Kirjoittaja Aihe: Kyösti on taas arvostellut pientä täydellistä yhteisöämme  (Luettu 29692 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

• ystäväkansaa
Eikös Simola kuulu nykyään Lappeenrantaan?
Näin kyllä väittäisin.
Veikkaan, että se kuului Lappeen kuntaan ja on vuonna -67 liitetty Lappeenrantaan.

Poissa Tiitiäinen

• vaivatulla mielellä
Kiitos Kyösti vastauksistasi, oli mukavaa saaha uteluihini vastauksia.  :001: Ja metkaa on sekii, että lehmusten kaupunki Lappeenranta on osa muutaman muunkii elämää, tavalla tai toisella...on se vaan kiva kaupunki, ja siellä on aivan ihana Sonja Tammelan Tanssiopisto...aikuisbaletti on parhautta! Siellä saa elää tylliunelmia...

Ja jos ei muuta, niin kysely on tapa pitää sisäinen lapsi elossa...mie ainakii ihmettelen ja hämmästelen kaikkea...pyrin suhtautumaan arkisiinkin asioihin sellaisella lapsenomaisella ihmetyksellä. Se tuo elämään iloa ja ripauksen taikaa...(ainakin miun mielikuvituksella)  :003:

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
Lainaus
Isäni on käynyt syntymässä siinä vieressä Simolassa. Pääsekö sillä kerhoon mukaan?

Kyllä pääsee!

Lainaus
Eikös Simola kuulu nykyään Lappeenrantaan?

Kuuluu kuuluu ja
nykyisellä meiningillä kuuluu kohta Kouvola ja Joensuukin.

Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa

Kun Simolan asemaa pommitettiin 19.-20.6.1944 vei äiti minut vajaan vuoden vanhan tytön Luumäelle evakkoon.

Näin meidän suomalaisten langat solmitaan usein yhteen. Kun jossain pienissäkin porukoissa alat puhua esim. jostakin paikkakunnasta on kohta jollakin siellä tuttu tai sukulainen. Sitten tarkemmin puhuttaessa kohta ollaan liki sukulaisia!

Kyösti on oikeassa tuossa "oman pesän pelikortti" asiassa. Lasten pahoinpitelyyn, väkivaltaan, rikollisuuteen pitää ilman muuta puuttua ja saada apua. :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
Minä en pääse kerhoonne minkään mutkan kautta  :039:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
En oo ees koskaan käyny Lappeenrannassa, mutta ensi kesänä se korjaantuu kun siellä on Sanan Suvipäivät.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Kyllä pääsee!

Kuuluu kuuluu ja
nykyisellä meiningillä kuuluu kohta Kouvola ja Joensuukin.

Kiitos luottamuksesta. Oli mulla yksi tuttu perhe siellä, mutta asuvat pääosan vuotta Jyväskylässä ja käyttävät Lappeenrannan asuntoaan vain piilopaikkanaan. Sitä enne esuivat tuossa aivan naapurissa. Tunnistat varmaan nimet Tuija ja Markku Andersson.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mt

• ystäväkansaa
Alkaa vaikuttaa pahasti siltä, että foorumilaiset kytkeytyvät tavalla
tai toisella Lappeenrantaan! :109:

Mie kyl läksin sielt jo 1967. Oonha mie käynt sentää markkinoil harva se vuos.

Mt

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
hippiäinen:
Lainaus
Minä en pääse kerhoonne minkään mutkan kautta 

Kyllä sinut jollain keinolla otetaan.
Olisko sulla ketään tuttua joka olis edes käynyt Lappeenrannassa?
Tai alkaisko nimesi L-kirjaimella...? ...entäs toinen nimi?

seppos:
Lainaus
Tunnistat varmaan nimet Tuija ja Markku Andersson.

Eiks tää jäbä ole se jolla on alansa suurimmat liksat :icon_wink:

Mara valitsi kerran istumisen Saipan pelissä
kun olis pitänyt istua kansainvälisessä kulttuurifoorumissa,
mikä vieläkin, minua urheiluvastaista, kaihertaa ja sydämelle käy :018:
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
hippiäinen:

Joo, nyt välähti  :icon_idea: : mun erään ystäväni serkut asui ainakin lapsuudessaan Lappeenrannassa ja mun äiti tais käydä siellä viime kesänä  :003:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
hippiäinen:
Tai alkaisko nimesi L-kirjaimella...? ...entäs toinen nimi?

seppos:
Eiks tää jäbä ole se jolla on alansa suurimmat liksat :icon_wink:

Mara valitsi kerran istumisen Saipan pelissä
kun olis pitänyt istua kansainvälisessä kulttuurifoorumissa,
mikä vieläkin, minua urheiluvastaista, kaihertaa ja sydämelle käy :018:

Kyllä oikeasta henkilöistä on puhe. Hän pelannut mestaruussarjassa jääkiekkoa ja on siitä erittäin kiinnostunut. Kävimme usein matsissa ja hän oli siinä hommassa asiakkaani. Minun täytyi olla vain hiljaa etten nolaa itseäni kun en tuntenut sääntöjä riittävän hyvin. Hänen kanssaan oli mukava mennä, kun hänellä oli saman ikäinen poika kuin nuorimmaisemme, niin voi ottaa pojat mukaan kutsuvieraspuolelle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
Lainaus
Joo, nyt välähti   : mun erään 1) ystäväni serkut asui ainakin lapsuudessaan Lappeenrannassa ja mun 2) äiti tais käydä siellä viime kesänä 

No niin, selvä peli! tuosta riittää jo jollekin toisellekin!
Herra armahda.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
Kaveria ei jätetä  :109:

Poissa vasara

• ystäväkansaa
Selventävä kuvaus Kyöstin juurista ja hengellisestä kehityksestä.  Pidän rehellisestä kuvauksestaan ja olen mielissäni, että hänet on toisinajattelijana hyväksytty joukkoon..... :039:
 Mulla ei ole mahdollisuuksia, kun Suomen Karjalaan ja evakoihin ei ole mitään yhtymäkohtia, ja käyntikohteetkin löytyvät suurelta osin Karjalan tasavallasta ja Leningradskaja oblastista. :icon_lol: :icon_lol: :039:

Poissa mami

• armon kerjäläinen
Olen asunut Lappeenrannan Mäntylässä yhden lukukauden 1972-73 ja käynyt Saimaan Yhteislyseota Kesämäessä. En mielenosoituksellisesti opetellut käyttämään sanoja Mie ja Sie.  :039:
Lyö särö väärään varmuuteeni.