Kirjoittaja Aihe: Tänään 78  (Luettu 39792 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 78
« Vastaus #60 : 19.03.25 - klo:17:42 »
Hyvä työ kannattaa aina.  Kiitän meidän entisten kerääjien edustajien puolesta.
Körtit hoitavat vastuunsa yhteiskunnassa.

:039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Rajan poika

• vaivatulla mielellä
« Vastaus #61 : 19.03.25 - klo:18:11 »
Kerääjät, niin yv- kuin nälkäpäiväkin, ovat oma rotunsa  :icon_biggrin:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 30.03.25 - klo:08:56 »
Tämä nyt ei ole ihan okei ja tuleekin vähän viime minuuteilla mutta josko pääsisi jonkun kyydillä kirkkoon taitaa olla Vuosaaressa Kiviportintiellä kun olen aivan rahaton ja pitäis pitäis.    :-\. Herättäjän kirkkopyhä ja seurat..

Jos menet ja voit koukata Malmin kautta soita Leenalle 050 430 4314.   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 30.03.25 - klo:09:13 »
Oletkin jo melko myöhässä kun nyt on taas kesä-aika.

Katso YV si

Riitta-mummi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 30.03.25 - klo:09:42 »
No jaa.   Eipä tuo ollut suurensuuri yllätys.  Nyt on vain vähän tiukkaa,   kun minulla ei ole minne pääni kallistaa tuon putkirempan yli....   Eli on hieman heikkoa mitä ruokaan tulee.  Mutta kun me nyt emme elä pelkästä leivästä ja kun yrittänyttä ei laiteta niin yritin.

Meillä on täällä kirkko vielä rempassa muutenki. Mutta ei pitkään. Enkä ole ensimmäinen jolla on työlästä keksiä minne päänsä kallistaa eli eikös tässä mennä ihan kristillisillä linjoilla.  :-\ :'( :-\ :'(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 30.03.25 - klo:09:44 »
Ja aika moni luukuttaa lentoasemalla,  niin että siellä saattaa olla suorastaan viihtyisää.  :eusa_clap:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 06.04.25 - klo:07:32 »
Kysyn sitkeänä sissinä jälleen onko kukaan menossa tällä kertaa Kallion kirkkoon messuun ja seuroihin.  En valita mutta jalat on niin kipeät että sen takia en pääse kotoa oikein kuin taksilla,   mutta jos joku ajaa ohi Soidintie 14 ja soittaa summeria niin voisi viedä yhden kiitollisen mukanaan. 

Siis jos.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 06.04.25 - klo:10:39 »
No niin,   hyvää sunnuntaita kaikille paremmille körteille.....  Enhän minä edes ymmärtäny että opiskelu on syntiä....  Enkä ymmärrä vieläkään.   :icon_cool:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 06.04.25 - klo:10:43 »
Mainittakoon kuitenkin että pääsin yhden kerran diakoniaruokailuun ilmaiseksi,  yleensä maksaa kolme euroa nyt ei sitä löytynyt ja yleensä lounaaksi ei ole niin kallist.

Mutta ruoka oli ihan yli äyräitten ja sai kahvia jälkkäriksi.   Ruoka tehdään hylkyyn menevistä elintarpeista ja sen valmistavat ammattiin opiskelevat ja tapahtuu naapurikorttelissa.

.  mainitsen koska kannattaa.   Eikö vastata tarvitse,   olen oppinut olemaan onnellinen vaikka en ole körtti,  ei ollut äiti isä mummot vaarit.....  Olisivat olleet liian köyhiäkin mennäkseen körttitaloon. 

Mutta kaikin puolin kaikkea hyvää. 

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 08.04.25 - klo:17:13 »
Tehotunti kauppakeskuksessa: Ehdin pestä itsepalvelupesulassa koneellisen pyykkiä (oma koneeni on hajonnut), äänestää, valita uudet silmälasinkehykset, asioida apteekissa ja ruokakaupassa. Ja tämä kaikki vain tunnissa!

Viimeinkin oli tullut pokiin uusia, hauskempia malleja. Äänestämään mennessäni oli jonoa n. seitsemän ihmistä, ja homman suoritettua nelisenkymmentä. Ehkä sinne oli siirtynyt jono, jonka näin apteekissa, ja jonka takia päätin sen äänestyksen hoitaa ensin. Apteekkiin mennessäni siellä olisin sitten ihan tyhjää. Ruokakaupasta löysin edullista siikaa, eli pääsen herkuttelemaan.

Harmikseni tuossa tohinassa pyykkäsin myös nahkaiset perintöhansikkaani. Ehkä ne toipuvat. Lämpöä oli ohjelmassa onneksi vain 40 astetta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 09.04.25 - klo:11:40 »
Liput liehuvat Mikael Agricolaan päiänä myös Suomen kieln kunniaksi.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000011153444.html

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 13.04.25 - klo:07:04 »
Palmusunnuntai

Virvon varvon vitsasella,
kostan pajunoksasella,
rikkaaks rakkaaks
ison talon isännäks,
kolmen piian pitäjäks.
Viikoks velkaa,
vuuveks vappaata,
annat sie munan vai markan.