Kirjoittaja Aihe: Positiivisten asioiden ketju vol. 7  (Luettu 42983 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
Positiivisten asioiden ketju vol. 7
« Vastaus #105 : 18.05.09 - klo:15:48 »
Lainaus käyttäjältä: "karjalaisenkyösti"
Lainaus käyttäjältä: "Seppos"
Pietari Suuri nimittäin oli aikansa jättiläinen myös ruumiltaan 204cm oli hänen pituutensa ja se oli siihen aikaan tosi paljon.

Koko vaikuttaa myös palkkatasoon, tästä kertoo nettiKauppalehdestä löytyvä artikkeli:

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/05/22284

Nykyajassakin olisi kaveri ollut tod.näk. hyvässä asemassa.

Loistojuttu. Olen 8cm yli keskipituuden ja ylipainoni ei alenna palkkaani. Tosin tieto on pikkuisen myöhässä kun olen eläkkeellä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Positiivisten asioiden ketju vol. 7
« Vastaus #106 : 18.05.09 - klo:15:59 »
Aleksanteri III oli kookas mies. Mutta poikansa tsaari Nikolai Ii oli hintelähkö.
Ei hakannut halkoja kuten isänsä. Aleksanterin varsinainen voimannäyte oli
jonkin junaonnettomuuden jälkeen kun hän piteli junan katon romahtamasta matkustavien päälle.
Muuten ei ollut ihmisenä ja poliitikkona(?) isänsä Aleksanteri II veroinen.
A III yritti venäläistää Suomen. " Onko Venäjä Suomen osa, vai suomi Venäjän osa?"
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

• Vieras
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol. 7
« Vastaus #107 : 22.05.09 - klo:10:47 »
Tilastot. Tänne tulee keskimäärin puoli uutta jäsentä päivässä. :024:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #108 : 22.05.09 - klo:14:03 »
Uudet sivut ja tilastot!

Vesisade eilen. Lahdessa oli ollut kovin ukkosmyräkkä vuosiin. Hiihtostadionin montun maa-aineet valuivat notkossa olevaan uima-altaaseen, se ei ole tietysti positiivinen asia, eikä se että yksi talo paloi salamaniskusta. Mutta ihmiset jä eläimet pelastuivat.

Padasjoella ei satanut kuin nimeksi ja niimpä tänään lähtiessä kasteltiin kasvimaa ja perunallekin annettiin, kun on jo niin nätillä varrella.

Yöhallatkin ovat toivottavasti ohi. Luonto on kauneimmillaan.

:icon_cool:

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 22.05.09 - klo:14:33 »
Seitsemän aikaan illalla ajeltiin Padasjoen ja Lahden väliä. Säätila vaihteli auringonpaisteesta raekuuroon. Nähtiin sateenkaari ja komea salama.

Poissa Sarai

• Kotimatkalla
« Vastaus #110 : 23.05.09 - klo:22:06 »
Seitsemän ja puoliviikkoinen labradorinnoutajavauva nukkumassa jalkaterän päällä.

Poissa Liisa

• ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • kotisivu
« Vastaus #111 : 23.05.09 - klo:23:34 »
Seitsemän ja puoliviikkoinen labradorinnoutajavauva nukkumassa jalkaterän päällä.

Oi! :icon_smile:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #112 : 24.05.09 - klo:08:12 »
lahtelainen senior-noutaja Basso maminsa kanssa onnittelee ja toivoo pikku-noutajalle mielenkiintoisia nuuhkimis-hetkiä ! :110:(innostunutta läähätystä)

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #113 : 24.05.09 - klo:12:37 »
Pelkäänpä, että karkottava luolakoira Kerttu kokeilisi nuoreen noutajaan karkottamistaitojaan, ainakin, jos väri on musta. Kärsivällisellä totuttelemisella saattaisi tilanne muuttua rauhanomaiseksi rinnakkaineloksi. On se joskus onnistunut.

Poissa An-na

• ystäväkansaa
« Vastaus #114 : 24.05.09 - klo:13:05 »
Olin pienellä matkalla Ahvenanmaalla kahden ystäväni häissä. Oli ihanat häät, upeat puitteet (jatkojen jatkot olivat Uffe på Bergetillä, jos joku tietää paikan), oli ihana todistaa kahden rakkaan ystävän rakkautta ja käydä myös ensimmäisen kerran elämässä Ahvenanmaalla. Vaikka vettä satoi kuin saavista kaataen, ei se tunnelmaa pilannut. Olen nyt jossain ihmeen onnellisuustilassa kun oli niin kovin mukavaa  :icon_sunny:

Poissa Salis

• ystäväkansaa
  • Körtti
« Vastaus #115 : 24.05.09 - klo:15:14 »
Olin pienellä matkalla Ahvenanmaalla kahden ystäväni häissä. Oli ihanat häät, upeat puitteet (jatkojen jatkot olivat Uffe på Bergetillä, jos joku tietää paikan), oli ihana todistaa kahden rakkaan ystävän rakkautta ja käydä myös ensimmäisen kerran elämässä Ahvenanmaalla. Vaikka vettä satoi kuin saavista kaataen, ei se tunnelmaa pilannut. Olen nyt jossain ihmeen onnellisuustilassa kun oli niin kovin mukavaa  :icon_sunny:

Onnellisuus ei ole kielletty asia. Ihmisellä on lupa olla onnellinen vaikka ikuisesti. :kahvi:
Acta, non verba.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #116 : 24.05.09 - klo:19:13 »
Onnellinen lapsuuteni ilmestyi yllättäen eteen, kun katsoin ylen areenalta näkemättä jäänyttä alkuosaa lähetystyötä käsittelevästä ohjelmasta Saman taivaan alla. Pikkusiskoni Kaija syötti lemmikkiantilooppia ja seuraavassa kuvassa oltiinkin sitten kaikki neljä lasta lapsenlikkamme Lempin kanssa. Minä olin se poika, jolla oli keltainen lippalakki.

myyrä

• Vieras
« Vastaus #117 : 25.05.09 - klo:15:47 »
Jotain positiivista sentään. On kesäisen lämmintä ja tuomet on puhjenneet kukkaan. Voikukkia on pientareet kirkkaankeltaisena. Onpa kaunista.

Vaikkakaan ei ole kovin ekologista, niin on mukava ajella keväänvihreällä autolla kattoluukku auki kaupungilla ja katsella "luonnon monimuotoisia reheviä näkymiä :icon_biggrin:", jotka näkymät vielä hymyilee kauniisti ja iloisesti.

Poissa Atanasia

• ystäväkansaa
« Vastaus #118 : 25.05.09 - klo:18:52 »
Lainaus
Onnellinen lapsuuteni ilmestyi yllättäen eteen, kun katsoin ylen areenalta näkemättä jäänyttä alkuosaa lähetystyötä käsittelevästä ohjelmasta Saman taivaan alla. Pikkusiskoni Kaija syötti lemmikkiantilooppia ja seuraavassa kuvassa oltiinkin sitten kaikki neljä lasta lapsenlikkamme Lempin kanssa. Minä olin se poika, jolla oli keltainen lippalakki.

Katsoinpa areenalta ja näin keltaisen lippalakkipojan ja antilooppia syöttävän tytön!

Oli mielenkiintoinen ohjelma.

http://areena.yle.fi/toista?id=2348310
Herra armahda.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #119 : 25.05.09 - klo:19:05 »
Katsoin eilen elokuvan Afrikan kuningatar ja ajattelin Penan lapsuutta kun alun kirkkokohtauksessa oli elävää menoa metodistikirkossa. Elokuva oli vuodelta 1951 ja
eikös se kohta tämänjälkeen Penakin istunut äidin sylissä Ambomaalla kirkossa.

Mustien kirkonmenoissa on soulia. :D