Mutta jos kirjoitan Jumalan Sanaa, jossa tuomitaan juopottelu, ilman kohdetta niin se on Jumalan Sana eli Jumala, joka tuomitsee, koska se älähtää, johon kalikka kolahtaa. Jos ihminen a) on juoppo niin Jumalan Sana hänet tuomitsee ja hän alkaa mesoamaan Jumalan Sanan kirjoittajalle, mutta ihminen b) joka ei juopottele, hän toteaa Sanan olevan hyvä ja oikea.
Luuk. 7:34: Ihmisen Poika on tullut, hän syö ja juo, ja te sanotte: 'Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja syntisten ystävä!'
Ainakin olemme juomareiksi tuomittuina hyvässä seurassa!
Ja Saarnaajakin opettaa näin: "Vaivannäkönsä keskellä ihmisellä ei ole muuta onnea kuin syödä ja juoda ja nauttia elämän iloista. Minä huomasin, että myös tämä tulee Jumalan kädestä." "Syö siis leipäsi iloiten ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo kauan sitten Jumala on hyväksynyt nuo tekosi."
Enpä tiedä, onko monikaan juomari sillä kääntynyt, että häntä hyvää tarkoittava uskovainen on valistanut, että olet juoppo. Ehkä joku onkin? Mutta ehkä kuitenkin enemmän tuottaa uskovaiselle itselleen tyydytystä se, että pääsee toiselle kertomaan totuuden, oli siitä tälle hyötyä tai ei.
Tästä yhteenvetona toteaisin, että Jumalan Sana on saanut aikamoisen älämölön aikaan tällä foorumilla ja hyvä kysymys on miksi ?
Jumalan Sana isolla kirjoitettuna on Kristus. Raamattu on sanaa pienellä, ja siitä on sanottu, että se on kuin Kristus-vauvan kapalot, tai viitta joka osoittaa tietä olematta itse se tie.
Raamatun käyttäminen tuolla tapaa eli poimien sieltä itselle mieleiset kohdat ja niitä muille jakaen ei taida kuulua täällä tapoihin? Etenkin kun et tee selväksi, miksi juuri ne kohdat valitset. Oletko esimerkiksi itse oivaltanut niistä jotakin olennaista omaa elämääsi koskevaa? Sellaisten kokemusten jakaminen olisi luontevampaa.
Tuollainen myös helposti johtaa niillä yksittäisillä lauseilla miekkailuun. Ihan kuten tuossa heitin sinulle vähän toisenlaisia raamatunlauseita, mutta raamatunlauseita yhtä kaikki. Eikä se liene kovin rakentavaa?
Ehkä viesteistäsi voi ajatella myös, että "tämä on körttifoorumi, täällä pitäisi olla kuin körttiläiset, millaisen käsityksen foorumin anonyymit lukijat meistä tuon yhden takia oikein saavat, että onko se körttiläisyys siis sitä että paukutetaan Raamatulla päähän?", ja sitä rataa.
Ethän vain ole erehtynyt luulemaan, etteivät foorumilaiset omalla ajallaan itse hiljaisuudessa Raamattua lukisi? Sitä vain ei sitten ole tapana käyttää siten kuin sinä käytät.