Tässä nyt-ketjussa olen tottunut kirjoittamaan lähinnä vain omia kuulumisia ja tuntoja,
ajatuksiakin joskus, jos hyvin sattuu niin aika avoimesti jutustan syvempiäkin iloja tai suruja.
Avoimuutta kyllä rajoittaa paljon pelko siitä että karahtaa pahasti kiville, tulen loukanneeksi,
tai loukkaannun itse.
Siionin virsistä, niiden sanoituksista ja sävelmistä en oikein osaa keskustella ja ottaa kantaa.
Joskus niitäkin lauleskelen, tosin paljon enemmän "tavallisia" virsiä.
Laulan pelkästään hengellistä. Kuuntelen kyllä kaikenlaista, jotkut kolahtaa minuun, jotkut ei.
Tänään tuli käytyä pitkästä aikaa Helsingin seudulla, vaimolla oli tietty liike kohteena
Espoon Mankkaalla. Navigaattorin avulla sinne osasin, tulostin kyllä kartankin varukselta.
Löytyihän sieltä hänelle pari hienoa pitkää hametta, ei ollut hukkareissu.
Vaikka onhan tällaiset reissut virkistävää vaihtelua varsinkin nyt korona-aikana.
Alkuillasta kävin kotimökillä ruohoa leikkaamassa. Päätin hiukan pienentää siellä aluetta
mistä leikkaan, aika iso alue on ollutkin.
Ehkäpä paremmin kerkiän siellä vain oleskella, istua nuotiolla, saunoa, kokeilla vielä
kosketinsoitin tottelisi vanhentuneita käsiä, katsella vanhoja valokuvia yms.,
ettei kaikki aika mene ruohonleikkuuseen...enkä toki aio sinne muuttaa...
Rannassa on venekin vielä pesemättä, soutamisesta puhumattakaan.
Paluumatkalla ajelin pyöräilyreittiäni, tarkistin auton mittarilla matkan (17 km), vastaa
suunnilleen tunnin pyörälenkkejäni, mutta vain vajaa kolmannes matkasta asfalttia.
Näytti olevan aika pitkästi edelleen pientä mukulakiveä pikkutiellä.
Tavoitteena on että tänä kesänäkin sinne pyöräilisin edestakaisin, 2-3 tunnin tauko mökillä.
Niin juu, paluumatkalla tuli uusi bongauskin, näin pääskysen...siis nyt vasta.
Ja käen kukkumista ei vaan kuulu, mutta sen olen kerran kuitenkin kuullut viikkoja sitten.
No, taidan tyhjänpäiväisen turisemiseni lopettaa taas tällä kertaa, ja jätän
kitaramusiikinkin linkittämisen väliin, jotain muuta toki voisin, mutta olkoon....
nimittäin kohta alkaa mestareiden liigan loppuottelu: Mancester City - Chelsea
Hyvää yötä!