Kirjoittaja Aihe: Tilanne katsaus.  (Luettu 25818 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #75 : 14.03.10 - klo:07:56 »
Minunkin iltani oli ainakin omasta mielestäni hyvä. FST5 Spotligtin jäkeen saunaan, iltapalaksi mannavanukasta ja sitten 2 tuntia American Idols laulajia. Naiset ensin. Poimin sieltä ainakin kaksi suosikkia. Se lasinpuhaltaja tyttö ja se rastatukka. Heissä oli sitä jotakin tulkinnoissa ja äänetkin hyvät.
Ja puoli kymmeneltä nukkumaan. Päivä penkkiurheilua ja ruoanlaittoa otti voimat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #76 : 14.03.10 - klo:09:08 »
Patonki syötiin, muttei juustoa, suolakeksiä eikä valkkaria, mutta kylläkin hyvää punaviiniä

Reipasta aamua  :eusa_angel: Kaikki syötiin  :109: ei vaan, tais jäädä pari kirsikkatomaattia kulhon pohjalle pyörimään ja levitejuustoja. Nyt pitäs rakentaa aamupala kaikesta mitä jiäkuapista vielä löytyy.

Käväistään hiihtään pikkulenksu saareen ja paistaan makkarat ja kasvisgrillerit ja illaksi kotiin...

Ja käväistiin yökävelyllä ja tekemässä lumienkeleitä (ukko tehtiin suojasäällä) ja peuhaamassa hangessa, että oli hauskaa  :003:

Ja sit minkä nukuin niin näin Penasta unta!  :icon_biggrin:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

myyrä

  • Vieras
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #77 : 14.03.10 - klo:09:29 »

Ja sit minkä nukuin niin näin Penasta unta!  :icon_biggrin:

Minä en oo koskaan nähny unta foorumilaisista (en ainakaan muista), mutta viime yönä näin Hippiäisestä. Eikä ollu painajaista. :003:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #78 : 14.03.10 - klo:09:31 »
 :107:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #79 : 14.03.10 - klo:09:34 »
Mun iltani oli huippuhyvä. Viimeinen harjoittelupäivä, nuortenillassa soittelin kitaraa ja lauloin ja sain pikkuhiljaa lisää laulukavereita, kunnes illan lopuksi laulettiin kaikki yhdessä Jäähyväisiä. Ja harjoittelunohjaajani antoi mulle mannalappuja!  :041:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #80 : 14.03.10 - klo:09:36 »
Ja harjoittelunohjaajani antoi mulle mannalappuja!  :041:
Hurja. Vieläkö niitä on.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #81 : 14.03.10 - klo:14:02 »
Minä en oo koskaan nähny unta foorumilaisista (en ainakaan muista), mutta viime yönä näin Hippiäisestä. Eikä ollu painajaista. :003:

Täällähän nähdään unia!  :icon_biggrin:  Olisikin kiva nähdä joskus jotain (hyvää) unta oikeasta
henkilöstä. Vielä en ole nähnyt.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #82 : 14.03.10 - klo:14:06 »
Mikä on mannalappu?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #83 : 14.03.10 - klo:14:18 »


  Kai se on katsottava hengelliseksi evääksi. Pieniä Raamatunlauseita, psalmeja ym.
paperilapuille kirjoitettuna. Niitä voidaan jakaa eri tavoin. On siis sattumaa mitä tekstiä saa. Ei pidä käsittää ennustuksina. Hyväätarkoittavaa ja vähän niinkuin viihdettä, minusta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #84 : 14.03.10 - klo:14:21 »
Mannalaput ovat pieniä lappuja, joissa on raamatunpaikkoja painettuna. Niitä saa esim.
kristillisistä kirja- ja nettikaupoista. Usein ne ovat arkkina, josta ne pitä itse leikata irti.
Laput laitetaan sitten lasiin tms. kippoon.

Joka näitä käyttää, voi nostaa kiposta mannalapun ja lukea siihen kirjoitetun jakeen,
jos ei osaa päättää, mistä kohtaa nyt lukisi Raamattua.  Jotkut pitävät mannalappuja
jumalattomuutena, pakanuutena ja ties minä Belsebuubin eksytyksenä. Mutta ellei niitä ota
niin vakavasti, että toimii niiden mukaan*, en pitäisi niitä sen kummempana juttuna kuin
ns. peukalonpaikkojen* hakemista Raamatusta.

* Näistä käytetään esimerkkinä kolmea raamatunpaikkaa, joita on kerrottu kummastakin
tavasta hakea sattumanvaraisia kohtia Raamatusta:
1. kohta: Juudas meni ja hirtti itsensä.
2. Mene sinä ja tee samoin.
3. Minkä teet, tee pian.

Mutta kuten sanoin, järkeä peliin, niin ei hätää. Kaikki on vaarallista, ellei arvioi itse.


Ah, Riitta-mummi olikin jo ehtinyt vastata. No, olkoon nyt tämäkin. Olen samoilla linjoilla RM:n kanssa,
leikkiäkin saa. Jumala antoi järjen ja mielikuvituksen.
« Viimeksi muokattu: 14.03.10 - klo:14:24 kirjoittanut amanda »
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #85 : 14.03.10 - klo:14:31 »
Kiitos vastauksista!

Minulla tuli mannalapuista mieleen Israelin kansan korpivaellus ja siihen liittyvä taivaan manna. Kyllä minustakin tuommoisten lappujen kohdalla on syytä käyttää järkeään, jonka Jumala on antanut. En mitenkään voi käsittää, miksi tuommoisia voisi pitää jumalattomuutena tai pakanuutena.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #86 : 14.03.10 - klo:14:36 »
Siitä taivaan mannasta nämä ovat varmaan saaneetkin nimensä.

En mitenkään voi käsittää, miksi tuommoisia voisi pitää jumalattomuutena tai pakanuutena.

 :icon_biggrin: Et ole sattunut sellaisille foorumeille ja sivustoille, enkä kyllä neuvo sinua niille!  :icon_lol: :icon_lol:
Ei joka tunkiota kannata käydä tonkimaan.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #87 : 14.03.10 - klo:21:32 »
Mannalapuista tuli mieleen nuoruus ja nuortenilta seuriksella. Juotiin kahvia ja syötiin yhden työn tekemiä pullia. Ahnein älähti ensimmäisenä. Hampaat oli osuneet johonkin epämääräiseen.  :icon_eek: Pullien sisään oli leivottu pieniä paperirullia. Kun rullan avasi, löytyi sisältä raamatunlause. Niitä sitten luettiin vuorollamme iltahartaudeksi.  :kahvi: 
Pyryharakka

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #88 : 15.03.10 - klo:09:53 »
Mannalapuista tuli mieleen nuoruus ja nuortenilta seuriksella. Juotiin kahvia ja syötiin yhden työn tekemiä pullia. Ahnein älähti ensimmäisenä. Hampaat oli osuneet johonkin epämääräiseen.  :icon_eek: Pullien sisään oli leivottu pieniä paperirullia. Kun rullan avasi, löytyi sisältä raamatunlause. Niitä sitten luettiin vuorollamme iltahartaudeksi.  :kahvi: 

No siis voi hyvät hyssykät. Kaikkea sitä kuulee kun tarpeeksi vanhaksi elää.  :icon_wink:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10415
Vs: Tilanne katsaus.
« Vastaus #89 : 15.03.10 - klo:10:00 »
Mitä?! Mitä Pirska kuuli?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024