Kirjoittaja Aihe: Eilen  (Luettu 39603 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Eilen
« Vastaus #60 : 06.10.10 - klo:10:59 »
Eilisestä päivästä minäkin nautin . En tosin kiivennyt kuin tuohon takametsän kallioille, eikä se näillä nivelillä ja olemattomilla lihaksilla juuri nautinnolta tunnu, mutta seurue oli kiva ja ilma ihana täälläkin.
Vaeltavalle hippiäiselle ihania lomapäiviä Lapissa. Sinne kaipaan näin ruska-aikaan. Autoillenkin näkee paljon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Eilen
« Vastaus #61 : 07.10.10 - klo:08:50 »
Edellistä nautinnon päivää seurasi toinen. Jaakko Ripatin luento Karjalan kirkot II oli niin kiinnostava että suorastaan imin sitä. Odotan nyt kovasti sen julkaisemista Dila.fi-sivuilla. Jos olet sota-historiasta kiinnostunut yhtyneenä Karjalan seurakuntien evakkomatkan 1. vaiheeseen, lue.
Koetan saada linkin Tapahtumatietoihin, kunhan aika on valmis.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Eilen
« Vastaus #62 : 07.10.10 - klo:08:55 »
Vaeltavalle hippiäiselle ihania lomapäiviä Lapissa. Sinne kaipaan näin ruska-aikaan.

Kiitos!! Eipä täällä enää juuri ruskaa ole, tuuli tuivertanut lehdet pois, mukavan värisiä maaruskaplänttejä kyllä on.

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1569
Vs: Eilen
« Vastaus #63 : 09.10.10 - klo:09:44 »
Kummilikan kanssa kävin laittamas hauran talavikuntohon. Kesäkoristukset roskihin ja harava heilumahan. Talavikoristukseksi hain mettästä kanervaa, katajanoksan, valakoosta jäkälää ja muutaman pualukanvarvun.. :icon_wink:
Kummilikka kinuaa aina hautuumaalle ja minä saan sitten lukia hautapaasiista nimiä, syntymiä ja kualemia :icon_confused:.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Eilen
« Vastaus #64 : 18.10.10 - klo:10:38 »

, toissapäivänä ja perjantaina Hiljaisuuden retriitti Siionin virsin Aholansaaressa
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Eilen
« Vastaus #65 : 18.10.10 - klo:14:54 »
, toissapäivänä ja perjantaina Hiljaisuuden retriitti Siionin virsin Aholansaaressa

Ei sovi minulle. En osaa olla hiljaa niin pitkää aikaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eilen
« Vastaus #66 : 18.10.10 - klo:18:33 »
Ei sovi minulle. En osaa olla hiljaa niin pitkää aikaa.
Eikä minulle, koska olisin mielelläni yhteen putkeen siellä pidempään. Paluu hälinään tärskäyttää, se tulee liian nopeasti. Kahden kuukauden retriitti olisi sopiva.
Toisaalta ne myös sullovat nykyisin ne aika täyteen ohjelmaa. Viimeksi yritin 2004, ja se jäikin viimeiseksi. Olin ihan näännyksissä kaksi viikkoa, kun kolme päivää juoksin rukouksesta virikepuheeseen ja sieltä hetkipalveluun ja etsin paikkoja vieraasta leirikeskuksesta, joka palaveri tapahtui eri paiukassa, oli rantakotaa ja pihakappelia ja saunatupaa ja voi sun, kyllä tavailin karttaa useampaanikin kertaan...eli ainakin minulla adrenaliinitaso kohosi varsin hyvin, päinvastoin kai pitäisi...   Olisi kuulemma saanut jäädä jostakin pois, no en tiennyt, ja sitäpaitsi en tiennyt että sielläpäin virikepuhe kestäisi yli tunnin ja niinpoispäin.  Joskus vähän vaikuttaa siltä, että ne ovat monella taholla jo aikuisten viikonloppuleirejä joilla vain ei piuhuta toisille. On maalausretriittiä, runoretriittiä, kerran eksyin keskusteluretriittiin.  Kävi ilmi vasta perillä tämä hyvin ihmeellinen asia.

Olin kerran hyvin itselleni sopivassa,  kesti neljä päivää, aloitettiin aamulla jo kuudelta, käytännössä viideltä kun juuri alkoi kesäaika, huh. Ei ollut muuta ohjelmaa kuin hetkipalvelut, ja jotkin yhteiset hiljaaolot, mitä lienevät olleen. Hyvin karua menoa, se oli todellinen ärsykepaasto, sitähän sen alun perin oli tarkoitus olla, ja totuttaa sellaiset joille se sopii, harrastamaan hiljaisuutta ja säännöllistä rukousta kotonaankin. Vaan jäipä tuo äkkiä.   Ite havaittin että jos kenellä on neurologisia tauteja, heille sellainen soveltuisi hoitokeinoksi.  Tuollainen hyvin rauhallinen jossa ei tarvitse miettiä mitä kello on ja miten löydän sen seuraavan menon pitopaikan,  jätti oireita vähemmäksi. Olisi ihan varmaan monella tavoin hyvä, elää siinä päivän rukousten rytmissä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eilen
« Vastaus #67 : 18.10.10 - klo:18:37 »
Hetkinen... olen tainnut urputtaa tästä joskus ennenkin.  Joo, keväällä kysyin mikä olisi tämä natiaisretriitti.  Niin, jäi kokeilematta.  Vähän pelästyin kun kuulin kahdenkin prelaatin suusta siellä koettavan "mikropsykooseja" jotka siinä viitekehyksessä eivät ole psykooseja. Kiitos, minä en sellaisia välitä saada missään viitekehyksessä sanoin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Eilen
« Vastaus #68 : 23.11.10 - klo:15:22 »
Ejlén mulla oli tász unkarintunti. Vímejnen tellé szükszüllé.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Eilen
« Vastaus #69 : 23.11.10 - klo:21:55 »
Machdoitcos tiete ette mine olen Pannonias eilcke Helwetias syndhynyt ia wasta monen mutcan caotta Toursin epscopics päätynyt.  :051:

Toursin Pyhä Martti syntyi Szombathelyssä, joka lienee suomeksi Lauantaikaupunki.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Eilen
« Vastaus #70 : 23.11.10 - klo:22:01 »
Unkarilaiset eivät säästele konsonantteja kirjoittaessaan, mutta eivät ne konsonantit silti lausuessa haittaa. Olen kuullut, että Szász lausutaan Saas. Minä olin kuvitellut, että stsasts.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Eilen
« Vastaus #71 : 23.11.10 - klo:22:04 »
Serbit säästävät vokaaleja. Lukiossamme oli aikoinaan tyttö, jonka sukunimessä oli viisi kirjainta. Vain yksi oli vokaali.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Eilen
« Vastaus #72 : 30.11.10 - klo:20:18 »
Unkarilaiset eivät säästele konsonantteja kirjoittaessaan, mutta eivät ne konsonantit silti lausuessa haittaa. Olen kuullut, että Szász lausutaan Saas. Minä olin kuvitellut, että stsasts.

Unkarilaiset on siitä kivoja että ne kirjoittaa kaikki erilaiset ässänsä eri tavalla toisin kuin saksalaiset. Unkarin sz on tosi likellä suomalaista ässää, s on suhuässä, z on terävä ässä, zs on semmonen ässä niinku nimessä Jean, c on ts, cs on tsh ja czs on joku mitä en osaa lausua.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Eilen
« Vastaus #73 : 08.12.10 - klo:08:09 »
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2578
Vs: Eilen
« Vastaus #74 : 08.12.10 - klo:12:06 »
http://www.youtube.com/watch?v=Oi0NQwW5j_s

 :'(



Muistakaa myös nämä: Valoon päin, Myrskyn jälkeen, Juna kulkee.. Noissa kaikissa on Kari Tapion ( oik. Kari Tapani Jalkanen ) oma sanoitus.

Tänään 8. joulukuuta Kari Tapion kiekot pyörivät koko ajan tässä vantaalaisen rivitalon päätyhuoneuston alakerran kirjoitusnurkkauksessa, jossa päiväni etenee sanoja etsien.

Kari Tapiosta on tällä foorumilla keskusteltu useassa ketjussa eri aikoina. Äskeisenä syksynä myös. :kahvi: