Keskustelu > Seuratupa

Seurustelu ei-körtin kanssa?

<< < (2/11) > >>

Sanneli:
Heh, mulle on muuten ihan sama mutta kunhan antaa mun käyttää lapsia hjuhlilla tai vähintään mennä itte.

Laura:
Täysin kiellettyä!!

(Vitsi. vitsi)

muok. Ei nyt ollut ehkä tarpeeksi rakentava kommentti, joten. Ei sillä ole niin väliä mitä väriä niin sanotusti kumppani tunnustaa, jos muuten maailmankatsomukset yhdistyvät.

Felix:
Jep.. Minulla tuli taannoin erään tytön kans niin kovat opillisest kiistat mm naispappeudesta ja ekumeniasta, että en voinut hänen kanssaan seurustella.

Sanoin hänelle usein että meillä on "sama usko, mutta eri perinteet."

Se ei auttanut: Hän koki minut että olisin toiselta planeetalta. Hassua sinänsä, että korvakoruja piti, ei hengellistä musiikkia kuunteli ja jopa alkoholiakin kohtuullisesti nautti ja viihtyi joskus baarissa, mutta uskon kysymykset erottivat-

Itse olin valmis aina perustelemaan näkemykset joita hänelle kerroin, mutta hän vetosi aina johonkin saarnamiehen lausuntoihin, kun kysyin mitä sydän sanoo niin hän vaikeni ja sanoi että ei jaksa kinata.

Johannes:

--- Lainaus käyttäjältä: "Felix" ---Jep.. Minulla tuli taannoin erään tytön kans niin kovat opillisest kiistat mm naispappeudesta ja ekumeniasta, että en voinut hänen kanssaan seurustella.
--- Lainaus päättyy ---

Jännä juttu tuo naispappeus taas. Harvinaista noin päin, että mies kannattaa naispappeja ja nainen vastustaa. Henkilö ei tällöin ilmeisesti näe asiaa tasa-arvokysymyksenä, kuten monesti vedotaan. Molemmat katoliset kirkothan puolustavat naispappeja sillä, että miehille ja naisille on luotu eri tehtävät. Itse olen osittain kyllä samaa mieltä, vaikka naispapit hyväksynkin. Hyväksyntä pitkin hampain tulee ehkä juuri tuosta. Kuitenkaan ei nyt enempää siitä, kun on oma aihekin asiasta. Laitoin vain, koska oli niin herkullinen asetelma...

An-na:

--- Lainaus käyttäjältä: "Johannes" ---Siis jos toinen on vaikkapa nyt juuri muslimi, niin on vähän outoa, että toinen on ylipäänsä mikä tahansa kristitty, kun avioparihan ei silloin usko samaan Jumalaan ja ei kuoleman jälkeen usko pääsevänsä samaan paikkaan. Kumpi silloin on oikeassa...?!? Tietysti on asia erikseen nämä "tapakristityt", joille keskinäinen rakkaus on Jumalaa ja uskontoa tärkeämpi, jolloin ko. ongelmia ei tule, kun uskonto on minimaalisessa osassa elämässä (jos on ollenkaan).
--- Lainaus päättyy ---

Minä kyllä tiedän yhden avioparin, joista toinen on körtti ja toinen muslimi, enkä kyllä voisi heistä mennä sanomaan, että ovat ns. tapakristittyjä. En tosin tiedä miten heidän suhteessaan uskonasiat käsitellään, mutta ihmettelen kyllä Johannes, miten voit noin "kovalla kädellä" arvostella sellaisia suhteita, mistä sinulla (eikä minullakaan) ole oikein mitään käsitystä.

Nojoo, itse olen sitä mieltä, että todellakin körtti voi seurustella kenen tahansa kanssa, muutenhan se menisi ihan sisäsiittoiseksi touhuksi (välillä tuntuu että on mennyt jo kun kaikki kaverit seurustelee keskenään ;)). Kunhan perustavanlaatuisissa kysymyksissä päästään yhteisymmärrykseen, se on mielestäni tärkeintä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta