Kirjoittaja Aihe: Raamattu buseihin  (Luettu 50454 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa corni

• Kuulee veisuun Pirtistä
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #105 : 04.03.10 - klo:18:51 »
Tämä nyt ei ehkä liity tähän ketjuun juurikaan, mutta eilen eräs henkilö, joka oli ahdistunut siitä, että hän ei evankelioi riittävästi, kerroin hänelle tämän:
Auri Hakomaa on joskus harrastanut uskovaisille kysymystä, että

"Saitko armon olla evankelioimatta?"

Henkilö toivottavasti ehkä vähän sai tuosta lausahduksesta apua.

Antaakseni elokuvamaista jännitystä foorumille, ilmoitan, että minä olin tuo henkilö.

Sattumalta liityin tälle foorumille. Asiaan saattoi vaikuttaa se, että tästä
foorumista oli eilen puhumista erään henkilön kanssa, joka kirjoittelee mahdollisesti tällä foorumilla.

Katolinen ja luterilainen teologia repivät sieluani palasiksi. Taistelu on ilmeinen.
- Ihmeellinen on Herra hurskastansa kohtaan. Ps. 4:4 -

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #106 : 04.03.10 - klo:18:53 »
Lainaus käyttäjältä: corni
foorumista oli eilen puhumista erään henkilön kanssa,

ilmoitan, että minä olin tuo henkilö

Poissa corni

« Vastaus #107 : 04.03.10 - klo:18:55 »
 :icon_biggrin:

Poissa vasara

• ystäväkansaa
« Vastaus #108 : 04.03.10 - klo:19:26 »
Tässä ketjussa aiemmin mainittu Pispalan kirkko ja sen kappalainen mainoksineen oli äsken puoli seitsemän ohjelmassa noin 18.50 tulee kohta puoliin areenaan...
Muutkin kuin Tampereella liikkuneet näkevät monta mainosta ja paikan, jossa seurakuntatalo -50 luvulta on katuvarressa ja kirkko sen takana käytännöllisesti piilossa, eikä kylän korkeimmalla kohdalla..... Siellä on koulu ja lastenkoti jo vuodesta 1919.... :002:

Ylioppilaslähetys ei juuri maalaiskuntyiin tai pikkukaupunkeihin vaikutustaan ulottanut....
Telttakokouksetkin on käytännöllisesti katsoen loppuneet, eri paikkakunnilla kiertäen, myös vapailta suunnilta....
Liekö Kalevi Lehtisen mustakantinen ollut käytössä kuin ihan alkuvuosinaan???
Lapualle kin Kalevi Lehtinen on pyydetty juuri maaliskuussa...
On sitä paikkakuntaa siunattu herätyssaarnaajilla Malmbergia, Malmivaaraa, Karesta ja Yli-Vainio. :icon_rolleyes: :icon_rolleyes:

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 04.03.10 - klo:22:29 »
Miksi mulle tulee Kalevi Lehtisestä mieleen vain Kalevi Mehtälä, jonka firma vastaa Nivalan jätehuollosta? :023:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

santtu-62

• Vieras
« Vastaus #110 : 04.03.10 - klo:23:26 »
Kyllä Jumala voi halutessaan meitä käyttää ilman omatoimista hosumistakin. Sekinhän on oikeastaan uskon koetus.
Kaikki eivät sitä silti usko vaikka Jumala pysäyttisi "hosujan" infarctus myocardii acutusella.

Tämä herättää minussa silloin kysymyksen hosujasta.
Pyrkiikö hosuja syrjäyttämään Jumalan ja tekemään itsestänsä ihmisten silmissä Jumalan? Niin että uhraa pyrkimyksilleen oman terveyden.
Vastaus on silti minun mielestäni yksinkertaisesti, hosuja pyrkii Jumalan paikalle.
Mutta jälleen yksinkertaisuudessaan on vain todettava että kaikki on Hänen vallassaan, onneksi.

ps. infarctus myocardii acutusella sijaan olisi voinut vaihtoehtoisesti käyttää psyykkisen hyvinvoinin uhalla eli mielenterveydellä.

« Viimeksi muokattu: 04.03.10 - klo:23:35 kirjoittanut Benkku »

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 05.03.10 - klo:08:17 »
Lainaus
Vastaus on silti minun mielestäni yksinkertaisesti, hosuja pyrkii Jumalan paikalle.

Jumala on monessa suhteessa juuri päinvastainen, kuin Paholainen.
Jumala on hyvä, Paholainen paha jne.
Ilemisesti jos on niin, että hosuja pyrkii Jumalan paikalle, niin sellainen, joka ei hosu, pyrkii sitten kait Paholaisen paikalle?

Poissa corni

« Vastaus #112 : 05.03.10 - klo:09:48 »
Onneksi Jumala armahtaa sellaisenkin, joka erheellisesti luulee, että UT:n eräs lause tarkoittaisi sitä,
mitä sitä luettaessa ensinmmäisenä tulee mieleen:

9:49 Silloin Johannes rupesi puhumaan ja sanoi: "Mestari, me näimme erään miehen sinun
nimessäsi ajavan ulos riivaajia, ja me kielsimme häntä, koska hän ei seuraa meidän mukanamme."
9:50 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Älkää kieltäkö; sillä joka ei ole teitä vastaan, se on teidän puolellanne."

Ehkä olisi paras, ettemme hengellistäisi liikaa evankeliointia. Eikö Kyöstin tarkoitus ole vain laittaa muutamia
UT:n jakeita busseihin, tarkoitusperät lienevät hämärät. Mutta eikö kaikilla ole? Onhan sekin törkeää, että
papit kehtaavat kirkon jumalanpalveluksissa lukea Raamatusta otteita, ikäänkuin meille pitäisi sanoja pakko-
syöttää. Armoa sekin, että voimme tukkia korvamme myös kirkossa.

santtu-62

• Vieras
« Vastaus #113 : 05.03.10 - klo:12:34 »
Jumala on monessa suhteessa juuri päinvastainen, kuin Paholainen.
Jumala on hyvä, Paholainen paha jne.
Ilemisesti jos on niin, että hosuja pyrkii Jumalan paikalle, niin sellainen, joka ei hosu, pyrkii sitten kait Paholaisen paikalle?

Onneksi Jumala armahtaa sellaisenkin, joka erheellisesti luulee, että UT:n eräs lause tarkoittaisi sitä,
mitä sitä luettaessa ensinmmäisenä tulee mieleen:

9:49 Silloin Johannes rupesi puhumaan ja sanoi: "Mestari, me näimme erään miehen sinun
nimessäsi ajavan ulos riivaajia, ja me kielsimme häntä, koska hän ei seuraa meidän mukanamme."
9:50 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Älkää kieltäkö; sillä joka ei ole teitä vastaan, se on teidän puolellanne."

Ehkä olisi paras, ettemme hengellistäisi liikaa evankeliointia. Eikö Kyöstin tarkoitus ole vain laittaa muutamia
UT:n jakeita busseihin, tarkoitusperät lienevät hämärät. Mutta eikö kaikilla ole? Onhan sekin törkeää, että
papit kehtaavat kirkon jumalanpalveluksissa lukea Raamatusta otteita, ikäänkuin meille pitäisi sanoja pakko-
syöttää. Armoa sekin, että voimme tukkia korvamme myös kirkossa.

Tätä se minun paha uni ennakoi. :icon_wink:
Jokainen voi sitten pohtia ajatuksissani, mitä unessani näin.

santtu-62

• Vieras
« Vastaus #114 : 05.03.10 - klo:13:03 »
Korjaus edelliseen viestiin.
ajatuksissaan, mitä unessani näin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #115 : 05.03.10 - klo:18:39 »
Yhdessä elo on vähän vaikeata, kun me kaikki haluamme tuoda omat arvomme ilmi.
No, niinpä.
Auttaisiko kuunteleminen siinä tapauksessa - jos ihmisiä ei voida pakottaa esimerkiksi sakon uhalla vaikenemaan?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 05.03.10 - klo:21:11 »
Lainaus
Armoa sekin, että voimme tukkia korvamme myös kirkossa.

Totta töriset.

Muistan, kun noin 10 vuotta sitten koin sellaisen väkevän körttiherätyksen.
Ennen tuonkaltaista körttiherätyksen muassaan tuomaa uskoontuloani olin välillä lukenur Raamattua aamuisin.
Välillä se oli väkinäistäkin.
Kun kerran (siis tuon uskoontuloni jälkeen) lähdin töihin, enkä ollut lukenut Raamattua, väkevä hyvänolon tunne laskeutui päälleni, kun tuossa hetkessä tiedostin, että Herra on vapauttanut minut aamuisin tapahtuvasta Raamatunluvusta.

Nyt kun körttiherätykseni on osittain jo hiipunut, ja minusta on tullut siinä mielessä jonkintason luopio, olisin hyvin kiitollinen, jos saisin enemmän Raamatunluku-nälkää. Ehkäpä toiveeni vielä toteutuu.

Poissa corni

« Vastaus #117 : 05.03.10 - klo:21:24 »
Minun täytyy sanoa, että lukiessani tätä foorumia ja erityisesti noita Seppos:n linkkien takaa löytyviä
Herännäisyydestä kertovia sivuja, koin useiden sekuntien ajan aivan vapaata armon tunnetta. Mieli ei millään
voinut kestää sitä. Että olisi pelastettu ihan oikeasti ilman omia "loistavia" tekoja. Tunne on osittain edelleen päällä.
Pidän lakihenkisyyttä hyvin perkeleellisenä. Ajoittainen ryyppääminen ei ole mitään tuon ahdistuksen rinnalla.
Onnistuin kehittämään myös evankelioinnista lain. Aikamoista. Julistaa lain alla armon evankeliumia.
Suorastaan koomista.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #118 : 05.03.10 - klo:21:27 »
Minun täytyy sanoa, että lukiessani tätä foorumia ja erityisesti noita Seppos:n linkkien takaa löytyviä
Herännäisyydestä kertovia sivuja, koin useiden sekuntien ajan aivan vapaata armon tunnetta.

Jospa se oli se 'armon vilaus'  :023:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

santtu-62

• Vieras
« Vastaus #119 : 05.03.10 - klo:21:52 »
No, niinpä.
Auttaisiko kuunteleminen siinä tapauksessa ...
Kuka ja mikä pakottaisi ihmisen kuuntelemaan, puhumattakaan lukemisesta. Eipä taida olla minun eikä Sinun vallassa.
Vai olisitko valmis pakottamaan ihmiset kuuntelemaan Sanaa, busseissa.

- jos ihmisiä ei voida pakottaa esimerkiksi sakon uhalla vaikenemaan?
Kyllä ihmisiä saadaan "sakon uhalla" vaikenemaan, kunhan lasku on vaan tarpeeksi suuri ja laatu on oikea.