Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 7  (Luettu 1543 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Sairauteni 7
« Vastaus #45 : 30.03.21 - klo:11:03 »
Minulla on nyt lumien sulamisen aikaan kovat nivelsäryt. Vanha Tri. Bonsdorff sanoi ammoin 1970-luvulla että niitä on aina odotettavissa syksyisin ensimmäisten lumien, ja keväällä lumien alkaessa lähdön aikaan. Ja niin on, vanha lääkäri tiesi.

Kai se on jotakin reumaperäistä, on ollut jo neito-iästä asti. Virolahden papalla oli sama, ja tätilöilläkin.

Nyt on niska-hartiat niin kipeät että pidän isoa villahuivia sisälläkin. Niitähän näkee monilla telkkarissakin. Matti luulee että se on muotia. Osa voi olla niinkin, osalla näiden nivelsärkyjen vuoksi.

Eteisvärinää ei ole juuri enää ilmaantunut, muljahtelua toisinan.
Aivoinfarkti uhkasi myös Niclas Wanckea, ja Paju Rajalan vaimo kuoli siihen.

Koronastressi nostaa verenpainetta, ja nämä ovat seurauksia. Olihan minullakin se tulppa.
Se ei, kiitos Herralle, vioittanut kokonaan silmää, vaan näkö siihen palailee. Vasenta hoidetaan edelleen injektiolla. Seuraavan saan 6.4.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #46 : 31.03.21 - klo:16:34 »
Aika kovaa tekstiä meikäläisen lukea. Kivut ovat tympeitä, mutta niihin on helppo lääke Voltaren Forte, ainakin minulla.

Meillä on uusi koronarokotus 8.4. Onkohan meistä kukaan nähnyt, kun Niclas W esiintyi tv:ssa ja puhe sammalsi.

Yritin jättää happolääkkeen pois lääkärin pelottelun vuoksi, mutta tuli heti kummallinen pieni yskä ja kielen alle ryyhelmää, otan nyt salaa esomeprazolia.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #47 : 26.04.21 - klo:14:14 »
Silmäklinikalla käynti tänään oli suotuisa näkemiseni suhteen, Vastaanotto kyllä oli takkuisaa ja hidasta, hoitajapulan takia.

Merkittävää on että sain luvan uusien lasien hankintaan ja ajolvan myös. Parasta oli se kun lääkäri sanoi minulla olleen onnea sen tapahtuneen tukoksen kanssa, ne voivat sokeuttaakin.
Minä uskon johonkin muuhun kuin ' onneen'. Aloitin sinä tapahtumahetkenä rukoilla apua Taivaalliselta Isältä. Isän Hyvää ja armollista hoitoa tämä kaikki kokemani on !

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)