Kirjoittaja Aihe: Linnut osa 4  (Luettu 41130 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
Vs: Linnut osa 4
« Vastaus #105 : 17.05.10 - klo:20:22 »
Pajulintu laulaa mielestäni alkutahteja Vesivehmaan jenkasta. Vesivehmaalla saimme esikoisen kanssa pyöräretkellä kaatosateen niskaamme. Ei oikein soittele herkimpiä kieliä sielussani: - Muistattekos Vesivehmaan jenkkaa, pojat... Iltahämärissä huikkaileva mustarastas on enemmän minun makuuni.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #106 : 17.05.10 - klo:21:44 »
Pajulintu laulaa mielestäni alkutahteja Vesivehmaan jenkasta. Vesivehmaalla saimme esikoisen kanssa pyöräretkellä kaatosateen niskaamme. Ei oikein soittele herkimpiä kieliä sielussani: - Muistattekos Vesivehmaan jenkkaa, pojat... Iltahämärissä huikkaileva mustarastas on enemmän minun makuuni.

Grillattuna vai uunissa paistettuna?   :icon_biggrin:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #107 : 17.05.10 - klo:22:24 »
Muutama sata mustalintua ja allia, parit sotkat ja hanhiparvi, jossa 36 metsä- ja jonon hännillä 2 tundrahanhea. Vesisadetta ja itikoitten hyökkäys.

Tämä kaikki klo 21.10-21.55.

ps. sisällä nyt 28 lämpöä ja jos ei laske niin tukala yö tulossa

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #108 : 18.05.10 - klo:08:05 »
Sepelkyyhkypari on asettunut asumaan aika lähelle tuohon takametsään. Enpä ole ennen näinkin kaupunkiasujana sitä havainnut. Autolla ajellessa niitä näkee isojen peltojen liepeillä laumoittain.
Eilen se säikäytti aika tavalla kun olin pihalla pyykkejä ripustamassa kun muutaman metrin päästä päästeli antaumuksella sitä Huhuu..krrr, huhuu, krr värssyään.
Se on monen mielestä huuhkaja. Vaan eipä ole huuhkaja päivälaulaja.

Kehrääjä pärisee tuossa vastapäisessä metsikössä. Nytpä tiedän mikä oli se mökillä viime kesänä nopeaan tahtiin nakuttava "tikkalintu"  jota myyrä yritti miettiä minulle
kuvaukseni perusteella. Se olikin kehrääjä! Aivan äidin rukin hyrinää sen "laulelu" on.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

• Vieras
« Vastaus #109 : 18.05.10 - klo:08:10 »
Sepelkyyhky urbanisoituu meilläkin. Muualla Euroopassa se on jo yleinen piha- ja puistolintu.

Ei kai se kehrääjä siellä päivällä ole äänessä? :icon_eek:

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #110 : 18.05.10 - klo:10:14 »
Priska voi katsoa rastasreseptin Hanhiemon iloisesta lippaasta: Tää laulu maksaa killingin ja kapallisen ruista...

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 18.05.10 - klo:11:14 »
myyrä!

Se joka hyrisi kuin rukki soitteli samaan aikaan kuin sepelkyyhky. ip. klo 15

Onko se sitten kuitenkin tikka?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

• Vieras
« Vastaus #112 : 18.05.10 - klo:13:40 »
Sirittäjä?

myyrä

• Vieras
« Vastaus #113 : 19.05.10 - klo:20:31 »
Kuten kaikki valistuneet henkilöt  :003: tietää, lähtivät valkoposkihanhet viime yönä liikkeelle Virosta. Joensuu on perinteisesti liian lännessä vapojen kevätmuuttoreitiltä, mutta kuutisensataa saatiin vaivalla tikistettyä (Virolahti 19000 ja Lappeenranta 14000). Pari ekaa tuntia ap:llä istuskelin yksin rantakivellä grillautumassa ilman, että mitään tapahtui. Sitten tuli onneksi toinen tyyppi paikalle.

Luultavasti tämä oli vasta ensimmäinen ryöppy mutta onhan se mahdollista, että menivät (taas) rajan takaa. Keski-Karjalan tuloksia ei ole vielä tullut.

ps. kämpässä tällä hetkellä 30,5 astetta, joten hipsuttelen tästä taas pelipaikalle rantaan ja ehkä vielä jonnekin muualle.

Palaan yöllä kun asunto on vähäsen jäähtynyt.

" Hei sitten, Hanna ja lapset ". :003:

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #114 : 19.05.10 - klo:21:58 »
Meillä päin joku tyyppi manaili yleisönosastossa "valkoposkihanhia", jotka uimahallissa harrastavat vesijuoksua ja menevät ihan rinnakkain niin, että kukaan ei pääse heistä ohi. Haisevat vielä hajuvedelle.

Asiasta kolmanteen, kannattaisiko ostaa pöytätuuletin. Semmoinen ei maksa paljon ja on aika tehokas. Ei tarvitsisi lähteä evakkoon omasta kämpästä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #115 : 19.05.10 - klo:22:21 »
Juuri lensi komeita parvia korkealla Kotkan taivaalla. Poskien väriä en nähnyt.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #116 : 19.05.10 - klo:22:28 »
Meillä päin joku tyyppi manaili yleisönosastossa "valkoposkihanhia", jotka uimahallissa harrastavat vesijuoksua ja menevät ihan rinnakkain niin, että kukaan ei pääse heistä ohi. Haisevat vielä hajuvedelle.

Asiasta kolmanteen, kannattaisiko ostaa pöytätuuletin. Semmoinen ei maksa paljon ja on aika tehokas. Ei tarvitsisi lähteä evakkoon omasta kämpästä.

Ensiksi se on tukkalakka, joka märkänä haisee mädältä munalta. Meidän uimahallissa on pesukehotus tukkalakan käyttäjille ennen uintia. Se muuten todella haisee karmealta.

Pöytätuuletin on halpa ja kätevä. Toinen asia on se, että helteellä ikkunat kiinni päivällä ja ne avataan isolle illalla, kun ulkolämpö on laskenut alle sisälämmön ja sitten tuuletetaan mieluiten koko yö. Auringon puolella sälekaihtimet ym. verhot eteen, niin ettei aurinko paista sisään. Minulla on nyt parvekkeen ovi selällään ja huippuimuri isolla sekä läpiveto.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

• Vieras
« Vastaus #117 : 20.05.10 - klo:01:01 »
Juuri lensi komeita parvia korkealla Kotkan taivaalla. Poskien väriä en nähnyt.

Kotkassa parvia on varmaan nähtykin paljon. Myös täällä perinteisillä paikoilla Keski-Karjalassa.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #118 : 21.05.10 - klo:12:03 »
Viime yö reissun päällä parin kaverin kanssa. Nähtiin ja kuultiin mm.yhden valtakunnallisesti salatun lajin ryhmäsoidin - todella erikoista kuultavaa ja katsottavaa. Pesintäyritys saattaa olla ainoa Suomessa. Tohmajärven ja Värtsilän (myös nykyisin Tohmajärveä) lehdot ja niityt oli hienoja alkukesäisen yön hämärässä.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #119 : 21.05.10 - klo:19:18 »
Minä olen aina kuvitellut, että pöllöt elämöivät öisin. Mutta minä vakuutan että täällä jokin ääntelee kuin lehtopöllö ja suunnilleen keskipäivällä. Onko se mahdollisesti oikeasti pöllö?  Tuossa on tommoinen hauska metikön palanen - tai pusikkoa se oikeammin on. Sieltä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.