Kirjoittaja Aihe: Kyösti on taas arvostellut pientä täydellistä yhteisöämme  (Luettu 22211 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Lainaus
Olen asunut Lappeenrannan Mäntylässä yhden lukukauden 1972-73 ja käynyt Saimaan Yhteislyseota Kesämäessä. En mielenosoituksellisesti opetellut käyttämään sanoja Mie ja Sie. 

Hyvä mami!
Mitäs mie sanoin? Kaikilta löytyy yhteys Lappeenrantaan!
Herra armahda.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Alkaa vaikuttaa pahasti siltä, että foorumilaiset kytkeytyvät tavalla
tai toisella Lappeenrantaan! :109:

Mistä arvasit? Minullakin on sukulaisia Lappeenrannassa ja olen käynyt siellä jokunen vuosi sitten. Silloin ihailimme rannalla oikein komeaa hiekkalinnaa. Täytyy tunnustaa, että se on luonnonkaunis kaupunki.        
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Sinäkin Brutukseni!

Mitenkä tätä ilmiötä voisi hyödyntää?
Pitäiskö järjestää varjo-herättäjäjuhlat?
Herra armahda.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Mistä arvasit? Minullakin on sukulaisia Lappeenrannassa ja olen käynyt siellä jokunen vuosi sitten. Silloin ihailimme rannalla oikein komeaa hiekkalinnaa. Täytyy tunnustaa, että se on luonnonkaunis kaupunki.      

Kyllä Lappeenranta on kaunis kaupunki, vaikka tällä hetkellä siellä parhaillaan kukkii vesijohtoputket.  :003:

Toivottavasti ei pilkka osu omaan nilkkaan. Alkutalvesta meillä meinasi putket mennä jäähän. Sitten miesväki rakensi kopin painesäiliön ja pumpun mittarin ympärille karjakyökkiin. Koppiin laitettiin vuorivillat ja pikkupatteri. Ennen lehmät piti navetan lämpöisenä.

Sinäkin Brutukseni!
Mitenkä tätä ilmiötä voisi hyödyntää?
Pitäiskö järjestää varjo-herättäjäjuhlat?

Voitaishan myö joskus järjestää seurat, johon kutsuttaisiin erityisesti foorumilaisia mukaan. Myö Lappeenrannan naapurista voitais osallistua järjestelyihin.  :039:
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Hyvä idea Pyry.
Ja jokainen sais puhua sen aikaa kun on kirjoituskertoja täällä. :-\
Tai no itte en haluais puhua, enkä oikeen veisatakkaan, mutta seuroissa olisi kiva olla tän porukan kaa.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Ai siis Lappeenrannasta puhutaan!   :icon_biggrin: Minä olen kotoisin siitä lähikaupungista,
ja Lappeenrannassa käytiin  ainakin Adrianon baarissa, kun oltiin mukamas niin kansainvälisiä.
Ja minulta poistettiin nielurisat Lappeenrannan keskussairaalassa  :109:  Nyt voitaisiin käsitelllä
suonikohjut, mutta nykyisin ei niitä taidetaenää leikata...  :003:
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Lainaus
Ai siis Lappeenrannasta puhutaan!    Minä olen kotoisin siitä lähikaupungista,
ja Lappeenrannassa käytiin  ainakin Adrianon baarissa, kun oltiin mukamas niin kansainvälisiä.
Ja minulta poistettiin nielurisat Lappeenrannan keskussairaalassa    Nyt voitaisiin käsitelllä
suonikohjut, mutta nykyisin ei niitä taidetaenää leikata...   

Tämähän on jo uskomatonta :107:
Herra armahda.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Olen asunut Lappeenrannan Mäntylässä yhden lukukauden 1972-73 ja käynyt Saimaan Yhteislyseota Kesämäessä. En mielenosoituksellisesti opetellut käyttämään sanoja Mie ja Sie.  :039:

Läheltä liippasi ettei oltu yhtaikaa Syltyssä. Olin siellä (siis entisessä opinahjossani ja isäukon työpaikassa) syyskauden sijaisopettajana muistaakseni -73.

Mt

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Oletko Atanasia löytänyt Tyysterniementien varressa olevan ihana luonnonuimarannan. Jyrkkä rinne alas. Se on n. 1,5 km Tyysterniementietä.
Joko osaat uida?

Mutta nyt Lapuan, Nivalan, Ylivieskan ja muut Lännen körtit kotikontujanne kehumaan.

Ja sitten savolaiset myös.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Lainaus
Oletko Atanasia löytänyt Tyysterniementien varressa olevan ihana luonnonuimarannan. Jyrkkä rinne alas. Se on n. 1,5 km Tyysterniementietä.
Joko osaat uida?

En ole vielä löytänyt tuota rantaa.
Asun täällä toisessa päässä.

Juu kävin 30-vuotiaana aikuistan uimakoulun ja
nyt osaan sillai, että pysyn pinnalla
hallissa päästä päähän uppoamatta.
Voiko tuota nyt vielä uimataidoksi sanoa??

Mutta kun Tornionjoki oli niin kylmä, ei siellä voinut opetella...
Herra armahda.

myyrä

  • Vieras


Kuuluu kuuluu ja
nykyisellä meiningillä kuuluu kohta Joensuukin.



Pyh! :icon_wink:

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Myyrä myyrä, Joensuu on Lappeenrannan lähiö
nopeammin kuin arvaatkaan  :003:
Herra armahda.

myyrä

  • Vieras
Ok, nimeksi tulee varmaan Joenranta tai Lappeensuu? :003:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Ok, nimeksi tulee varmaan Joenranta tai Lappeensuu? :003:

Miksi se vanha Lappvesi ei kelpaisi?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

myyrä

  • Vieras
Minulle kelpaa Lappvesi ja jos Kuopiokin on mukana niin sitten piällysmiehet ja erityisesti naiset saa määrätä nimen. Siitä tulee kai Kallavesi? :003: