Kirjoittaja Aihe: Yleinen urputustopic vol. 6  (Luettu 49274 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Yleinen urputustopic vol. 6
« Vastaus #75 : 04.09.09 - klo:20:07 »
Hei Veisaaja!

Jos joku kiusaisi minun 10 ja puol´vuotiasta Urho-lapsenlastani, niin tämä mummi-susi tekisi muutakin kuin ulvoisi.
Kyllä minä rukoilen iltaisin monien asioiden puolesta, vieraidenkin. Taisit kirjoittaa tästä pikku-miehestä niin etten ehtinyt paneutua asiaasi. Menen nyt takaperin ja luen. Minä rukoilen sinun kanssasi.

terv. Riitta-mummi (  körtti-akka)
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #76 : 04.09.09 - klo:20:44 »
No onhan se totta Pirska.
Veisuu on samanlaista kaipuuta isommalle, kuin Susi ulvoisi kuuta.

Pikkasen kodistettuampaa esirukousta olisin kaivannut kuitenkin kuolukiusatulle, mutta jos joku veisaa, niin arvostan veisuuta kyllä. Anteeksi arvostelu.
Siionin virsi 200 Jeesus auta lapsiani siunaten ja varjellen j.n.e.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #77 : 07.09.09 - klo:21:24 »
Siionin virsi 200 Jeesus auta lapsiani siunaten ja varjellen j.n.e.

Tuo virsi on loistava iltarukous.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 09.09.09 - klo:14:49 »
Vielä 1 t 35 min töitä.
🇫🇮

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #79 : 09.09.09 - klo:18:00 »
Ostin elokuussa uuden navigaattori. Tehdaspäivitykset olivat vuodelta 2007. Samaan hintaan saa yhden päivityksen. Olin yrittänyt päivitystä, mutta en onnistunut edes rekisteröimään laitetta. Käännyin laitteen myyneen liikkeen puoleen, josta minulle annettiin vain tukipuhelimen numero.

Soitin numeroon ja kerroin huoleni. Kerrottuani käyttöjärjestelmän ja selaimen minua neuvottiin käyttämään Windows XP:tä ja Internet Exploreria. Tein työtä käskettyä ja niinpä kone alkoi ladata ohjelmaa, joka oli "ainoastaan" 3,04 Gigan kokoinen ja tarvitsi 11 Gigaa vapaata tilaa. Siinäpä se latasi melkein 7 tuntia ja sitten lataus piti purkaa koneelle. Sain purettua sen ja ajattelin, että nyt lataan sen itse navigaattoriin. Kone urputti, että tätä käyttöjärjestelmää ei tueta, täytyy olla vähintäin Windows XP SP 2. Samoin kone väitti, ettei minulla ole tarpeeksi tyhjää tilaa. Sitä on kyllä 29 Gigaa, joten ei pitäisi olla siitä kiinni.

Lupauksesta huolimatta koneelle ei tullut ohjeita, miten päivitykset saa itse navigaattoriin. Kun yritin siirtää latauksia, aloin vahingoissa vissiin tyhjentää sitä riivatun isoa lataamaani ohjelmaa.

Navigaattori on edelleen vanhoilla tiedoilla. :065: :067: :068: :074: :093: :097: :096:
Vielä sanas saarnataan.

Poissa An-na

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 09.09.09 - klo:20:26 »
Musta kartat on paljon kivempia. Seinälläni on kartta maailman valoista yöllä, Suomen kartta ja Helsingin keskustan kartta. Hyllyllä karttapallo ja kaapissa pino suunnistuskarttoja. Ja pyöräillessä on melkein aina pyöräilykartta mukana. Karttojen tutkimiseen saattaa hurahtaa vaikka kuinka pitkä aika!

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #81 : 09.09.09 - klo:20:51 »
No joo, meneehän ne kartatkin, kun toinen ajaa ja toinen lukee karttaa. Sitten kun pitäisi itse ajaa ja osata perille pimeällä, tuiskulla, tienviitat lumen peitossa j.n.e. niin navigaattori voisi olla aika mukava apu. Samoin, kun ajaa läpi Suomen, niin pitäisi olla sen seitsemästä kaupungista oma kartta. Että puolensa ne on kummassakin.

Suunnistanut olen viimeksi koulussa ja se ei totta vie ollut minun vahvimpia puoliani. Olin aina väärällä rastilla jos ylipäätään löysin mitään rastia.
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 09.09.09 - klo:21:13 »
Olen karttafriikki ja minulla on navigaattorit ja kaikki kartat ja kartoissa löytyy myös tietokoneella. ADAC:N karttaohjelma on 6Gt ja se peittää Euroopan. Muuten kartat ovat parasta toilettikirjallisuutta mitä tiedän. Sen voi aloittaa ja lopettaa milloin tahansa eikä juoni katkea.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #83 : 09.09.09 - klo:21:36 »
Olen karttafriikki ja minulla on navigaattorit ja kaikki kartat ja kartoissa löytyy myös tietokoneella. ADAC:N karttaohjelma on 6Gt ja se peittää Euroopan. Muuten kartat ovat parasta toilettikirjallisuutta mitä tiedän. Sen voi aloittaa ja lopettaa milloin tahansa eikä juoni katkea.

Tarkoitatko, että sitä luetaan yhdellä silmällä, puuceessä?  :icon_lol:
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 09.09.09 - klo:21:41 »
Tarkoitatko, että sitä luetaan yhdellä silmällä, puuceessä?  :icon_lol:

En ihan. Sitä luetaan kotona missä kaikki kymmenet kartat ovat,. Mökin puuceessä luetaan Valitut Palat lehtiä, ja niistä osastoa työn iloa. Meillä on mökillä puuceessä useita vuosikertoja kyseistä lehteä. Sitä täydentää siellä Huussikirja, jota voi myös lukea vitsi kerrallaan. Sillä yhdellä silmällä luetaan Embo kertakäyttöpainotuotetta.
« Viimeksi muokattu: 09.09.09 - klo:21:44 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 10.09.09 - klo:08:02 »
Meillä ollaan myös karttafriikkejä. Puoliso on erikoistunut kotiseutunsa vanhoihin, 1900-luvun karttoihin ja topografikarttoihin. Minä tykkään että puolet autoilun iloa on
matkareittiin etukäteen tutustumisessa. Pitkät erämaataipaleet ovat tylsähköjä, mutta radio pelastaa ne. Kylät, kirkot, koulut, pellot, järvet yritän kartta sylissä etukäteen
kertoa. Nykyinen pääkarttamme on A4 kokoinen rengaskansiokartta. Se riittää. Ennen leviteltiin niitä neliön kokoisia lakanoita ja kaupungeissa kyllä meitä huomattiin turisteiksi kun lakanoita käänneltiin.
Pikalähdöissä on varmaan navigaattorista apua. Meillä sellaisia lähtöjä ei ole ollut, ja jos on, niin vain tuttuihin kyläpaikkoihin.
                                                  :109:

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 10.09.09 - klo:09:42 »
Vielä 1 t 35 min töitä.

Mikäs urputuksen aihe työ on näin laman aikana?  :102:

Mie ainakiin oon ihan onnessani kun saan olla töissä. Ja niinkuin siekin sellaisessa töissä, jossa ehtiin näin välillä kurkistella foorumilleki ihan vain töiden lomassa.  :039:
Pyryharakka

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 10.09.09 - klo:09:47 »
Työskentelen "otsasi hiessä".
🇫🇮

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #88 : 10.09.09 - klo:12:36 »
Sanokaa karttafriikit sitten, kun teillä on auto, sen perässä peräkärry täyteen lastattuna ja pimeällä lumituiskuisella ilmalla täytyisi osata viedä se lasti johonkin uppo-outoon paikkaan. Tähän asti on katsottu paikka valmiiksi kartalta, mutta tästä eteenpäin olisi mukavaa toima navigaattorin kanssa, JOS SEN SAISI VAIN PÄIVITETTYÄ.

Olen soittanut jo kahdesti tekniseen tukeen, ja siirtänyt ohjelmaa ulkoisen kovalevyn avulla koneelta toiselle ja saanut jo kolmesti alkuun sellaisen homman, että päivitys asentuisi itse navigaattoriin. Tähän asti päivityksen siirtyminen on sammunut kesken kaiken ja tietäkää, että minä olen pahalla tuulella.  :065: :067: :076: :093:
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 10.09.09 - klo:16:33 »
Hei Pir...!

Et kai enää yhtä vihainen kuin aiemmin. Monta pirua oli loppukaneetista pudonnut.
Teknisten laitteiden kanssa on vaikeuksia . Känny, digi ja netti teettävät minulle ihan
tarpeeksi töitä. Navigaattoria en huoli, enkä tarvitsekaan.
Ymmärrän yskäsi. Sinä tarvitset.
Serkku-tyttö ja miehensä ajelivat Saksassa navigaattorin kanssa, mutta kun oli 10-kaistainen moottoritie ja kolme liittymää peräperää, kartturia tarvittiin.
 :073: :075: :eusa_doh: