Kirjoittaja Aihe: Syksy  (Luettu 41430 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Syksy
« Vastaus #90 : 17.09.14 - klo:15:44 »
 :039:

Tuo on samanlainen sanonta että hyvää yritin tehdä mutta priimaa pakkaa tulemaan...
kuin tämäkin...kun itse tekee saa mitä tulee. :kahvi:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Syksy
« Vastaus #91 : 17.09.14 - klo:16:54 »
Kahvi on jaloa ainetta  :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Syksy
« Vastaus #92 : 17.09.14 - klo:17:49 »
Miustakii on. Koht´sillää Matti keittää kohvit. Jäätelöö mantsikkahillo keral nautitaa ! :kahvi:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Syksy
« Vastaus #93 : 17.09.14 - klo:18:52 »
 :kahvi: :039:

Kahvi on !!!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Syksy
« Vastaus #94 : 17.09.14 - klo:22:47 »
Pääsen ensiviikon syksyä pakoon. Jippii
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Syksy
« Vastaus #95 : 18.09.14 - klo:08:17 »
Ei kannata paeta, aurinkoista ja kaunista on.
Etelän ruska vasta tulollaan, että saat sitä kyllä nähdä ja kokea ensi viikon jälkeenkin.  :eusa_angel:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Syksy
« Vastaus #96 : 18.09.14 - klo:09:17 »
Kyllä kannattaa sillä kevät on aina kevät.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Syksy
« Vastaus #97 : 18.09.14 - klo:10:11 »
Seppo, anna palaa. Matkailu avartaa, vaikka reissussa rähjääntyy.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Syksy
« Vastaus #98 : 18.09.14 - klo:12:22 »
Mukavaa matkaa Sepolle.  :eusa_angel:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Syksy
« Vastaus #99 : 19.09.14 - klo:12:33 »
Ei se vielä ole tullut mutta säätietoukko sanoo jotta tulee pitkä ja lämmin, kuka lienee. Saa nähdä sitte kun soittaa ovikelloa   :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: Syksy
« Vastaus #100 : 19.09.14 - klo:15:50 »
Ei se vielä ole tullut mutta säätietoukko sanoo jotta tulee pitkä ja lämmin, kuka lienee. Saa nähdä sitte kun soittaa ovikelloa   :003:

 :049: :055: :054: :057:

:) Toivotttavasti säätietoeukko oli oikeassa, jos ei niin sitten oottele :)

Leena oli taas niin hauska :)

Minnekköhän seppos on pakenemassa?
Olenkohan jo häntä kiittänyt rohkeasta ja selkärankaisesta palautteesta minkä antoi seuratuvalla isokenkäisille, jos en nyt, niin melkein kun mun suusta tuli se puhe, tai siis yhdyin siihen kyllä !

Syksy vaan on niin jännä salaperäinen, ihmiset oottaa mitä sieltä tulee ja ruska ja tää kaikki.
Ihan ufojuttu ja tykkää syksystä ku sika rapakossa rypemisestä..Ihan sika siistii. :)

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Syksy
« Vastaus #101 : 19.09.14 - klo:16:50 »
Leena ja Viisveisaaja heittelee niin mukavan "körttiläistä" niinku 1944 yhden foorumilla- vitsailun mainitsi. Niin, minä kysyn sinulta Veisaaja, joko olet tenttinyt Kierkegaardin esteettisen eksistenssin ?  Jos et lievästi murteellista nykysuomea saanut ymmärrykseen, niin pyydä juhania suomentamaan. Tai kääntämään tanskaksi. Luetko muuten Kierkegaardia tanskaksi?

Kiva kun mainitsit Kierkegaardista. Minä vallan innostuin kun sain Torsti Lehtisen kirjan käsiini. Pieni ironiako meitä yhdistänee ? :052:

Tämä hauskanpito menköön yhden siiderilasillisen piikkiin. Ostin muutaman tölkin omenasiideriä kun Kotiliedessä oli herkullisen oloinen omena-saksanpähkinäresepti. Tarkemmin sitä tutkittuani ( siiderit oli jo hankittuna) se osottautui kovin työlääksi tehdä, joten joimme Matin kanssa ne tölkilliset iltapäivällä parvekkeella. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: Syksy
« Vastaus #102 : 19.09.14 - klo:16:58 »
 :039:
Juuh, kivaa kun on kivaa... :)

Selfygelig leser jag den okso, os på dansk.

Kirkegaardin sielunelämä pelkästään mua kiinnostaa, kun en ole filosofi, mutta myyntimiehenä kiinnostaa enempi miten eri ihmiset erikulttuurista ajattelee maailman kuvaansa ja miten siihen voi, jos tarvii ja miksi vaikuttaa. :)

Mua joku akateeminen titteli vois vähempää kiinostaa. oon noita intellektuelleja tavannut ihan kasapäiten ja mulla töissäkin ollut vaikka minkä titttelin omaavaa, mutta ihan samat aivot tuntuu niilläkin olevan.
Sama taiteilijoiden, ps, rakastan heitä kaikkia, mutta Paavon sanoin, nöyrän puhe tallissa on enempi.

Öö luen ja kirjoitan sillä samalla 70 luvun slangilla, niin tanskaa, ku suomeakin. :)

Jokaisen mummelin tulisi ottaa sherryä :)
Kun nuorena miehenä puutarhuritöissä mopedillani pitkin Sjellantia, niin kaikki mummelit, kun pyysi leikkamaan mua nurmikkoa oli pikkasen huppelissa ja sikari suussa ja pyysivät mua ottaan oluen ja kaks ja jutteleen ulkona auringossa.
 Kyllä Tanskassa vanhusten huolto on ihan eriluokkaa, kun meillä.
Sieelä vanhukset juo sherryä ja tekee mitä tekee iltaisin terassilla ja hauskaa on jokaisella, niin kiihko uskovilla, kuin tava tavallisilla ihmisillä. :)
« Viimeksi muokattu: 19.09.14 - klo:17:09 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Syksy
« Vastaus #103 : 19.09.14 - klo:17:05 »
Samoista lähtökohdista minäkin aloitin. Ihmisen itsensä, yksilön vuoksi. Nyt ehkä jo hiukan ymmärrän itseäni ja Mattia. Siksi.

Sören Kierkegaard oli ilmeisesti, hänkin, kotikasvatuksensa tuote. Jotakin oli , jo äidin kuoltua,  tapahtunut. Se "maanjäristys". Kihlaus oli eräänlainen koe, ja utopia.  Mutta se nyt tästä tällä kertaa...

Ei nyt mitään erikoisen "hauskaa" ole yhden lasillisen jälkeen, kunhan leikittelin. :icon_lol: Olipahan kerran taas asiaa körttibaariin, minullakin.
Jotenkin on vain taas niin rento olo, kun lääkäri ei antanut tappotuomiota jalalleni. Veret kulkee yhä, niin päässä kuin jalassa. Eipä huolehdita liikaa, vaikka se on se toinen, entinen, luontoni.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: Syksy
« Vastaus #104 : 19.09.14 - klo:17:13 »
Samoista lähtökohdista minäkin aloitin. Ihmisen itsensä, yksilön vuoksi. Nyt ehkä jo hiukan ymmärrän itseäni ja Mattia. Siksi.

Sören Kierkegaard oli ilmeisesti, hänkin, kotikasvatuksensa tuote. Jotakin oli , jo äidin kuoltua,  tapahtunut. Se "maanjäristys". Kihlaus oli eräänlainen koe, ja utopia.  Mutta se nyt tästä tällä kertaa...

Ei nyt mitään erikoisen "hauskaa" ole yhden lasillisen jälkeen, kunhan leikittelin. :icon_lol: Olipahan kerran taas asiaa körttibaariin, minullakin.
Jotenkin on vain taas niin rento olo, kun lääkäri ei antanut tappotuomiota jalalleni. Veret kulkee yhä, niin päässä kuin jalassa. Eipä huolehdita liikaa, vaikka se on se toinen, entinen, luontoni.

Sörenillähän oli voimakkaita mieliala vaihteluita.

Oli masennusta ja korkeaa lentoa.
Olipa joidenkin tietojen mukaan joskus jopa mielisairaalssa.

Kirjapiirissä mietimme, että onko aina joidenkin syvien viisauksien tultava kärsimysten ahjosta?

Kaikki valta tekoälylle!