Keskustelu > Yleinen keskustelu

Tasa-arvo

(1/9) > >>

Pirska:
Eläköön sukupuolten välinen tasa-arvo: Myös naisilla äänioikeus, samasta työstä sama palkka j.n.e.

Jotkut asiat minua silti ihmetyttävät keskustelussa tasa-arvosta. Tuntuu, että uranaisia pidetään tasa-arvoisempina kuin kotiäitejä. Samoin tasa-arvoisempina pidetään semmoisia naisia, joiden miehet kokkaavat kuin heitä, joiden miehet eivät juuri keittiöhommista piittaa.

Mielestäni sukupuolikiintiöt melkeinpä missä tahansa ovat ihan typeriä. Miksi ihmeessä pitää väkisellä vääntää tyttölapsia semmoiseen koulutukseen, mikä heitä ei voisi vähempää kiinnostaa vain siksi, että ala on perinteisesti miesvaltainen?

Kuka rohkaisee äitiä hoitamaan itse lapsensa sen sijaan, että palaisi töihin ja veisi lapsensa päivähoitoon? Tiedän kokemuksesta, että omaan lapseen on valtava hoivavietti eikä se pääty siihen, kun äitiysloma loppuu.

Pena:
Minun näkökulmani tyttöjen opiskeluun on yläkoulusta ja lukiosta. Siellä tytöt tekevät tosissaan työtä ja poikia pitää patistaa edes tarpeellisimpaan. Johtuuko tämä kuvitelmasta, että miehet pärjäävät kuitenkin, vaikka eivät aivojaan käyttäisikään? Nyt toki yksinkertaistin ja kärjistin.
Rehtorini muotoili tilanteen pari vuosikymmentä sitten: - Tulevaisuudessa entistä sivistymättömämmillä johtajilla on entistä koulutetummat sihteerit. Näinkö on päässyt käymään?

Jampe:

--- Lainaus käyttäjältä: Pirska - 29.05.10 - klo:19:19 ---Eläköön sukupuolten välinen tasa-arvo: Myös naisilla äänioikeus, samasta työstä sama palkka j.n.e.

Jotkut asiat minua silti ihmetyttävät keskustelussa tasa-arvosta. Tuntuu, että uranaisia pidetään tasa-arvoisempina kuin kotiäitejä. Samoin tasa-arvoisempina pidetään semmoisia naisia, joiden miehet kokkaavat kuin heitä, joiden miehet eivät juuri keittiöhommista piittaa.

Mielestäni sukupuolikiintiöt melkeinpä missä tahansa ovat ihan typeriä. Miksi ihmeessä pitää väkisellä vääntää tyttölapsia semmoiseen koulutukseen, mikä heitä ei voisi vähempää kiinnostaa vain siksi, että ala on perinteisesti miesvaltainen?

Kuka rohkaisee äitiä hoitamaan itse lapsensa sen sijaan, että palaisi töihin ja veisi lapsensa päivähoitoon? Tiedän kokemuksesta, että omaan lapseen on valtava hoivavietti eikä se pääty siihen, kun äitiysloma loppuu.

--- Lainaus päättyy ---

Minä ainakin annan suuremman arvon sellaiselle äidille joka hoitaa itse lapsensa kuin sellaiselle joka parin kuukauden pikaimetyksen jälkeen vie sen hoitoon ja alkaa tekemään "uraa". 

mies valaan vatsasta:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 29.05.10 - klo:20:01 ---Minun näkökulmani tyttöjen opiskeluun on yläkoulusta ja lukiosta. Siellä tytöt tekevät tosissaan työtä ja poikia pitää patistaa edes tarpeellisimpaan. Johtuuko tämä kuvitelmasta, että miehet pärjäävät kuitenkin, vaikka eivät aivojaan käyttäisikään? Nyt toki yksinkertaistin ja kärjistin.

--- Lainaus päättyy ---

Vai olisiko koulumaailmassamme jotain tasa-arvoisempaa tytöille kuin pojille...?

Pena:
Valmennetaanko tytöt jo ennen kouluikää kilteiksi ja ahkeriksi, kun poikia palkitaan vauhdista ja tempauksista?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta