Kirjoittaja Aihe: Eilen  (Luettu 39602 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Eilen
« Vastaus #45 : 27.09.10 - klo:08:24 »
Eilinen kyläily Kotkassa on ikimuistoinen. Messu oli omassa luokassaan kokemus! Merimusero ja Kotkan museo oli kiinnostava niin rakenteiltaan kuin sisältönsä puolesta. Todettiin porukalla että viikko tarvittaisiin jotta voisi kunnolla perehtyä sen kiinnostavaan antiin.
Erikoisen kiva oli virolahtelainen kalaputka. Se on jalaksilla oleva pienen pieni mökki, jossa on kamina ja kaksi laveria kalastajien lepopaikaksi ja asumuksesi talvikalastukseen meren jäillä. Hevosella, nyttemmin moottorikelkalla tms. voimapelillä se hinataan sinne missä kalastetaan. Videolla tuttua murretta haastava kalasta kertoi tarkemmin menneistä vuosista.

Hienoja esineitä oli vitriineissä uponneista laivoista nostetuille esineille. Katariina Suurelle menossa olleiden juhlavaunujen koristeveistetty runko ja monet astiastot kiinnostivat minua.

Pitkän aikaa tutkistelimme pientä punaista puskutraktoria, että mihin sitä on käytetty. Se muistutti nykyisiä lumenaurauskoneita, pieniä. Eikä se arvaus ollutkaan huono, sillä sillä on kasailtu kalkkilaivan ruumassa lumivalkoisena pöllyävää kalkkia.

Karhulan Lasin osastolla oli monia kotien tuttuja astioita, pulloja ja tölkkejä.
...
Pena, katsasimme Kotkan Lyseon rakennuksen ja hieno se onkin. Mikähän on niiden lasinpalasten ja keramiikan käyttö koriste-ornamentteina.
Kotkassa on vielä jäljellä vanhoja puutaloja ja kauniita vanhoja kivitaloja.

Ohitimme huonomaineisen Punaisen talon ja Kairon pariin kertaan, Keisarin metsästymaja näkyi kun ajoimme Tiitiäisen kotiin.

Palasimme toista reittiä, Hurukselan, Elimäen ja Korian kautta. Jo automatka oli ihana. Joutsenia oli pelloilla ja aamulla menomatkalla näimme avaralla taivaalla valtavan lintu-auran, satoja hanhia oletettavasti.

Kyllä kotimaassa kannattaa matkailla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eilen
« Vastaus #46 : 27.09.10 - klo:08:46 »
No tässähän se oli, mitä näitte Kotkassa, kiitos, Riitta!  Pidit kaupungista  :icon_biggrin: ihan tuntui siltä.S iellä on paljon hyvin kaunista, jos elää saa niin muuttaisko sinne vanhuudenpäiviksi, miettii moni lähtenyt  :icon_biggrin:  Meri on kesällä kuvaamaton ja toisinaan talvella jos jäätyy - sitä kun voi tallustella aika kauas. Illalla sinisen hämärän aikaan on, kuin kävelisi jossakin loputtomassa hyväolossa kun sininen ei ikinä pääty.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22150
Vs: Eilen
« Vastaus #47 : 27.09.10 - klo:09:29 »
Pena, katsasimme Kotkan Lyseon rakennuksen ja hieno se onkin. Mikähän on niiden lasinpalasten ja keramiikan käyttö koriste-ornamentteina.

En ole varma siitä, mitä materiaalia vihertävät ornamentit ovat. Muistan, että vastaaviin on käytetty rautaruukkien kuonaa, jotain kuumuudessa lasittunutta kiviainesta. Mukana on ehkä vähän kuparia. Lyskan vanhin osa on jugendia ja lisärakennus on tehty hyvin tyyliä mukaillen.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Eilen
« Vastaus #48 : 27.09.10 - klo:09:37 »
Tiitiäinenkin muistelee iloiten eilistä. Ihanaa, kun oli ihania tuttuja kyläilemässä. Oli oikein mukava sunnuntai. Kyläilijöiden kommenteista päättelin, että Tiitiäisen ohjelmatoimisto oli tehtävässään onnistunut ja kaikki viihtyivät.

 Vielä illemmalla kävin kävelemässä Langikoskella ja päässä soi Zen Café:n sanoin "Tämä on kuitenkin minun kaupunkini..." Olen kotiutunut Kotkaan.  :001: Olen kyllä aina ollut sitä mieltä, että Langinkosken tuntumassa on ihanat maastot lenkkeillä ja ulkoilla. Keskustassa Sapokka ja Katariina ovat henkireikinä. Kotkassa on kauniita vanhoja rakennuksia ja omaa silmääni viehättää myös muutamat uudemmat, sininen kerrostalo, jossa on harjakatto ja erivärisiä parvekkeita...kutsun sitä muumitaloksi... ja Vellamostakin pidän todella paljon.

  

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Eilen
« Vastaus #49 : 27.09.10 - klo:10:18 »
Niin, ja se Tiitiäisen raaka-kakku, mikä maku! Se on lähimpänä sitä jo kauan kaipaamaani Oululaisen punssipallon makua. Resepti on Tiitiäisen oma ja saa julkaista sen jos haluaa. Minä otin kaksi palaa vaikka olimme lounastaneet tukevasti Vellamon ravintolassa.

Kiitos matkanjohtajalle, Pyrtsille ja Kotkan seurakunnalle!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Eilen
« Vastaus #50 : 27.09.10 - klo:14:13 »
Tulimme hippiäisen kanssa Aholansaaren Körttifoorumista. Pudotin hänet Kuopioon.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Eilen
« Vastaus #51 : 27.09.10 - klo:14:54 »
Sattuiko hippiäiseen kun putosi?

Saammeko kuulla muita kuulumisia Aholansaaren foorumista?     :icon_cool:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Eilen
« Vastaus #52 : 27.09.10 - klo:14:58 »
Sattuiko hippiäiseen kun putosi?

Saammeko kuulla muita kuulumisia Aholansaaren foorumista?     :icon_cool:

Ei sattunut. Laskin hänet varovasti.
Kuulumisten vuorokin tulee ehkä.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Eilen
« Vastaus #53 : 29.09.10 - klo:09:19 »
Ei sattunut. Laskin hänet varovasti.
Kuulumisten vuorokin tulee ehkä.

Juu, ei sattunut.

Eilen sattui paljon enemmän 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Eilen
« Vastaus #54 : 01.10.10 - klo:06:15 »


Sattuiko hippiäiseen kun putosi?

Saammeko kuulla muita kuulumisia Aholansaaren foorumista?     :icon_cool:

Ole hyvä:

http://www.h-y.fi/foorumi/index.php?topic=1888.0



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Eilen
« Vastaus #55 : 01.10.10 - klo:08:47 »
Huomenta satman! Ohjelman olin lukenut jo heinäkuussa ja moneen kertaan sen jälkeen. Haaveilin jopa osallistumisesta. Juuri tähän aikaan syyskuuta olimme Matti, Basso ja mie Aholansaaressa kolme vuotta sitten. Ja silloin oli Jaakko Löytty bändinsa kanssa vahvistettuna Jaro Julkusella pitämässä konsertin Toisen Päivän Ilta levyn 25-vuotis juhlan kunniaksi.

Olen lukenut myös sinun ja hippiäisen kuvaukset aamu-uinnista ja tapahtumista Paavon pirtissä. Lähinnä minua kiinnostaa liittyikö tämä foorumi mitenkään tämän Körttifoorumin toimintaan. Ja oliko muita tuttuja kuin te kaksi paikalla?

                                                                                                                      :117:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Eilen
« Vastaus #56 : 01.10.10 - klo:09:08 »
Lähinnä minua kiinnostaa liittyikö tämä foorumi mitenkään tämän Körttifoorumin toimintaan. Ja oliko muita tuttuja kuin te kaksi paikalla?
                                                                                                                :117:

Ensin oli tämä. Ahis (=Aholansaari) tuli kanavoimaan tämän k-foorumin energiaa Herättäjä-Yhdistyksen toimintaan ja niveltämään ystäväpiiriä nettimaailmaan.
Nettikörttifoorumilaisia oli hippiäisen arvelun mukaan nimimerkki Veijo. Emme häntä kuitenkaan bonganneet.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Eilen
« Vastaus #57 : 01.10.10 - klo:10:05 »
Olisi mieli tehnyt lähteä sinne, mutta nyt oli pakottava este. Hyvä kun saa jotain kuvausta tapahtumista, vaikka ei se koskaan aidon kokemuksen arvoinen ole.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eilen
« Vastaus #58 : 01.10.10 - klo:15:19 »
Eiliseen katsellen: Ohoh miten on Leena ulvonut täällä. Kai se huojensi kun nyt on kaikki niin hyvin. Kiitos kaikille, toivon että tuon mitä sain silloin voisin jakaa eteenpäin ja samoin, että toiset kokisivat samaa minun taholtani joskus.   :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Eilen
« Vastaus #59 : 06.10.10 - klo:08:45 »
Eilen kavutttin Pyhätunturin korkeimmalle huipulle, Noitatunturille (540 mpy) ihan mahtavan ihanassa tuulessa, noin 15-20 m/s. Pääosin eilinen patikonti oli myötätuulessa ja tuuli suht 'tasaisesti', mutta Noidan rinteillä riepoi ja pyöritteli ihan miten sattui. Oli ihan ihme, ettei hippiäinen lähtenyt tuulen mukaan  :023:

Ihana päivä, niinku kaikki päivät täällä ja reissu vasta puolivälissä..

Kuulkaas, minä n-a-u-t-i-n
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)