Ostin elokuussa uuden navigaattori. Tehdaspäivitykset olivat vuodelta 2007. Samaan hintaan saa yhden päivityksen. Olin yrittänyt päivitystä, mutta en onnistunut edes rekisteröimään laitetta. Käännyin laitteen myyneen liikkeen puoleen, josta minulle annettiin vain tukipuhelimen numero.
Soitin numeroon ja kerroin huoleni. Kerrottuani käyttöjärjestelmän ja selaimen minua neuvottiin käyttämään Windows XP:tä ja Internet Exploreria. Tein työtä käskettyä ja niinpä kone alkoi ladata ohjelmaa, joka oli "ainoastaan" 3,04 Gigan kokoinen ja tarvitsi 11 Gigaa vapaata tilaa. Siinäpä se latasi melkein 7 tuntia ja sitten lataus piti purkaa koneelle. Sain purettua sen ja ajattelin, että nyt lataan sen itse navigaattoriin. Kone urputti, että tätä käyttöjärjestelmää ei tueta, täytyy olla vähintäin Windows XP SP 2. Samoin kone väitti, ettei minulla ole tarpeeksi tyhjää tilaa. Sitä on kyllä 29 Gigaa, joten ei pitäisi olla siitä kiinni.
Lupauksesta huolimatta koneelle ei tullut ohjeita, miten päivitykset saa itse navigaattoriin. Kun yritin siirtää latauksia, aloin vahingoissa vissiin tyhjentää sitä riivatun isoa lataamaani ohjelmaa.
Navigaattori on edelleen vanhoilla tiedoilla.