Morjensta!
Piipahdin tänne jälleen hetkeksi turisemaan ennen yöpuulle menoa.
Onhan tässä tullut hiukan liikuttua, hyvä niin, vaikka olo vähän sippi nyt.
Tänään kävin vasta alkuillasta uimahallissa, vesijuoksua tunti ja perään uintia 20 minuuttia.
Pari-kolme päivää taaksepäin takapihallamme tuija-aidan leikkausta ja ekaa kertaa "täyspitkä-vakiopyörälenkkini",
15 kilsaa, viime syksynä kesti tunnin...nyt tunti ja 10 minuuttia...pitänee todeta että vanhuus ei tule yksin...
tosin pyöräilykausi vasta alussa että ehkä vauhti vielä kiihtyy...
Nyt viikonloppuna urheiluhullut seuraa vielä hiihtokisoja...kerron tähän kun en viitsi vaihtaa toiseen ketjuun.
Tänään oli mäkihyppyä, Janne Ahonen oli mukana kisassa ja hyvin sujuu edelleen.
Jätin sen kisan katsomisen kesken kun siirryin voicea seuraamaan.
Ja mitähän vielä...kevät etenee vihdoin, vaikka vielä yöpakkasia...lumikolan vein kylläkin jo talon varastoon,
ja lähipäivinä maksan taloyhtiön tililtä itselleni palkkiota talven lumitöistä...näin se menee kun ollaan ainoat
lumityön tekijät tässä 4-asunnon rivarissa.
Pari päivää sitten istuskelin etuterassilla ilta-auringossa ja olipahan viereisessä isossa kuusirivistössä
mahtava lintujen konsertti. En ole mikään lintubongari, mutta noteeraan joitain lajeja mihin törmään "luonnostaan",
siis ilman etsimistä ja metsästämistä.
Tämän kevään osalta olen noteerannut joutsenet, kurjet, hanhet, lokit, mustarastas, sepelkyyhky, peipponen.
"vakioserannastani" vielä näkemättä töyhtöhyyppä ja västäräkki.
Minun kesähän perinteisesti alkaa silloin kun kuulen käen kukkuvan, viime vuosina kotimökin lähettyvillä,
takavuosina oli jakso etten kuullut sielläkään, lapsuudessa toki kuului.
Jep, mutta nyt hyvää yötä ja alkavaa viikonloppua.
Yömyssyksi laitan Riitan ja minun mielimusiikkia/laulantaa
Suosittelen kyllä muillekin, tällainen piristää mieltä kummasti, samoin kuin Justinin kitarasooloilut.
Olen kyllä musiikin ja laulun suhteen aika kaikkiruokainen, joskus harvoin törmään johonkin mikä tökkii...
https://www.youtube.com/watch?v=JQYYXN_Lilg