Kirjoittaja Aihe: Yleinen positiivisten asioiden ketju =)  (Luettu 329614 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Liikkeelle, hop!
« Vastaus #435 : 19.05.06 - klo:16:32 »
Niin, pientä ilotulitusta ilmassa tänään!
Sain kaksi opiskelupaikkaa eli
Elektroniikka-alan pt:lle,
Suunnitteluassistentin pt:lle
ja varasijan media-assari-linjalle.
Eli kokkikoulun jälkeen tekemistä riittänee.
Onhan se mukavaa kotonansa keittää
valkoviinissä simpukoita, tehdä shampanja-kakkua,
tehdä feta-pinaatti-sipuli-piirasta ja nauttia elämän
hedelmistä. Joskus epäterveellisistä ja kalliistakin.
Elämä on kemiaa.

Poissa m.k

• ystäväkansaa
Yleinen positiivisten asioiden ketju =)
« Vastaus #436 : 19.05.06 - klo:16:35 »
Noniin, tulihan ne tulokset Helsingistä kun aikansa odotteli... Samalta se tuntuu ylioppilaanakin olo, mutta onhan tuo kiva. Saa lahajoja...

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Niin, joo..
« Vastaus #437 : 19.05.06 - klo:17:17 »
Yo-tutkintokin käyty syksyllä 2000
ja 2000-2001 Journalismin perusopinnot
ja työvoimapoliittinen tv-ja videokoulutus 3,5kk
ark-harjoittelussa olin 2002 4kk Helsingin Yliopiston
Täydennyskoulutuskeskuksessa
ja koulunkäyntiavustajana 2kk,
tanssikatselmuksessa 2001,
TaiteenVapautusRintamassa ...www.egroups.com/group/linja535
siitä lienee aikaa...lähinnä enää Kari Syrjän kans mailailen
ja Nakuissa eli www.nakut.net eli srk-nuoret aikuiset
Joskus kesälukiokaverin kans olin www.yle/free
tai www.curly.fi nuorten mediaharrastuksessa
No, mut näähän ei kerro elämän hankaluudesta
ja töissä oon ollut aika vähän..
Elämä on kemiaa.

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #438 : 21.05.06 - klo:15:31 »
Nihihihihihihi, SUOMI VOITTI EUROVIISUT!!! :shock:

Oli kyllä aika hauskaa pääraksan kabinetissa ko muitten isosten kanssa tuijotettiin ja oli vähäsen kädet punaset ja kipiät sen jäläkeen.

And twelve points go to... Finland!
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #439 : 23.05.06 - klo:20:43 »
Enää... hmm... 2 vrk, 14 h ja 27 min. :D
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Johannes

• ystäväkansaa
« Vastaus #440 : 24.05.06 - klo:10:03 »
Jepulis jee, eka vuosi takana yliopistossa, kun 15 minuuttia sitten tentistä tulin. Nyt kai pitäisi olla mevalonaatit, malonyyli-KoA:t ja muut vähäksi aikaa ohi. No, jospa siinä edes jotakin meni oikeisiin kohtiin.  :wink: Kuitenkin tuli taas tämä kumma olo, kun on lukuvuosi takana. Vähän haikea toisaalta, kun pitää kesäksi jättää Kuopio taakse, mutta toisaalta tuntuu ihan mukavalta aloittaa loma.

Niin ja kuka sitä sanoi, että yliopisto olisi vaikea koulu (ai niin anteeksi, taas lipsahti, kun se ei kuulema ole koulu, mutta laittakaa siihen mitä haluatte, mutta minulle se on koulu, sanottiin mitä sanottiin)...sen kummempi kuin muutkaan, kunhan vain pelotellaan ihmisiä!
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa m.k

• ystäväkansaa
« Vastaus #441 : 24.05.06 - klo:16:11 »
Tokko se yliopistokaan vaikea, mutta sinne pääseminen sitten vaatii panostusta...

Poissa An-na

• ystäväkansaa
« Vastaus #442 : 24.05.06 - klo:16:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Niin ja kuka sitä sanoi, että yliopisto olisi vaikea koulu (ai niin anteeksi, taas lipsahti, kun se ei kuulema ole koulu, mutta laittakaa siihen mitä haluatte, mutta minulle se on koulu, sanottiin mitä sanottiin)...sen kummempi kuin muutkaan, kunhan vain pelotellaan ihmisiä!

Riippuu paljon varmaan siitä, mitä opiskelee. Vaikea lienee minkä tahansa alan kohdalla väärä sana, jos ko. alaa on päässyt opiskelemaan. Mutta sanotaanko, että raskasta opiskelu voi kyllä olla. Raskasta siis siinä mielessä, että on paljon hommia mitä pitää tehdä. Sekin varmaan riippuu alasta; jossain ne opintoviikot (tai -pisteet, emmä niistä tajua...) on paljon suuremman työn takana kuin jossain toisessa koulutuksessa.

Poissa Johannes

• ystäväkansaa
« Vastaus #443 : 25.05.06 - klo:00:42 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"

Riippuu paljon varmaan siitä, mitä opiskelee. Vaikea lienee minkä tahansa alan kohdalla väärä sana, jos ko. alaa on päässyt opiskelemaan. Mutta sanotaanko, että raskasta opiskelu voi kyllä olla. Raskasta siis siinä mielessä, että on paljon hommia mitä pitää tehdä. Sekin varmaan riippuu alasta; jossain ne opintoviikot (tai -pisteet, emmä niistä tajua...) on paljon suuremman työn takana kuin jossain toisessa koulutuksessa.

Niinpä se tietysti tahtoo olla. Itse olen tykännyt aina luonnontieteistä ja jo pikkupoikana Avara luonto oli suosikkiohjelmia ja sitten oli kanoja ja ankkoja ja semmosia hoidokkeina. Niinpä se on vetänyt, että luonnontieteiden parissa ollaan ja biologia ja kemia keskeisiä oppiaineita. Kiinnostaisi joku lääketehdas tai semmonen työpaikkana. Lääkäriksi en aikanaan halunnut, niin piti etsiä joku väylä, josta saisi kuiteskin opetella ihmiskehon toimintaa ja biologiaa yleensä.

Myönnetään, että rankkaa on väliin ollut, mutta ei vaikeaa. Siis kaikkihan on omasta motivaatiosta kiinni. Tiedän paljon tyyppejä, jotka eivät voi sietää kemiaa ja kuitenkin ovat samalla alalla opiskelemassa. Silloin on varmasti vaikeaa. Kouluissa on varmaan vaikeuseroja, kuten An-na veikkasit. Veikkaisin, että vaikkapa oikeustieteen ja näyttämötaiteen opintoja ei paljoa voi verrata toisiinsa, mutta silti on hyvä muistaa, että vaikkapa juuri itseäni kiinnostaa kovasti luonnontieteet, mutta on paljon aloja, joista en tajua mitään. An-na opiskelet ilmeisesti jotain musiikkialaa...minusta ei olisi siihen. Samoin putkimiehen hommissa menisi putket ristiin ja politiikan ja semmoisen opiskelu ei voisi vähemmän kiinnostaa.

On hyvä muistaa, että kaikista valmistuu oman alansa asiantuntijoita, johon muilla ei ole liiemmin asiaa. Sikäli ei voi ihan suoraan puhua opintopisteiden saamisen helppoudesta/vaikeudesta. Kyllä minullekin olisi vaikeaa musiikkia opiskella, kun en ole koskaan tajunnut nuottiviivojenkaan ideata, saati ukko-nooaa soittaa. Opettelin vain  pakollisen musiikin peruskoulussa ja lukiossa ulkolukuna teorian läpi sanasta sanaan ja kokeisiin siten ne kirjat tavallaan kopioin ja sitten tunnilla olin nätisti, niin kasia ja ysiä on musiikista ollut. Mutta silti en osaisi laittaa C:tä ja muita niille viivoille, en ole koskaan osannut, mutta riitti, kun osasi aina vaikkapa viiden jousisoittimen rimpsun ilman hajuakaan niiden eroista, taikka sitten Bachista tai Beethoovenista osasi jotakin kertoa. Minulle onneksi on sattunut semmoiset opettajat, ettei ole tarvinnut osata paljoa soittaa ja laulaa, vaan soittaminenkin on mennyt niin että on vain ulkoa opetellut, missä järjestyksessä tehdään mitäkin. Nyt jälkeenpäin tietysti harmittaa, kun en osaa mitään, mutta sitä mukavampaa on kuunnella ammattilaisia. Tämä taisi nyt mennä vähän ohi aiheen, mutta olkoon...
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa joonasv

• Istahtaa penkin päähän veisaamaan
...
« Vastaus #444 : 25.05.06 - klo:03:22 »
Jokainen ala on vaikea, jos halajaa eteväksi. Itse musiikkialaa opiskelevana voin todeta, että työ ei lopu koskaan...mutta sen ajatuksenhan kääntää voimavaraksi, kun oikein yrittää :shock:

Poissa An-na

• ystäväkansaa
« Vastaus #445 : 25.05.06 - klo:12:06 »
Joo, totta puhut Johannes, juuri tuota minä tarkoitinkin. Eli siis vaikea voisi olla sellainen ala itselle, joka ei yhtään kiinnosta tai johon ei ole taipumusta/harrasteneisuutta. Vaikka lukiossa laajan fysiikan luinkin, luulen, että yliopiston ja tkk:n fysiikka olisi minulle ihan liian vaikea ala. Myös joku oikeus- ja kauppatiede voisivat olla liian vaikeita. Toisaalta niissäkin on todella paljon _lukemista_, kai se tieto pänttäämällä ja työtä tekemällä päähän menisi, mutta ei se helppoa olisi.

Musiikkikin on omalla tavallaan hyvin vaikea ala, mutta kai siinä noudatetaan samoja "oppimissääntöjä" kuin missä tahansa alassa; pikkuhiljaa opitaan ja kehitytään ja pian huomataankin, että se asia, mikä puoli vuotta sitten näytti mahdottomalta, onnistuukin jo. Ei minun olisi mitään järkeä tässä vaiheessa mitään A-kurssitasoisia viulu- tai pianobiisejä soittaa kun en niihin pysty. Jos jaksaisin oikein kovasti elämässäni harjoitella, niin ehkä joskus onnistuisin - tosin siihen ei ole tarvetta, kun en orsolla tahi pimulla opiskele (vaan mukalla). Orso=orkesterisoitinten osasto, pimu=pianomusiikin osasto, muka=musiikkikasvatuksen osasto.

Nojoo, tämä nyt todella menee offtopic...

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #446 : 26.05.06 - klo:09:39 »
1 h 32 min  :D
Parhain terveisin Sanna

Poissa An-na

• ystäväkansaa
« Vastaus #447 : 26.05.06 - klo:10:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"

Mihin?

Poissa m.k

• ystäväkansaa
« Vastaus #448 : 26.05.06 - klo:11:44 »
Kyllähän tuo alkaa jo pikkuhiljaa kyrsiä kun on oikiksen pääsykoekirjoja tankannut, oikeastaan nauttii kun lukee välillä poliittista historiaa. Jotenkin tuntuu siltä ettei oikein enää jaksaisi, vaan onhan ne jo pääsykokeet kohta eikä sitä enää varmaankaan uutta opi. Kertaa nyt vielä ennen pääsykoetta ja toivoo että sisälle pääsisi, jos ei pääse niin saapa katsoa mihin sitä ens vuonna hakee...

Poissa Sanneli

• ystäväkansaa
« Vastaus #449 : 26.05.06 - klo:12:57 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"

Mihin?

Mää täytin 16 klo 11.12.
Parhain terveisin Sanna