Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa?  (Luettu 59132 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa?
« Vastaus #90 : 13.12.09 - klo:23:11 »
Meilläkin oli kirkko lähes täynnä, n. 800 henkeä. Vain parvilla oli takariveissä tilaa.
Meidän kanttori säesti nopeammat ja kepeämmät joululaulut pianolla. 100-vuotiaat pneumaattiset urut ei taivu nopeisiin rytmeihin.
Hyvyilytti se Varpunen jouluaamuan. Tai ei se laulu, vaan se punatulkku, joka oli istutettu varpuslaulun alle lauluvihkossa.

Minua hymyilytti viime joulun aikaan varpunen jouluaamuna, kun pihalla oli kasa höyheniä ja vieressä tyytyväinen kissa. Tietysti itse laulun ajatus ei paljoa hymyilytä, mutta tilannekomiikka on asia erikseen.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 14.12.09 - klo:07:42 »
Kävimme eilen sekä kirkossa, että joululauluja laulamassa. Kotona ehdittiin vähän syömässä käväistä siinä välissä. Basso sai luvan vahtia taloa.

Kotikirkossamme oli vieraileva mieskuoroIsän Ääni. Upeasti soivat äänet oli nuorehkoilla
miehillä. Johajaan oli Jukka Ihalainen, tunnettu Miessakkien toimija.

Juha Pessin saarnoista olen aina pitänyt kovasti, niin nytkin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa amanda

• kyselevällä mielellä
« Vastaus #92 : 14.12.09 - klo:21:38 »
Kävin eilen kirkossa ja sen jälkeen seurakunnan joulutapahtumassa. Turhaan sanotaan,
ettei lähiöseurakunnissa kukaan käy - meillä ainakin käy!
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Pyryharakka

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 24.01.10 - klo:11:24 »
Terveiset Turun tomiokirkosta. Kävin siellä äsken jumalanpalveluksessa...radion välityksellä.
Se on ekologinen tapa näin kovalla pakkasella. Silmät kun sulki, niin olo oli melkin kuin kirkossa. Nojatuoli oli ehkä hieman liian mukava.  :icon_wink:
Siellä saarnasi tuomiorovasti Rauno Heikola. Hän lainasi Wilhelmi Malmivaaraa: " Jumalan ja ihmisen väliin ei mahdu muuta kuin Jeesus Kristus".
Muutenkin pidin saarnasta. Lähetys oli sen verran lyhyt, että Malmivaaran virsi VK 225 eli SV 111 jäi kuulumatta. Se piti sitten laulaa ihan soolona kotona.  :039:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 24.01.10 - klo:11:32 »
Kassoha meitä Pyryharakka! Samas kirkos oltii ja sama saatii saarnast. Mie kirjuutin melkein sammaa aikaa samat sanat tuonne toiselle puolelle!

Mie en pakkast olis pelänny, on lämmin auto, lämmin kirkko, mut nyt on sellanen vaiva et en voi istuu! Makuuhuonekirkkokii on iha hyvä!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 24.01.10 - klo:11:39 »
Terveiset meidän tuomiokirkosta, olipa tuomiorovastilla hyvä ja puhutteleva saarna, elävästä uskosta. Ja siitä että meistä kenestäkään ei ole toisen uskon arvioijaksi, onko joku 'uskossa', elävässä, hiipuvassa vai kuolleessa. Usko on sisimmän suhde Jumalaan ja sitä suhdetta ei tunne kuin Jumala. Ja 'elävän uskon' tulisi olla osa arjen uskoa ja näkyä toimivina käsinä ja jalkoina, kuulevina korvina ja näkevinä silminä. Se näkee elämän raadollisuuden ja haavoittuvuuden ja luottaa ja turvaa Jumalaan kaikissa tilanteissa, kaikkina aikona. Oli siinä toki paljon muutakin, ja oli mahtava veisata vanhoja hyviä virsiä ja päästä ehtoolliselle. Kiitos kaikesta  :eusa_pray:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 24.01.10 - klo:12:41 »
Oli meidän kuoron jumisvuoro viime viikolla  ja palelin niin että meni hartaus hiiteen...nyt sitten en suoritunut hereillekään, kun ajattelin toipua työkuntoon huomiseksi ja yö meni aivastellessa.  Mitenhän käy. 

Käynpähän täällä sitten.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #97 : 24.01.10 - klo:14:43 »
Oli meidän kuoron jumisvuoro viime viikolla  ja palelin niin että meni hartaus hiiteen...nyt sitten en suoritunut hereillekään, kun ajattelin toipua työkuntoon huomiseksi ja yö meni aivastellessa.  Mitenhän käy. 

Käynpähän täällä sitten.

Lauttasaaressa saarnasi Simo Juntunen ja hyvin saarnasi. Seuroissa perään oli myös erinomaiset puhujat. Kyllä kannataa käydä. Myös viisveisaaja näkyi paikalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 24.01.10 - klo:16:16 »
Lauttasaaressa saarnasi Simo Juntunen ja hyvin saarnasi. Seuroissa perään oli myös erinomaiset puhujat. Kyllä kannataa käydä. Myös viisveisaaja näkyi paikalla.
Huomasin kirkosta ja kupongista. Tällä kertaa tuli tauti huonoon aikaan. Olisin tullut sinne.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 24.01.10 - klo:16:24 »

Kyllä, kannatti käydä. Veisuu tekee hyvää ja aina jotain jää mieleen itämään. Oli kiva saada kuulumisia myös kauempaa.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 24.01.10 - klo:17:27 »
Kyllä, kannatti käydä. Veisuu tekee hyvää ja aina jotain jää mieleen itämään. Oli kiva saada kuulumisia myös kauempaa.
Kateeks käy mutta hieno kuulla. Nämä olisi olleet minun ensimmäiset seurat vielä kaiken muun lisäksi.  Siis, paitti Espoossa pidettyjä herättäjäjuhlia.  Olin ajatellut että jumiksen jälkeen on luontevaa solahtaa sakkiin kaikessa hiljaisuudessa. No, täytyy jatkaa sen hankkeen suunnittelua. Epäilemättä joskus tulee valmista.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 25.01.10 - klo:19:00 »
En ole käynyt kotikirkossa aikoihin  :icon_cool:

on ollut muka niin kiire...
Herra armahda.

Poissa juhani

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 25.01.10 - klo:23:10 »
olin töissä kirkossa, mutta olin mukana...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 31.01.10 - klo:22:08 »
Ennen ilmoitettiin, kuka saarnaa, nyt saarnan pitäjästä ei ole hajuakaan. Luin juuri, että ennen saarnaajan nimi oli pääasia, nyt ehtoollinen koetaan tärkeimmäksi. Minusta olisi kuitenkin kiva tietää, kuka pitää saarnan. Nyt lukee että avustava pappi tms. eikä juuri muuta.  :eusa_doh: Ei näissä pysy mukana.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #104 : 31.01.10 - klo:22:14 »
Ennen ilmoitettiin, kuka saarnaa, nyt saarnan pitäjästä ei ole hajuakaan. Luin juuri, että ennen saarnaajan nimi oli pääasia, nyt ehtoollinen koetaan tärkeimmäksi. Minusta olisi kuitenkin kiva tietää, kuka pitää saarnan. Nyt lukee että avustava pappi tms. eikä juuri muuta.  :eusa_doh: Ei näissä pysy mukana.
Ennnen vanhaan tämä oli Sanan kirkko, nyt tämä on jotain muuta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi