Kirjoittaja Aihe: Riitan ruokajutut 5  (Luettu 50296 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Riitan ruokajutut 5
« Vastaus #45 : 05.05.10 - klo:09:08 »
Hei Pyryharakka, luin tekstisi vielä n:nnen kerran ja huomasin ,että et tarkoittanutkaan tarjoavasi ruiskääretorttua keliaakikoille.

Kannatan vahvasti Pyryharakkaa ruisjauhojen käytössä. (ei keliaakikolle). On muuten maukkaampaa eikä maistu yhtään ruisleivälle. Toisekseen sillä saa aina vierailta pisteet, kotiin kun muistaa kertoa sen oleva ruisjauhoa, joka on paljon terveellisempää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #46 : 05.05.10 - klo:09:27 »
Kyllä ruisjauhoille.(Ei keliaakikoille) Ne Pyryharakan ja Tiitiäisen ruispiparit on herkkujen herkkua. Oliko se loppujen lopuksi jonkin toisen akan resepti. Täytyy kopioida.

Meillä on siirrytty yhä useammin aamupuurossa myös ruispuuroon. Vielä kun hoksasin että Keiju tai Becel on hyhtä maukasta silmänä kuin voi on asiat kohdallaan kohdallamme.
...
Joko olette siirtyneet hamstraamaan elintarvikkeita? Tämä lakkoilu-työsulku on yhtä farssia. Nyt syödään kohta pula-ajan hengessä, ostetaan mitä on. Ja kierrellään eri kaupoissa. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa meme

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 05.05.10 - klo:10:14 »
Just tulin kaupungilta ( lomapäivän etu) ja ostin korillisen makkaraa, lihaa ym äkkiä kaupasta häviävää ensi viikonlopuksi mökille. Ainakin siinä marketissa hyllyt oli puolillaan ja valikoimat vaillinaiset. Ajattelin ettei huomenna illalla ole enään sitäkään, kun on tarkoitus lähteä muuten autolla pitkän listan kanssa kauppaan. Muuten meillä löytyy pakkasesta ja hätävarasta varmaan kuukaudeksi ruokaa jos oikein nuukaksi mennään. Maidosta ja jugurtista tulisi ainuastaan pula, eikä niitäkään kaikki kaipaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #48 : 05.05.10 - klo:13:11 »

Keitin parikymmentä "lihista" jauhelihatäytteellä. Tuoreena maistui kahvileipänä.
   Käry on kuin huoltsikan baarissa. Onneksi täystuuletus auttaa kohta. :kahvi:

Poissa Aallotar

• Istahtaa penkin päähän veisaamaan
« Vastaus #49 : 05.05.10 - klo:13:29 »
Kahvikuppi on tässä vieressä ja kahvi jo kylmennyt, mutta Riitan lihikset alkoi tuoksua mielessä, hih. Pitäis ruveta kohta valmistelemaan jotain päivälliseksi sopivaa. Hirmu vaikea vaan keksiä mitä laittais. Jos tekis jonku viikkolistan, jota seurais. Oon pitkään suunnitellut ja sitten kuitenkin pyöritän niitä muutamaa samaa, jotka on nopea tehdä ja jotka maistuu lapsille. Olis kiva kokeilla välillä jotain uuttakin. Kuitenkin reseptejä löytyy vaikka kuinka, keräilen ja leikkaan lehdistä. Enkä ole kuin murto-osaa oikeasti kokeillut. Reseptissä pitää olla kuva mukana, muuten en innostu.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #50 : 05.05.10 - klo:17:00 »
Kahvikuppi on tässä vieressä ja kahvi jo kylmennyt, mutta Riitan lihikset alkoi tuoksua mielessä, hih. Pitäis ruveta kohta valmistelemaan jotain päivälliseksi sopivaa. Hirmu vaikea vaan keksiä mitä laittais. Jos tekis jonku viikkolistan, jota seurais. Oon pitkään suunnitellut ja sitten kuitenkin pyöritän niitä muutamaa samaa, jotka on nopea tehdä ja jotka maistuu lapsille. Olis kiva kokeilla välillä jotain uuttakin. Kuitenkin reseptejä löytyy vaikka kuinka, keräilen ja leikkaan lehdistä. Enkä ole kuin murto-osaa oikeasti kokeillut. Reseptissä pitää olla kuva mukana, muuten en innostu.

Odotappas kun saat körttiläisten keittokirjan, niin siitä sitten kokeilemaan yksi kerrallaan. Johan tulee vaihtelua ruokapöytään.  :003:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa amanda

• kyselevällä mielellä
« Vastaus #51 : 05.05.10 - klo:19:44 »
Odotappas kun saat körttiläisten keittokirjan, niin siitä sitten kokeilemaan yksi kerrallaan. Johan tulee vaihtelua ruokapöytään.  :003:
Samaa minäkin odotan! :) 
Joku kysyi hamstraamisesta. Minä pärjään pakastimen aarteilla, ja Valiolla on yrityskohtainen
sopimus, joten maitotuotteita riittää. Ja kermatuotteita  :003:  Becelistä puheenollen:
koko ikäni olen syönyt margariineja, ja nyt siirryin voihin. Uskon että aito luonnontuote on
parempi kuin kevyttuotteet. Näin sitä voi vanhakin uudistua!  :icon_lol:
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #52 : 06.05.10 - klo:08:52 »
Tekevälle sattuu. Ja huononäköiselle.

Otin mielestäni mustikoita pakastimesta ja kumosin pussin valmiiksi kiehuvaan veteen tarkoituksena tehdä mustikkakeittoa puuron kaveriksi.
Ne olivat mustaherukoita. Nyt keittelen niitä tunnin verran jotta mehut irtoaa, siilaan ja laitan mustaherukkakiisselin. Kyllä se tulee syödyksi, mutta taisivat olla viimeiset mustaherukkani ja niillä olisi ollut muutakin käyttöä. :017:

Poissa amanda

• kyselevällä mielellä
« Vastaus #53 : 07.05.10 - klo:19:38 »
Otan osaa koko sydämestäni! Mustaherukat ovat
parhainta mitä tiedän. Toivottavasti pakastimen kulmasta
löytyy vielä yksi pussillinen.  :icon_wink:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #54 : 07.05.10 - klo:20:24 »
Kiitos osanotosta. Eipä tiedä vaikka vielä osuisikin käteen kun haen mustikkapussia.Herukkakiisseli on kyllä aivan mainio lisä maitoon keitetylle kaurapuurolle, niin ettei se nyt ihan haaskiolle mennyt.
Meillä on vain vielä pari sorsaa ja yksi jäniksen puolikas pakasteessa. Niille olin ajatellut.

Lihapiirakat onnistuivat, ja lapsenlapsi vei puolet kotiinsa. Leivoin heille lisäksi kaurakeksejä kun ovat Lotan isän herkkuja. Ne on niin helpot että minultakin onnistuu.

Poissa amanda

• kyselevällä mielellä
« Vastaus #55 : 12.05.10 - klo:17:37 »
Onko vinkkejä: minulla on yksi munakoiso pian itketettyinä viipaleina. Mitä
hyvä siitä voisin tehdä? Siis yhden hengen annos tulossa, jos määrä näyttää vähältä.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #56 : 12.05.10 - klo:18:26 »
Onko vinkkejä: minulla on yksi munakoiso pian itketettyinä viipaleina. Mitä
hyvä siitä voisin tehdä? Siis yhden hengen annos tulossa, jos määrä näyttää vähältä.

Olen kerran eläissäni saanut munakoisoa ja muistan sen vieläkin.   
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #57 : 12.05.10 - klo:19:21 »
Pitipä sattua ainoaksi kerraksi pilaantuneet kasvikset tai kehno kokki!

Poissa amanda

• kyselevällä mielellä
« Vastaus #58 : 14.05.10 - klo:23:11 »
Olen kerran eläissäni saanut munakoisoa ja muistan sen vieläkin.    javascript:void(0); :icon_lol:
Voi elämä  :icon_lol: minä vain paistoin ne voissa, kun en muuta keksinyt. Ihan ok maku,
vaikka aika vaisu kylläkin. Mutta nyt naurattaa tuo Pirskan kommentti ihan tosissaan.  :icon_lol:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #59 : 15.05.10 - klo:10:45 »
Olen kerran eläissäni saanut munakoisoa ja muistan sen vieläkin.   

Aika selkokielinen tuo milipide. En kuitenkaan yhdy siihen. Esimerkiksi ratatouille on ihan syötävää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi