehkuvakatseiset stallarit! Jokunen tuttukin oli mukana.
Missä  nyt lienevätkään. Eivät ainakaan itäisessä isänmaassa :003: Pikemminkin
luulen, että nauttivat elämästään melkein maksetussa pientalossaan, vaihtavat
länsiautoa suurempaan ja kitisevät bensan hinnoista.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #134 : 06.05.10 - klo:15:56 »
illalla seuroihin  :hiipia:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)